Călin Ionescu, director general interimar Sphera Franchise Group: Efectele măsurilor din perioada stării de urgență vor fi resimțite pe o perioadă mai îndelungată decât se estima

Călin Ionescu, director general interimar Sphera Franchise Group: Efectele măsurilor din perioada stării de urgență vor fi resimțite pe o perioadă mai îndelungată decât se estima
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 iun 2020

Călin Ionescu, directorul general interimar al Sphera Franchise Group, care controlează în România francizele KFC, Taco Bell și Pizza Hut, afirmă că efectele măsurilor din perioada stării de urgență vor fi resimțite pe o perioadă mai îndelungată decât estimau atât antreprenorii, cât și autoritățile, argumentând că inițial vânzările consolidate ale Grupului au fost cu 80% mai mici față de aceeași perioadă din 2019.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În ceea ce privește pașii către normalizarea activității, directorul general interimar al Sphera Franchise Group spune că mai întâi au fost redeschise restaurante care au funcționat în regim Take Away, iar ca urmare a deciziei autorităților de a permite reluarea activității teraselor de la 1 iunie, la acest moment sunt funcționale 8 unități cu terase la Pizza Hut și 23 la KFC. Referitor la deschiderile de restaurante, el afirmă că sunt în așteptare o serie de unități în mall-uri din țară.

BCE pregătește o \'\'bancă de rebuturi\'\' pentru împrumuturile care vor deveni toxice în contextul coronavirusului CITEȘTE ȘI BCE pregătește o ''bancă de rebuturi'' pentru împrumuturile care vor deveni toxice în contextul coronavirusului

Călin Ionescu a vorbit într-un interviu pentru News.ro despre impactul pandemiei COVID- 19 asupra business-ului, despre acvtivitatea din perioada stării de urgență , transformările operate, atât în restaurante,cât și la  nivel de personal, și ce urmează odată cu relaxarea restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei.

Efectele măsurilor luate în perioada stării de urgență vor fi  resimțite, cel mai probabil, pe o perioadă mai îndelungată decât se estima

Întrebat în legătură cu măsurile luate de Sphera Franchise Group după instituirea stării de urgență, Călin Ionescu afirmă: ”Restricțiile impuse din 17 martie au avut consecințe aproape instantaneu în industria HoReCa, iar efectele acestora vor fi  resimțite, cel mai probabil, pe o perioadă mai îndelungată decât noi, antreprenorii, și reprezentanții statului, am fi anticipat inițial.”
El precizează că Sphera Franchise Group a închis restaurante din portofoliul său, în România ca urmare a deciziei autorităților de a suspenda activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, în timp ce pentru cele rămase deschise a funcționat doar serviciul de livrare.

”KFC și Pizza Hut Delivery au continuat să servească produse clienților numai prin serviciul de livrare al celor două branduri, precum și pe liniile de acces pentru autoturisme ale restaurantelor KFC de tip Drive Thru din București și din țară. Restaurantele Pizza Hut Dine-in (cu sală) și Taco Bell au fost închise până la noi decizii ale autorităților”, precizează directorul  general interimar al grupului.

Produse KFC și Pizza Hut pentru personalul medical de la Institutul Național de Boli Infecțioase – "Prof. Dr. Matei Balș". Donație de 100.000 de euro pentru Crucea Roșie

El subliniază, însă, că, deși business-ul a fost afectat în mare măsură, compania pe care o conduce a înțeles necesitatea sprijinirii persoanelor aflate în prima linie pe perioada de urgență și a oferit produse KFC și Pizza Hut personalului medical din cadrul Institutului Național de Boli Infecțioase – "Prof. Dr. Matei Balș", dar și pentru o parte dintre angajații Direcției de Sănătate Publică din București. De asemenea, Sphera Franchise Group a donat 100.000 de euro către organizația Crucea Roșie Română, în vederea achiziționării de echipament medical.

Transformările la nivel de business au vizat atât restaurantele, dar și angajații: încetare sau reducere a operațiunilor la restaurantele din România, Italia, dar și din R. Moldova, renegociere de contracte, sistem de lucru remote pentru angajații din zona de birouri, șomaj tehnic, măsuri de siguranță pentru angajații rămași în activitate

”La nivelul business-ului Sphera Franchise Group, au avut loc schimbări majore, începând cu încetarea sau reducerea operațiunilor din restaurantele de pe teritoriul Italiei și al României, urmate fiind de cele din Republica Moldova. Am fost nevoiți să ne concentrăm eforturile integral în zona de Delivery și Drive Thru, acolo unde a fost posibil acest lucru – ne referim aici la brandurile KFC și Pizza Hut - însă, alături de angajații din restaurante și cei de la birouri, am reușit să reechilibrăm într-o oarecare măsură situația, într-un timp foarte scurt”, declară Călin Ionescu, explicând că ”inițial vânzările consolidate ale Grupului au fost cu 80% mai mici față de aceeași perioadă din 2019, ulterior, prin reluarea graduală a operațiunilor și implementarea unor măsuri suplimentare de siguranță, am ajuns la un total actual al vânzărilor de 65% sub nivelul anului precedent.

El precizează că pe tot parcursul stării de urgență a fost necesară renegocierea anumitor contracte încheiate cu proprietarii spațiilor comerciale, colaboratori și furnizori, precum și cu serviciul administrativ.

”Au fost măsuri pe care le-am adoptat analizând rezultatele financiare ale primelor săptămâni de restrângere a operațiunilor, dar și calculând potențialul de risc al perioadei imediat următoare pandemiei de COVID-19. Sigur, este aproape imposibil să anticipăm cu acuratețe evoluția situației socio-economice pe care o traversăm și să conturăm un plan care să garanteze 100% succesul, însă suntem ghidați de principiile strategice care stau la baza modelului de business al Sphera Franchise Group, unul dintre cele mai importante dintre acestea fiind capacitatea de adaptare la diverse medii”, afirmă Ionescu.

Opt unități Pizza Hut și 23 KFC, deschise după 1 iunie, odată cu reluarea activității teraselor

În ceea ce privește pașii către normalizarea activității, directorul general interimar al Sphera Franchise Group spune că mai întâi au fost redeschise restaurante care au funcționat în regim Take Away, iar ca urmare a deciziei autorităților de a permite reluarea activității teraselor de la 1 iunie, la acest moment sunt funcționale 8 unități cu terase la Pizza Hut și 23 la KFC..

”La jumătatea acestei perioade, am reușit să reaccesăm zona de Delivery și pentru brandul Taco Bell, iar ulterior, pe măsură ce autoritățile anunțau noi decizii privind starea de alertă, am reușit să deschidem o serie de restaurante KFC și Pizza Hut, în regim Take Away. De asemenea, începând cu 1 iunie, a fost posibil accesul clienților la terase, acolo unde există această facilitate. În acest moment, funcționăm cu 8 unități cu terase la Pizza Hut și 23 la KFC”, a relatat Călin Ionescu pentru News.ro.

El a vorbit și despre măsurile care au vizat angajații, care au inclus șomaj tehnic, sistem de lucru remote și măsuri de siguranță pentru cei rămași în activitate.

”O altă măsură prin care am urmărit securizarea business-ului a fost șomajul tehnic, una dintre facilitățile puse la dispoziția mediului de afaceri de către autoritățile responsabile, la care am apelat atât pentru angajații restaurantelor, cât și pentru cei de la birourile Sphera Franchise Group. La nivel de birouri am aplicat sistemul de lucru remote pentru angajați, iar în restaurantele deschise inițial în regim Drive Thru, Delivery și ulterior Take Away și terase am aplicat o serie de măsuri de siguranță extra astfel încât angajații să beneficieze de un mediu de lucru fără riscuri, iar consumatorii de o interacțiune sigură”, a declarat Ionescu.

Măsuri de siguranță: materiale de protecție de unică folosință pentru angajații restaurantelor, măsuri suplimentare de sanitarizare a suprafețelor și a genților de transport, încurajarea plăților cu cardul

”Siguranța și bunăstarea consumatorilor au fost întotdeauna prioritare pentru noi, indiferent de context, însă, pentru a ne plia cu rigurozitate pe standardele impuse de autorități în perioada stării de urgență, am intensificat procedurile de igienă și siguranță alimentară la nivelul tuturor restaurantelor din portofoliu, fie că vorbim despre locațiile din România, Italia sau Republica Moldova. Toți angajații restaurantelor funcționale au primit materiale de protecție de unică folosință – măști, mănuși, viziere, am suplimentat numărul procedurilor de sanitarizare a suprafețelor din bucătării și a genților de transport, iar la livrare și în locațiile Drive Thru, am încurajat plățile cu cardul și contactless”, explică directorul general interimar al Sphera Franchise Group.

Unități din mall-uri sunt în așteptare. Este necesară deschiderea restaurantelor existente la capacitate completă, pentru a echilibra pierderile suferite. Personalul e reinstruit în legătură cu regulile de igienă

”După redeschiderea unităților cu terasă, așteptăm noi direcții din partea autorităților pentru a începe reluarea treptată a activității tuturor restaurantelor din portofoliului Sphera. În ceea ce privește deschiderile de restaurante noi avem în așteptare o serie de unități din cadrul unor centre comerciale din țară, însă este important să rămânem conectați la deciziile autorităților pentru a relua sau regândi strategia de dezvoltare a business-ului. Momentan, ne concentrăm pe deschiderea restaurantelor existente la 100% din capacitate pentru a echilibra pierderile suferite în această perioadă. În paralel, reinstruim personalul cu privire la măsurile suplimentare de igienă și siguranță care trebuie respectate întocmai, chiar și după această perioadă”, declară Călin Ionescu.

viewscnt
Afla mai multe despre
călin ionescu
sphera franchise group