Creștere peste așteptări a vânzărilor cu amănuntul în zona euro

Creștere peste așteptări a vânzărilor cu amănuntul în zona euro
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 mai 2024

Vânzările cu amănuntul în zona euro au înregistrat o creștere peste așteptări în luna martie, după declinul din februarie, arată datele publicate de Eurostat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Conform oficiului european, în luna martie 2024, comparativ cu februarie, vânzările cu amănuntul au urcat cu 0,8% în zona euro. Cifra comunicată de Eurostat depășește estimările analiștilor, care se așteptau ca vânzările cu amănuntul în zona euro să înregistreze o creștere de 0,6% în luna martie, după un declin de 0,3% în februarie, scrie Agerpres.

Adidas mizează pe ”pantofi de terasă”, inspirați din anii \'70 - \'80. Pierdere după mai bine de 30 de ani, după o despărțire cu scandal de raperul Kanye West CITEȘTE ȘI Adidas mizează pe ”pantofi de terasă”, inspirați din anii '70 - '80. Pierdere după mai bine de 30 de ani, după o despărțire cu scandal de raperul Kanye West

În ceea ce privește Uniunea Europeană, Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul au fost mai mari cu 1,2%, influențate în primul rând de creșterea cu 1,5% a vânzărilor de carburanți, la care s-au adăugat majorarea cu 0,8% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări și creșterea cu 0,5% a vânzărilor de produse non-alimentare.

De la o lună la alta, țările membre UE cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost: Polonia (7,3%), Cipru (4,8%) și Ungaria (2%). Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Suedia (minus 1,8%), Malta (minus 1%) și Austria (minus 0,8%). Eurostat precizează că datele privind România sunt confidențiale.

În ritm anual, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,7% în zona euro și cu 2% în Uniunea Europeană. Vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate în special de creșterea, cu 3%, a vânzărilor de produse non-alimentare, la care s-au adăugat creșterea cu 1% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări.

Țările membre cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul în ritm anual au fost: Polonia (14,8%), Luxemburg (10,3%) și Croația (8,9%). Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Belgia (minus 4,6%), Estonia (minus 2,3%) și Austria (minus 2%). Și în acest caz, datele privind România sunt confidențiale. 

viewscnt
Afla mai multe despre
zona euro
economie