Danone, Nestle și alți producători de alimente, presați să taie prețurile în Franța

Danone, Nestle și alți producători de alimente, presați să taie prețurile în Franța
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 sep 2023

Cel mai mare producător mondial de produse alimentare ambalate, Nestle, și gigantul din domeniul lactatelor Danone, se bazează pe veniturile din Franța mai mult decât în orice altă țară din Europa Occidentală, cea ce sporește importanța mizei la negocierile de preț care vor începe luna viitoare, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Conform datelor firmei de cercetare de piață IBISWorld, Franța a depășit de mult timp Germania, Italia, Spania și alte țări, devenind cea mai mare piață a produselor de băcănie din UE în funcție de veniturile supermarketurilor, scrie Agerpres.

EXCLUSIV Startup elvețian având printre fondatori și români intră pe piața locală ca primă țară străină: Acum închidem prima investiție, de 1 milion euro. Vrem să luăm toată Europa, exact cum s-a lansat Fashion Days CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Startup elvețian având printre fondatori și români intră pe piața locală ca primă țară străină: Acum închidem prima investiție, de 1 milion euro. Vrem să luăm toată Europa, exact cum s-a lansat Fashion Days

Dar în vederea asigurării unor reduceri de prețuri până la mijlocul lunii ianuarie, Guvernul francez negociază până în 15 octombrie prețurile anuale între retaileri și furnizorii lor.

Retailerii, cum ar fi Carrefour, au acuzat furnizorii globali de bunuri de larg consum, inclusiv Nestle, Unilever și Pepsico, că "nu cooperează".

Și președintele francez Emmanuel Macron a criticat duminică seara companiile pentru că mențin prețurile ridicate, în pofida reducerii inflației.

"Înghețarea prețurilor nu funcționează. Trebuie să venim toți la masa negocierilor și să ajungem la un acord privind marjele de profit", a declarat oficialul francez.

Carrefour, care are putere de negociere în privința prețurilor, fiind al doilea operator de supermarketuri din Franța, afișează avertismente de preț pe o serie de produse, de la ciocolata Lindt la Lipton Ice Tea, pentru a spori presiunile asupra furnizorilor de bunuri de larg consum Nestle, PepsiCo și Unilever să reducă inflația, înaintea discuțiilor privind contractele.

Carrefour pune etichete pe produsele care au dimensiuni mai reduse, dar costă mai mult, chiar după ce s-a atenuat creșterea prețurilor la materiile prime, în vederea obținerii sprijinului consumatorilor, într-un moment în care retailerii se pregătesc să negocieze cu cele mai mari mărci din lume. Negocierile vor începe curând și se vor finaliza până în 15 octombrie.

Credit american de peste 57 milioane dolari pentru reactoarele 3 și 4 de la centrala nucleară Cernavodă: ″200 de locuri noi de muncă în Texas și Illinois!″ CITEȘTE ȘI Credit american de peste 57 milioane dolari pentru reactoarele 3 și 4 de la centrala nucleară Cernavodă: ″200 de locuri noi de muncă în Texas și Illinois!″

Datele analizate pentru Reuters de Bernstein arată că Franța era responsabilă anul trecut pentru aproximativ 8% din vânzările totale ale Danone și pentru aproape 4% din vânzările anuale ale Nestle. Pe locul doi se află piața din Marea Britanie.

Pentru Unilever, cu peste 400 de mărci, Franța este a treia mare piață din Europa Occidentală, fiind responsabilă pentru aproximativ 2,2% din vânzările anuale. Pe primele locuri sunt piețele din Marea Britanie și Germania.

Laurent Cenatiempo, de la Asociația brandurilor europene AIM, crede că furnizorii de bunuri de larg consum se tem de represaliile din partea retailerilor.

Ceea ce contează este puterea de negociere și faptul că marile branduri trebuie să fie prezente pe rafturile retailerilor importanți...Unilever, Coca-Cola, toți au mâinile legate deoarece cotele de piață ale retailerilor sunt indispensabile", a adăugat Cenatiempo.

Grupurile de supermarketuri din Franța ar putea cere producătorilor de produse alimentare reduceri de prețuri între 2% și 5% în cadrul următoarelor negocieri, a declarat săptămâna trecută în Parlament Thierry Cotillard, președintele retailerului Les Mousquetaires.

Retailerii francezi au criticat furnizorii de bunuri de consum, inclusiv Unilever și Nestle, pentru majorările de prețuri, susținând că nu sunt justificate. De asemenea, Guvernul pune presiune pe producătorii de bunuri de consum să reducă prețurile.

Costurile mai scăzute cu materiile prime și energia fac ca fabricarea de produse alimentare și alte bunuri de consum să fie mai puțin costisitoare, susține Cotillard, iar prețurile convenite în cadrul negocierilor ar trebui să reflecte asta.

"Ar trebui probabil să putem cere marilor grupuri (de bunuri de consum) să reducă prețurile cu 2% - 5%", a declarat Cotillard, adăugând că divizia din Portugalia a reușit să negocieze prețuri mai scăzute cu furnizorii de bunuri de consum deoarece negocierile privind prețurile nu sunt limitate la o fereastră anuală.

Jumbo accelerează expansiunea și pregătește 4 noi hipermarketuri în România CITEȘTE ȘI Jumbo accelerează expansiunea și pregătește 4 noi hipermarketuri în România

Les Mousquetaires operează în Portugalia sub brandul Os Mosqueteiros.

"Solicitarea noastră este să putem negocia tot anul, așa cum se întâmplă în Portugalia și Spania", a explicat președintele retailerului Les Mousquetaires.

Franța, care are reglementări ce prevăd o fereastră anuală pentru negocierea prețurilor - de la 1 decembrie la 1 martie - ia în considerare modificarea legislației.

"Vă cerem, în cadrul relațiilor pe care le aveți cu furnizorii de bunuri de consum, să aveți încredere în noi și să ne lăsați să negociem", a afirmat directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard.

Experții au declarat pentru Reuters că efectele negocierii prețurilor din Franța s-ar putea resimți și în alte locuri din Europa.

"Carrefour negociază la nivel internațional. Producătorii de bunuri de consum care nu colaborează pentru optimizarea prețurilor se vor confrunta cu dificultăți", susține Laurent Thoumine, de la Accenture.

viewscnt
Afla mai multe despre
danone
nestle
preturi
franta