Decizie: Cele trei dungi paralele Adidas nu pot reprezenta o marcă înregistrată în orice direcție

Decizie: Cele trei dungi paralele Adidas nu pot reprezenta o marcă înregistrată în orice direcție
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 iun 2019

Cele trei dungi paralele nu reprezintă o marcă înregistrată a companiei germane Adidas dacă sunt îndreptate în orice direcție, deoarece nu are un caracter distinctiv și în consecință nu poate beneficia de o protecție juridică, a decis miercuri Tribunalul Uniunii Europene, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Adidas a încercat – și a eșuat astfel– să extindă definiția mărcii înregistrate pe care o deține. Compania are drept marcă înregistrată cele trei dungi, în formatul cunoscut în prezent, însă a încercat să înregistreze conceptul de trei dungi paralele, echidistante, îndreptate în orice direcție. 

În anul 2014, Adidas a înregistrat la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) o marcă înregistrată constând în trei linii negre paralele pe un fundal alb. În cererea de înregistrare, marca a fost descrisă de Adidas ca fiind alcătuită din "trei benzi paralele echidistante cu aceeași lățime, aplicate pe produs în indiferent ce direcție". Însă această marcă înregistrată a fost anulată în 2016 după ce un competitor belgian, Shoe Branding Europe, a susținut că acest logo nu este suficient de distinct. În replică, Adidas a făcut contestație la decizia din 2016, scrie Agerpres.

Capitalism = adidași cu trei dungi albastre Made in W. Germany CITEȘTE ȘI Capitalism = adidași cu trei dungi albastre Made in W. Germany

Miercuri, Tribunalul Uniunii Europene confirmă decizia de anulare, respingând acțiunea formulată de Adidas împotriva deciziei EUIPO. Tribunalul precizează, mai întâi, că marca în cauză nu este o marcă dinamică ce ar fi alcătuită dintr-o serie de elemente care s-ar repeta cu regularitate, ci o marcă figurativă obișnuită. Tribunalul reține apoi că formele de utilizare care se îndepărtează de la caracteristicile esențiale ale mărcii, cum ar fi sistemul său de culori (benzi negre pe fond alb), nu pot fi luate în considerare, se arată în decizia Tribunalului UE.

viewscnt
Afla mai multe despre
adidas
tribunalul uniunii europene