De ce falimentează restaurantele din România: „Cei mai ascultați consultanți din HoReCa sunt soțiile patronilor și cele mai multe meniuri sunt făcute după preferințele culinare ale copilului patronului”

De ce falimentează restaurantele din România: „Cei mai ascultați consultanți din HoReCa sunt soțiile patronilor și cele mai multe meniuri sunt făcute după preferințele culinare ale copilului patronului”
scris 17 nov 2017

Peste jumătate dintre proprietarii restaurantelor din România ajung să își vadă business-ul închis după doar 9 luni de funcționare pentru că nu au cunoștințe despre concurență, despre tendințe naționale sau globale sau despre evoluția politică și economică, se susține într-un studiu.

Analiza relevă că 80% din felurile de mâncare servite în restaurantele din România aduc doar 20% din venituri. În același timp, materiile prime și logistica necesară pentru a putea fi disponibile cele 80% de feluri de mâncare a la cart omoară cash flow-ul, principala cauză a falimentelor din industrie.

Unitățile ajung să găzduiască alte concepte, pornind de la alte mentalități, dar vor încheia în același mod: în următoarele 9 luni, 60% dintre ele vor intra în faliment, este afirmația din studiul Hospitality Culture. Lipsa de cercetări în domeniu cu privire la client și la piața de profil face ca, în mod eronat, aceasta să se dezvolte în acord cu dorința antreprenorilor și nu după nevoile și așteptările reale ale clienților.

Sfaturile lui Garry Kasparov pentru cei care vor să aibă succes în afaceri CITEȘTE ȘI Sfaturile lui Garry Kasparov pentru cei care vor să aibă succes în afaceri

„În piața de food service lipsește baza deciziilor de business. De multe ori, cei mai ascultați consultanți din HoReCa sunt soțiile patronilor și cele mai multe meniuri sunt făcute după preferințele culinare ale copilului patronului. Mâncarea românească este în topul preferințelor doar pentru că patronii cred că acesta este trend-ul. Cum apare cineva care gândește împotriva trend-ului, se umple de bani în 3 ani”, spune Florin Maxim, fondator si trainer Hospitality Culture, care va lansa în curând un food service research.

Acesta mai spune că industria HoReCa s-a schimbat însă foarte mult în 2017: se angajează mai mulți oameni, se fac mai multe traininguri pentru angajați.

„Facem curat mai des. Am început să cumpărăm și case de marcat. Avem și un biblioraft cu hârtii semnate și parafate de tot felul de instituții. E timpul să construim. Dar vrem să o facem pe baze solide, reale. Iar asta se poate face doar cu cifre, trend-uri, insight-uri adevărate de la cei ce ne trec pragul în fiecare zi”, explică Florin Maxim.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
restaurante
florin maxim
faliment