Compania de panificație Lantmännen Unibake, deținută de o cooperativă de fermieri suedezi care rulează anual 4,8 miliarde de euro, cei care produc pe piața locală chifle pentru McDonald`s, a lansat în România cea mai mare investiție greenfield realizată până acum la nivel de grup, anunțată de Profit.ro din primăvara anului trecut ca fiind pregătită.
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
Proiectul, în valoare de 90 de milioane de euro, va consta într-o brutărie cu trei noi linii de producție, care urmează să fie deschise succesiv pe platforma din orașul Pantelimon, de lângă București, și presupun peste 300 de noi locuri de muncă. Prima linie de producție va dubla vânzările realizate în prezent, de 25 de milioane de euro, planul fiind ca la finalizarea proiectului rulajul anual să ajungă la 100 de milioane de euro.
În vară, Profit.ro a anunțat că Lantmännen Unibake a solicitat ajutor de stat.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În acest an, Lantmännen Unibake va produce în România, cu linia actuală, 14.000 de tone de produse de panificație, în valoare de 25 de milioane de euro.
Alte trei noi linii vor fi realizate pe un teren cumpărat în urmă cu 5 ani, lângă fabrica actuală, și vor produce specialități de pâine și produse fast-food. Pentru prima dintre acestea lucrările de construcție – amânate de pandemia COVID cu peste un an – au debutat oficial marți și se vor încheia în toamna anului viitor.
“La maturitatea noii linii se va dubla ceea ce producem astăzi. În continuare, următoarea linie va dubla totalul primelor două; estimăm că vom finaliza proiectul în 2025 sau 2026”, spune Viorel Ognean, managing director Lantmännen Unibake.
La capacitate maximă, brutăria din Pantelimon va ajunge la o producție de 60-70.000 de tone, care va aduce vânzări de 100 de milioane de euro pe an.
Lantmännen Unibake produce în România chifle pentru McDonald`s și alți jucători din industria HoReCa. Un alt canal de vânzare este retailul – toate marile lanțuri internaționale prezente în România cumpără produsele Unibake și le revând fie sub marcă proprie fie sub brandul producătorului.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV BCR va finanța masiv Primăria CapitaleiDe asemenea, o parte din producție este livrată pe piețe externe, pondere care poate crește, o dată cu dezvoltarea noilor linii, la 25-30%.
Ognean nu se așteaptă ca prețurile tot mai mari să ducă la o creștere accentuată a vânzărilor de produse mai ieftine și de o calitate inferioară.
“Cu cât sunt mai educați, cu atât oamenii își vor dori produse care să aducă ceva în plus pentru organismul lor. Cu atât mai mult cu cât vremurile sunt grele și nu-și permit nici să meargă la medic, nici să facă altceva. Putem renunța la lucruri de lux, dar luxul de a mânca prost și să-ți fie rău nu și-l permite nimeni”, spune Ognean.
România este una dintre țările cu cel mai mare ridicat consum de pâine pe cap de locuitor din Europa.
Lantmännen Unibake afirmă însă că cifrele “sunt ușor distorsionate din trecut”, când pâinea era ieftină și cumpărată inclusiv pentru a fi consumată de porci.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Familia Kemaloglu și Virgil Tornoreanu pregătesc vânzarea clădirii de birouri Vox Technology Park, cea mai importantă investiție imobiliară a lor în Timișoara. Printre cele mai importante tranzacții imobiliare ale anului“În volum absolut, piața noastră nu crește. Ce crește este segmentul premium”, mai spune el.
Pentru noua investiție, despre care Profit.ro a relatat în mai multe rânduri, cel mai recent în luna august, Lantmännen Unibake a cerut ajutor de stat.
Cele trei noi linii de producție vor fi instalate într-o clădire nouă și presupun angajarea a peste 300 de oameni, suplimentar față de cei 130 de salariați actuali.
Lantmännen Unibake operează 36 de brutării în întreaga lume, având o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro, 6.000 de angajați în peste 20 țări și brand-uri precum Hatting, Schulstad, Schulstad Bakery Solutions, Schulstad Royal Danish Pastry și Bonjour.
Grupul Lantmännen, din care face parte, este o cooperativă agricolă, lider în nordul Europei în agricultură, utilaje, bioenergie și produse alimentare. Compania este deținută de 20.000 de fermieri suedezi, are 10.000 de angajați și operațiuni în peste 20 de țări. Cifra de afaceri anuală a grupului Lantmännen este de 4,8 miliarde de euro.