FOTO H&M începe să se ocupe mai serios de haine reciclate

FOTO H&M începe să se ocupe mai serios de haine reciclate
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 feb 2023

Gigantul suedez H&M a semnat o înțelegere cu Remondis, companie germană de reciclare, pentru înființarea unei societăți în comun care va colecta, sorta și vinde articole de îmbrăcăminte și textile folosite.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Denumită Looper Textile Co., noua firmă este o societate mixtă independentă, deținută în proporție de 50% de H&M Group și 50% de Remondis.

EXCLUSIV SURPRIZĂ Ștefan Mandachi a vândut Spartan, cea mai mare rețea de restaurante cu specific grecesc din Europa, și alte mari branduri, tranzacție de peste 20 milioane euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Ștefan Mandachi a vândut Spartan, cea mai mare rețea de restaurante cu specific grecesc din Europa, și alte mari branduri, tranzacție de peste 20 milioane euro

Astăzi, mai puțin de 40% din hainele uzate sunt colectate în UE. În consecință, 60% din textilele post-consum se duc direct la deșeuri, arată compania.

H&M Group a lansat o inițiativă de colectare a articolelor de îmbrăcăminte la nivel mondial, în 2013, și a investit în companii care dezvoltă tehnologii care să permită reciclarea textilelor. 

Looper își începe acum operațiunile în Europa, cu ținta de a colecta aproximativ 40 de milioane de articole de îmbrăcăminte în cursul anului 2023. 

FOTO H&M începe să se ocupe mai serios de haine reciclate

H&M a raportat o scădere cu 68% a profitului net în anul fiscal 2022, din cauza retragerii din Rusia și a unei combinații de factori negativi, cu o pierdere neașteptată în ultimul trimestru, potrivit Le Figaro.

În exercițiul său financiar ușor decalat (decembrie 2021-noiembrie 2022), numărul 2 mondial din sector a suferit din cauza retragerii din Rusia, a creșterii costurilor materiilor prime și a costurilor de transport, un dolar puternic și alegerea de a nu transfera toate creșterile de costuri către consumator pentru a-și apăra cota de piață, spune liderul său Helena Helmersson în raportul financiar al grupului. Al patrulea trimestru a fost marcat de o pierdere netă de 864 de milioane de coroane (77 de milioane de euro).

CONFIRMARE LPP deschide în România primul său centru extern de distribuție. După retragerea din Rusia, regiuni din vestul și sudul Europei au devenit vectorii de dezvoltare ai companiei CITEȘTE ȘI CONFIRMARE LPP deschide în România primul său centru extern de distribuție. După retragerea din Rusia, regiuni din vestul și sudul Europei au devenit vectorii de dezvoltare ai companiei

O acumulare de factori nefavorabili

H&M a declarat că a fost afectată în ultimul trimestru de costurile de restructurare legate de reducerea a 1.500 de locuri de muncă anunțată la sfârșitul lunii noiembrie. Pentru întregul an, cifra de afaceri a grupului a crescut cu 12%, până la 223,5 miliarde de coroane, dar cu doar 6% dacă excludem efectele valutare. Numărul magazinelor din grup (H&M, COS, Monki…) s-a redus la 4.465 la sfârșitul lunii noiembrie, cu 336 mai puține decât cu un an mai devreme, aproape jumătate din impact fiind legat de retragerea din Rusia și Belarus. În același timp, profitul net anual a scăzut cu 68%, la puțin sub 3,6 miliarde de coroane. H&M spune că acumularea de factori nefavorabili a avut un efect negativ de cinci miliarde în total asupra profiturilor sale.

„Consolidarea în continuare a poziției noastre pe piață”

„Decizia noastră de a înceta operațiunile din Rusia, care era o piață importantă și profitabilă, a avut un efect negativ semnificativ asupra rezultatelor noastre”, a declarat Helena Helmersson, CEO. „Creșterea costurilor materiilor prime și a costurilor de transport, combinată cu un dolar la un nivel istoric ridicat, a dus la creșterea costurilor de achiziție”, a explicat ea, citând, de asemenea, costurile de restructurare și prețurile mai mari ale energiei. „În loc să transferăm întreaga creștere a costurilor către clienții noștri, am ales să ne consolidăm poziția pe piață”, spune ea. Totuși, 2023 ar trebui să fie un an mai bun, potrivit H&M.

De la încheierea exercițiului financiar, la sfârșitul lunii noiembrie, „factorii externi sunt încă dificili, dar se îndreaptă în direcția bună”, potrivit directorului general. „Datorită investițiilor și eficienței noastre, există o bază foarte bună pentru ca 2023 să fie un an de creștere a vânzărilor și de îmbunătățire a profitabilității”, a mai spus ea.

viewscnt
Afla mai multe despre
h&m
piedere