Compania germană Knorr, parte a grupului Unilever, va redenumi popularul său sos “Zigeuner”(țigan) drept sos paprika în stil unguresc, în urma plângerilor că numele este jignitor, devenit astfel ultimul dintr-o serie de branduri care ia o astfel de măsură în urma unui val de proteste împotriva rasismului, relatează Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Moartea afro-americanului George Floyd în custodia poliției din Minneapolis a provocat îngrijorări în toată lumea legate de rasism, determinând brandurile să renunțe la nume considerate ca umilitoare, cum ar fi înghețata Eskimo Pie și mixul pentru clătite Aunt Jemima, arată news.ro.
CITEȘTE ȘI Pandemia Covid-19 transformă comerțul. Achizițiile online vor cunoaște o creștere fără precedentRomani Rose, liderul Consiliului German al Sinti și al Romilor, a salutat decizia, despre care a scris publicația Bild am Sonntag, dar a spus că este mai îngrijorat de creșterea rasismului, cum ar fi scandările de tipul ”țigan” sau ”evreu” pe stadioane.
”Este bine că Knorr reacționează la plângerile multor oameni. Dar șnițel țigănesc și ”sos țigănesc” nu sunt lucrurile cele mai importante”, a spus acesta.
CITEȘTE ȘI FOTO Dâmbovița Mall, construit în locul unității militare unde a fost executat cuplul Ceaușescu, își deschide porțileUnilever nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Naziștii i-au supus pe sinti, numele folosit de etnicii romi din Germania timp de secole, la sterilizare forțată, în conformitate cu legea ”purității rasiale”, iar romii au fost deportați în lagăre ale morții, unde au portat uniforme inscripționate cu litera Z, de la “Zigeuner” (țigan).