Infuzie de capital la Elefant Online de 5,5 milioane de euro. Banii fondurilor de investiții au intrat în conturile retailerului

Infuzie de capital la Elefant Online de 5,5 milioane de euro. Banii fondurilor de investiții au intrat în conturile retailerului
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 19 sep 2016

Acționarii Elefant Online au decis, în a doua parte a lunii august, majorarea capitalului social cu 10,61 milioane de lei, prin aport în numerar și conversia unei creanțe de 2,27 milioane de lei, la care se adaugă o primă de emisiune în sumă totală de 13,95 milioane de lei, potrivit datelor retailerului online. În total, operațiunea s-a ridicat la echivalentul sumei de 5,5 milioane de euro, așa cum s-a anunțat la finele lunii iulie.

În urma acestei operațiuni, în acționariatul companiei a intrat un vehicul de investiții înregistrat în Olanda, Olif BV, cu participație de 30,48%.

Urmărește-ne și pe Google News

Olif a contribuit la capitalizarea Elefant Online cu suma totală de 22,29 milioane de lei (echivalentul a 5 milioane de euro), din care 9,64 milioane de lei contravaloarea acțiunilor noi emise și subscrise, iar 12,64 milioane de lei prima de emisiune.

Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

La majorarea capitalului social a participat și Catalyst România, care a subscris 9.629 acțiuni noi prin conversia unei creanțe de 2,27 milioane de lei pe care o avea împotriva Elefant Online. Astfel, Catalyst a vărsat 2,27 milioane de lei, din care 1,31 milioane de lei a reprezentat prima de emisiune.

Chiar dacă a participat la operațiune, Catalyst și-a diminuat cota în capital de la 10,12% la 9,77%

Principalul acționar al retailerului, Millennium Gold Resources Limited (Cipru), deținut de fostul premier al Republicii Moldova Ion Sturza, a renunțat să participe la majorarea de capital. Astfel, Millennium Gold Resources și-a redus cota de la 89,88% la 59,75%.

La finele lunii iulie, Elefant Online a anunțat că a finalizat o rundă de investiții de 5,5 milioane de euro, în urma căreia în acționariatul companiei a intrat Emerging Europe Accession Fund (EEAF), un fond de private equity consiliat de Axxess Capital, cu o participație minoritară semnificativă.

La noua rundă de investiții a participat și Catalyst România, prezent în acționariat din 2014.

Euroins a depășit în luna august pragul de 100 mil. euro din polițe RCA CITEȘTE ȘI Euroins a depășit în luna august pragul de 100 mil. euro din polițe RCA

Înainte de tranzacție, structura acționariatului Elefant Online era formată din Millennium Gold Resources Limited (Cipru) - 89,88% și Catalyst România SCA (Luxemburg) - 10,12%.

Finalizarea tranzacției este condiționată de obținerea acordului Consiliului Concurenței.

Investiția are ca obiectiv accelerarea ritmului anual de creștere de peste 50% pe care elefant.ro îl are în prezent. Mai mult, retailerul online va beneficia de expertiza specifică a noului investitor, se arăta într-un comunicat al Elefant Online remis Profit.ro la 26 iulie.

În decursul celor 6 ani de activitate, Elefant.ro a atras mai multe runde de investiții, în acționariat intrând, alături de Fribourg Capital, acționar fondator majoritar și fondurile Catalyst Romania, consiliat de 3TS Capital Partners și acum EEAF.

Catalyst Romania este primul fond de private equity dedicat României, finanțat în principal prin inițiativa JEREMIE, ca parte a Programului Operațional Sectorial "Creșterea Competitivității Economice" 2007-2013, co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Elefant Online (fost Universal Online Promotion) este deținut de fondul de investiții Fribourg Investments, controlat de omul de afaceri Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova, prin Millennium Gold Resources Limited (Cipru).

În 2015, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 77,5 milioane de lei, cu 60,4% mai mult față de anul precedent, conform datelor de pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice. Pe de altă parte, pierderea netă a crescut cu 53,5%, la 9,71 milioane de lei.

Retailerul online a fost lansat ca o librărie online în 2010. În 2014 - 2016, compania a cunoscut o extindere puternică prin dezvoltarea rapidă a ofertei sale de produse și prin diversificarea modalităților de livrare, prin înființarea a 18 puncte de livrare în 6 orașe din țară. Un alt pas important în dezvoltarea afacerilor a fost extinderea prezenței în Republica Moldova.

viewscnt
Afla mai multe despre
elefant online
capital
majorare