Johnson & Johnson nu va mai comercializa pudra de talc pentru bebeluși Baby Powder în Statele Unite și Canada

Johnson & Johnson nu va mai comercializa pudra de talc pentru bebeluși Baby Powder în Statele Unite și Canada
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 mai 2020

Johnson & Johnson (J&J) nu va mai comercializa pudra de talc pentru bebeluși Baby Powder în Statele Unite și Canada, compania explicând că cererea a scăzut în urma ”dezinformării” legate de siguranța produsului, pe fondul unui număr foarte mare de procese, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

J&J are peste 19.000 de procese din parea consumatorilor și supraviețuitorilor acestora care susțin că produsele pe bază de talc i-au îmbolnăvit de cancer din cauza contaminării cu azbest, substanță cunoscută că este cancerigenă. Multe procese sunt în sarcina unui judecător districtual din New Jersey, scrie News.ro.

”Aș vrea ca mama mea să fie aici pentru a trăi această zi”, a declarat Crystal Deckard,, a cărei mamă, Darlene Coker, a acuzat că Baby Powder i-a provocat mezoteliom. Ea a renunțat la procesul intentat în 1999 după ce a pierdut litigiul prin care cerea ca  J&J să publice datele interne. Coker a murit de mezoteliom în 2009.

Rețeaua Ted\'s Coffee își continuă extinderea CITEȘTE ȘI Rețeaua Ted's Coffee își continuă extinderea

J&J a afirmat într-un comunicat că ”își păstrează încrederea în pudra bazată pe talc Baby Powder”, citând studii științifice de zeci de ani.

Grupul a ajuns în centrul atenției în privința siguranței pudrei de talc pentru bebeluși în urma unei investigații publicate de Reuters în 2018, potrivit căreia J&J a știut de zeci de ani că talcul a conținut aazbest.

Date interne ale companiei, date din studii clinice și alte dovezi au arătat că cel puțin din 1971 și până la începutul anilor 2000 talcul brut și pudra finală a companiei au fost uneori testate pozitiv pentru mici cantități de azbest.

Articolul publicat de Reuters a provocat vânzarea de acțiuni J&J care a dus la scăderea valorii de piață a companiei cu circa 40 de miliarde de dolari într-o singură zi și a creat o criză de imagine publică a acesteia. Compania a fost ținta unul val de întrebări legate de posibilele efecte avute de unul dintre cele mai reprezentative produse ale sale asupra sănătății.

J&J a fost și ținta unui investigații federale penale în legătură cu transparența în privința siguranței produselor din talc, o investigație în 41 de state legată de vânzările de pudră de talc pentru copii și o investigație referitoare la riscurile implicate pentru sănătate de produsele de consum cu talc care conțin azbest, a unei subcomisii din Congres.

Reprezentantul Raja Krishnamoorthi, care a condus investigația din Congres, a descris decizia J&J de a opri vânzarea pudrei de talc pentru bebeluți ”drept o victorie majoră pentru sănătatea publică”.

Ca răspuns la dovezile legate de contaminarea cu azbest apărute în presă, în instanțe și în Capitol Hill, J&J a afirmat în mod repetat că produsele din talc sunt sigure și nu provoacă cancer.

Pe lângă controversa legată de pudra de talc, grupul J&J are calitatea de învinuit, alături de producători de medicamente, în peste 2.900 de procese în care sunt acuzați că au promovat incorect produse cu opiu, care dau dependență.

În luna august a anului trecut, un judecător din Oklahoma a dat un prim verdic în acest litigiu, ordonând J&J să plătească 572,1 milioane de dolari statului, pentru controbuția avută la epidemia de opioide pentru că a promovat în mod înșelător calmante pentru durere care dau dependență.

J&J a contestat în instanță hotărârea ată de judecătorul din Oklahoma și neagă că a provocat criza opioidelor.

Johnson & Johnson a anunțat marți că a oprit livrările de pudră de talc pentru bebeluși atunci când criza de COVID-19 a dus la limitarea livrărilor și a producției și că va opri vânzările pe piața din America de Nord.

Comercializată neîntrerupt din 1894, pudra de talc Baby Powder a Johnson & Johnson reprezintă în prezent doar 0,5% din afacerile cu produse de consum ale grupului din Statele Unite, dar rămâne un simbol al imaginii de companie prietenoasă pentru familii.

viewscnt
Afla mai multe despre
johnson & johnson
pudra de talc