Gigantul german METRO a deschis în România o facilitate de livrare a produselor alimentare (Food Service Delivery – FSD) dezvoltată la Ștefăneștii de Jos, în parteneriat cu dezvoltatorul Warehouses De Pauw (WDP), al cărui principal acționar este una dintre cele mai bogate familii din Belgia.
Proiectul, evaluat la 19,6 milioane de euro, acoperă 12.000 mp și este integrat în platforma centrală de 65.000 mp a companiei.
Inaugurarea noului depozit a avut loc în prezența CEO-ului METRO AG, Dr. Steffen Greubel.

În discursul său de deschidere, acesta a declarat: „În ultimii ani, România a fost una dintre cele mai de succes țări din Grupul METRO, nu doar ca performanță financiară, ci și în termeni de inovație și de stabilire a unor noi direcții pentru alte țări din familia METRO. METRO
România este atât un model, cât și o inspirație pentru strategia actuală a Grupului, multe dintre elementele dezvoltate aici fiind exportate în alte țări unde operăm.
Suntem pregătiți să continuăm să investim în România, cu planuri în valoare de sute de milioane de euro până în 2030.
Suntem pregătiți să investim în viitorul economic al României și să construim noi infrastructuri, dar, ca o companie internațională, avem nevoie de un climat de încredere și predictibilitate.”


Cu 26 de centre regionale de distribuție, susținute de hubul central de lângă București (One Roof, de 65.000 mp) și platformele din Reșița și Slobozia, METRO România asigură livrări la nivel național în fiecare zi printr-o flotă de peste 300 de camioane, deservind peste 11.000 de clienți.


Profit.ro a anunțat recent că retailerul cash & carry METRO România adaugă 7% la afaceri, continuând trendul de creștere. Astfel, cifra de afaceri a Metro România, unul dintre cei mai puternici retaileri alimentari prezenți pe piața locală, a ajuns la 11,3 miliarde de lei în 2024 (aproape 2,3 miliarde euro), față de 10,5 miliarde de lei în 2023 (2,1 miliarde euro).
Rezultatul net a fost însă negativ, retailerul înregistrând în 2024 primele pierderi din ultimul deceniu.
Ultimul an când a mai consemnat pierderi a fost în 2014.

La nivel global deservește aproximativ 15 milioane de clienți.
Operează în circa 30 de țări și are peste 85.000 de angajați la nivel mondial.
În anul financiar 2023/24 a înregistrat vânzări de 31 de miliarde de euro.