FOTO Schimbare de strategie la Renault. Dacia își poate pierde independența

Schimbarea întregii echipe de conducere a Renault Group, care include și un nou șef al mărcii Dacia, aduce o nouă ierarhie în cadrul companiei auto franceze, în care Dacia pare că este așezată într-o poziție nouă.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
FOTO Schimbare de strategie la Renault. Dacia își poate pierde independența

Schimbarea întregii echipe de conducere a Renault Group, care include și un nou șef al mărcii Dacia, aduce o nouă ierarhie în cadrul companiei auto franceze, în care Dacia pare că este așezată într-o poziție nouă.

Noua directoare a mărcii Dacia, Katrin Adt, are o experiență foarte mare, dar exclusiv în cadru Mercedes-Benz.

Katrin este un om eminamente de vânzări, cu foarte puțină experiență în dezvoltarea de mărci și de produse, cu atât mai puțin în activitățile industriale specifice.

Singura perioadă cu un astfel de profil este cea petrecută la Smart, care a coincis cu momentul integrării brandului german în parteneriatul cu chinezii de la Geely.

Cisternă cu gaz răsturnată pe DN 24A, zeci de oameni evacuați FOTO CITEȘTE ȘI Cisternă cu gaz răsturnată pe DN 24A, zeci de oameni evacuați FOTO

Anul 2019, cel în care Katrin Adt a fost numită în fruntea Smart, a fost și anul care Geely a preluat, practic, rolul de coordonare al acestei mărci, în timp ce Mercedes-Benz a păstrat doar beneficiile generate de dreptul de proprietate asupra mărcii și partea de design.

Rolul pe care l-a avut managerul german a fost mai degrabă unul de marketing și vânzări, nu de dezvoltare, iar preluarea de către chinezi a conducerii Smart a însemnat și mutarea lui Katrin în alt sector de activitate, ca șefă a rețelei de dealeri pe zona de retail și, ulterior, în departamentul de Audit.

Foarte multă experiență, așadar, în cifre și foarte puțină spre deloc în portofoliu de modele, în fabrici, în dezvoltare.

FOTO Schimbare de strategie la Renault. Dacia își poate pierde independența

Toate aceste amănunte nu înseamnă neapărat că noua șefă a mărcii Dacia nu va putea să ducă mai departe ceea ce a început Denis le Vot, dar atrag atenția asupra unei repozionări a diviziei de mașini accesibile a grupului Renault.

ULTIMA ORĂ Noi stații pe Magistrala Berceni-Pipera. Linia de metrou a corporatiștilor va fi extinsă VIDEO CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Noi stații pe Magistrala Berceni-Pipera. Linia de metrou a corporatiștilor va fi extinsă VIDEO

Unul dintre detaliile care au trecut mai puțin observate este cel legat de faptul că șefa Dacia nu va mai raporta direct CEO-ului, Francois Provost, ci noului Chief Growth Officer, Fabrice Cambolive. Acesta a fost până acum CEO al mărcii Renault și a primit noi responsabulități din partea lui Provost, în noua sa echipă de conducere.

Potrivit informațiilor oficiale, Fabrice Cambolive, va avea ca misiune „valorificarea sinergiilor pentru a stimula expansiunea”, el păstrându-și rolul de CEO al mărcii Renault, dar „va superviza ambele mărci, Renault și Dacia, asigurând o abordare strategică unificată și maximizând veniturile pe toate piețele”.

Mai mult, anunțul oficial spune că acest lucru „va permite Renault Group să valorifice pe deplin beneficiile identității și poziționării pe piață a fiecărei mărci, menținând în același timp o organizare bazată pe marcă la nivel de Companie Națională de Vânzări (NSC)”.

Am putea asista la o revenire la jocul rebrandingului în funcție de piață, dar în primul rând asta ar putea însemna o pierdere a independenței Dacia, pe care Denis le Vot o câștigase în fața lui Luca de Meo.

Un exemplu de acest tip putem vedea în cadrul VW Group, unde Skoda are o astfel de independență, de design, de tehnologii, de prețuri, chiar dacă strategiile sunt făcute împreună cu restul mărcilor.

Primul aeroport din România care elimină limita de 100 mililitri lichide în bagaj ANUNȚ CITEȘTE ȘI Primul aeroport din România care elimină limita de 100 mililitri lichide în bagaj ANUNȚ

Acesta ar putea fi, de altfel, și motivul pentru care fostul CEO al Dacia, Denis le Vot, a ales să plece din companie: subordonarea sa lui Fabrice Cambolive, care acum mai primește o serie de atribuții, în zona de experiență client „în zonele digital, marketing, rețea de dealeri, post vânzare, rețeaua de retail deținută de Renault Group, în strânsă relație cu serviciile financiare”. Practic, vorbim despre un veritabil COO al Renault Group, cu puteri extinse.

Pe zona de inginerie, Philippe Brunet a fost numit Chief Technology Officer, fost vicepreședinte al diviziei Ampere, responsabil pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie electrice. Este un specialist veritabil, cu o experiență foarte mare în zona de motoare, Formula 1 și, acum, propulsia electrică. De aproape doi ani conduce divizia ACDC din China, unde sunt dezvoltate noile modele Twingo și Spring, după metode ale industriei auto chineze.

Brunet îl înlocuiește pe Philippe Krief, care va rămâne CEO al Alpine și membru al echipei de conducere.

Anthony Plouvier, anterior VP Procurement Strategy & Transformation, a fost numit Chief Procurement Officer, în poziția ocupată până luna trecută de noul CEO, François Provost. Va fi cel care va coordona achizițiile și relația cu furnizorii.

Thierry Charvet, Head of Industry & Quality, a preluat și activitățile de Supply Chain.

Tot în echipa de management a fost numită Claire Fanget, anterior Director de Resurse Umane al mărcii Renault, care devine Chief People & Organisation Officer, în locul lui Bruno Laforge, care părăsește compania, fiind unul dintre liderii care se despart de grup odată cu numirea lui Provost.

O supriză este intrarea lui Christian Stein, șeful comunicării grupului, în echipa de management, ca Chief Communications Officer.

Nu în ultimul rând, François Provost va continua să supervizeze departamentul de Parteneriate și Afaceri Publice.

„Pentru a face față provocărilor viitoare, avem nevoie de o organizație care să decidă mai rapid, să execute mai inteligent și să rămână mai aproape de clienții noștri. Schimbările de leadership de astăzi reunesc directori talentați, cu o cunoaștere aprofundată a industriei, expertiză solidă și, mai presus de toate, credibilitatea internă necesară pentru a face diferența”, a transmis François Provost, CEO al Renault Group.

Structura anunțată de compania auto franceză este una mult mai suplă, care mai include și șeful de design, Laurens van den Acker, noul CFO, Duncan Minto, dar și alte șase persoane, și pare că aduce din nou mărcile într-o singură structură mai omogenă, în care decizia se ia de sus în jos. Pentru Dacia, acest lucru ar putea însemna o regândire a strategiei, dar ținând cont de faptul că Fabrice Cambolive este un foarte bun cunoscător al mărcii, la fel de bine ar putea reprezenta un moment important în procesul de transformare din marcă low-cost, în marcă mainstream.

Fabrice Cambolive a locuit aproape trei ani în București, unde a condus actuala Renault Commercial Roumanie și activitatea uzinei Dacia, în perioada 2009 – 2011. De aici, a plecat în Rusia, unde timp de 4 ani a condus vânzările Renault și Lada, care se bazau în mare parte pe modelele Dacia rebranduite.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0781 +0.0056+0.11 %
1 USD4.3638 +0.0367+0.85 %
1 GBP5.8480 -0.0084-0.14 %
1 CHF5.4204 +0.0063+0.12 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite