Miliardarii Masayoshi Son și Jeff Bezos se îndreaptă spre o confruntare pe piața comerțului electronic din India

Miliardarii Masayoshi Son și Jeff Bezos se îndreaptă spre o confruntare pe piața comerțului electronic din India
scris 11 apr 2017

Miliardarul Masayoshi Son, cel mai bogat om din Japonia, și fondatorul Amazon.com, Jeff Bezos, se îndreaptă spre o confruntare în India, unde Softbank se apropie de un acord de fuziune a companiei de comerț electronic Snapdeal cu liderul pieței, Flipkart Online Services, creând un concurent mai puternic pentru retailerul online american, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

Son deține circa o treime din compania mamă a Snapdeal, Jasper Infotech, scrie News.ro.

Pentru a face posibilă fuziunea, Son vrea să reducă evaluarea Snapdeal cu 85%, la 1 miliard de dolari, au spus persoanele.

Fondatorii Snapdeal și investitorii inițiali s-au opus unei astfel de reduceri, dar SoftBank a argumentat că acordul este necesar în condițiile în care fondurile companiei se epuizează, iar concurența este puternică.

Discuțiile sunt în ultimă fază, iar acordul ar putea fi semnat în următoarele săptămâni, cu toate că este posibil și ca discuțiile să eșueze.

Co-fondatorul și directorul general al Snapdeal, Kunal Bahl, a exprimat posibilitatea unei achiziții într-un email trimis angajaților weekend-ul trecut, explicând că el și co-fondatorul Rohit Bansal vor să îi protejeze.

NEPI va începe construcția Shopping City la Satu Mare, investiție de 40 de milioane de euro CITEȘTE ȘI NEPI va începe construcția Shopping City la Satu Mare, investiție de 40 de milioane de euro

Reprezentanții Flipkart, Snapdeal și SoftBank au refuzat să comenteze.

Combinarea celor mai mari doi retaileri online din India este considerată o căsătorie aranjată de Son, au spus persoanele.

Miliardarul japonez, care deține circa o treime din compania mamă a Snapdeal, Jasper Infotech, intenționează să contribuie în aceeași măsură la compania rezultată prin fuziune și să aloce alte 500 de milioane de dolari01 miliard de dolari la Flipkart prin intermediul unei tranzacții cu susținătorul Flipkart, Tiger Global Management.

Astfel, Flipkart ar avea o putere mai mare să concureze Amazon pe una dintre piețele de comerț electronic cu cel mai ridicat ritm de dezvoltare din lume.

Compania cu sediul în Seattle s-a angajat să cheltuiască în India 5 miliarde de dolari, iar directorul operațiunilor din această țară, Amit Agarwal, s-a folosit de acești bani pentru atragerea clienților.

Son a finanțat o strategie similară în China și a câștigat miliarde de dolari. El a fost unul dintre primii susținători ai grupului Alibaba, compania de comerț electronic care a învins eBay în China și ulterior Amazon. Investiția în Alibaba a lui Son este una dintre cele mai de succes făcute de acesta, conferindu-i acțiuni în valoare de peste 80 de miliarde de dolari.

Flipkart strânge deja fonduri. Compania cu sediul în Bangalore a anunțat luni că a atras 1,4 miliarde de dolari de la Tencent Holdings, Microsoft și EBay, în ceea ce a numit ceea mai mare investiții în sectorul Internetului din India.

Potrivit Flipkart, valoarea post-tranzacție a companiei a fost de 11,6 miliarde de dolari.

O alianță între Flipkart, Snapdeal și Ebay ar putea conferi clienților corporativi mărime și tehnologie, cu toate că nu este clar cât de ușor pot fi integrați.

“Este un acord de referință pentru Flipkart și India”, au scris co-fondatorii Sachin Bansal și Binny Bansal într-un comunicat.

Ei au mai arătat că acordul reafirmă hotărârea lor de a grăbi transformarea comerțului din India prin intermediul tehnologiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
masayoshi son
jeff bezos
comert electronic