Pe valul livrărilor, industria de food service din România a atins un nivel record, depășind volumul ante-pandemie. Creștere agresivă a numărului de români care nu mai dau bacșiș

Pe valul livrărilor, industria de food service din România a atins un nivel record, depășind volumul ante-pandemie. Creștere agresivă a numărului de români care nu mai dau bacșiș
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 mar 2022

Piața de servicii alimentare din România (restaurante, fast-food, cafenele, cantine, puburi etc.) a crescut în anul 2021 până la 5,66 de miliarde de euro, depășind cu 21% recordul înregistrat în 2019, înainte de izbucnirea pandemiei COVID-19.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Industria de food service a închis anul 2021 la un nivel record de 5,66 de miliarde de euro, însă creșterea se datorează în primul rând segmentului de food delivery, care a adus mulți consumatori noi în categorie. Spre finalul anului trecut au început să scadă comenzile de acasă, fiind înlocuite cu cele de la birou, iar apetitul consumatorului de a comanda de la branduri cu care nu a interacționat și fizic se află pe un trend ascendent puternic”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani

„Din punct de vedere al modalității de plată, cash-ul recâștigă din terenul pierdut în timpul pandemiei, ceea ce face să fie și mai surprinzătoare creșterea agresivă a numărului de români care nu mai lasă tips în locație sau la delivery. Astfel, în doar un an, procentul celor care nu lasă tips s-a triplat, ajungând la 32%,” adaugă Florin Maxim.

Potrivit datelor  Hospitality Culture Institute, românii au început să cheltuiască mai mulți bani pentru serviciile alimentare, valoarea bonului crescând în toate categoriile analizate. Cu toate acestea, nu mai puțin de 59% din piață este în continuare generată de bonuri cuprinse între 21 și 50 de lei. 

viewscnt
Afla mai multe despre
food service
glovo