Pe plan local, piața serviciilor de e-fulfillment, adică cele prin care un operator preia tot procesul operațional și logistic al magazinului online, a ajuns anul trecut la 10 milioane de euro și ar urma să se dubleze în acest an, potrivit Frisbo, furnizor de servicii complete de profil din România.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
”Deși, în urmă cu doi ani, România nu era obișnuită cu conceptul de e-fulfillment, acum start-up-urile și magazinele medii din e-commerce-ul autohton au început să ia în calcul tot mai mult externalizarea proceselor operaționale și logistice, care asigură reducerea costurilor cu până la 50%”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
În 2015, Frisbo, lansat pe piața din România din februarie 2014 de Okian, a înregistrat un rulaj de marfă de 2 milioane de euro, dublu față de valoarea raportată în anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo în cursul anului trecut au fost depozitarea și pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienți au optat și pentru call-center.
Un magazin autohton care procesează zeci de comenzi pe zi plătește, în total, pentru externalizarea în regim de e-fulfillment, câteva sute de euro, însă costul pe lună nu depășește 1.000 de euro, indiferent de numărul comenzilor, explică CEO-ul Frisbo. În schimb, costurile sunt semnificativ mai mari în afara țării, cu cel puțin 50% peste costurile din România.
Chiar dacă tarifele pentru e-fulfillment sunt mult mai mici în țara noastră, numărul retailer-ilor online care externalizează procesele operaționale și logistice este încă destul de redus față de cel înregistrat în străinătate, unde circa o treime din piața de e-commerce lucrează în regim e-fulfillment, potrivit datelor Frisbo.