Piața de e-fulfillment din România a ajuns la 10 mililioane de euro în 2015

Piața de e-fulfillment din România a ajuns la 10 mililioane de euro în 2015

Bogdan Colceriu, CEO Frisbo

Cristina Dobreanu
Cristina Dobreanu
scris 30 mar 2016

Pe plan local, piața serviciilor de e-fulfillment, adică cele prin care un operator preia tot procesul operațional și logistic al magazinului online, a ajuns anul trecut la 10 milioane de euro și ar urma să se dubleze în acest an, potrivit Frisbo, furnizor de servicii complete de profil din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Deși, în urmă cu doi ani, România nu era obișnuită cu conceptul de e-fulfillment, acum start-up-urile și magazinele medii din e-commerce-ul autohton au început să ia în calcul tot mai mult externalizarea proceselor operaționale și logistice, care asigură reducerea costurilor cu până la 50%”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

În 2015, Frisbo, lansat pe piața din România din februarie 2014 de Okian, a înregistrat un rulaj de marfă de 2 milioane de euro, dublu față de valoarea raportată în anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo în cursul anului trecut au fost depozitarea și pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienți au optat și pentru call-center.

Brandul de modă Colin’s pune Iașiul pe harta magazinelor sale și țintește 40 de unități până în 2018 CITEȘTE ȘI Brandul de modă Colin’s pune Iașiul pe harta magazinelor sale și țintește 40 de unități până în 2018

Un magazin autohton care procesează zeci de comenzi pe zi plătește, în total, pentru externalizarea în regim de e-fulfillment, câteva sute de euro, însă costul pe lună nu depășește 1.000 de euro, indiferent de numărul comenzilor, explică CEO-ul Frisbo. În schimb, costurile sunt semnificativ mai mari în afara țării, cu cel puțin 50% peste costurile din România.

Chiar dacă tarifele pentru e-fulfillment sunt mult mai mici în țara noastră, numărul retailer-ilor online care externalizează procesele operaționale și logistice este încă destul de redus față de cel înregistrat în străinătate, unde circa o treime din piața de e-commerce lucrează în regim e-fulfillment, potrivit datelor Frisbo.

viewscnt
Afla mai multe despre
frisbo
okian
tudor benga
piata de e-fulfillment