Piața napolitanelor: Nestle a rămas în 2016 lider detașat al pieței, cu un câștig de 87 milioane lei, urmat de Alka

Piața napolitanelor: Nestle a rămas în 2016 lider detașat al pieței, cu un câștig de 87 milioane lei, urmat de Alka
scris 8 iul 2017

Producătorul elvețian de produse alimentare Nestle, care este recunoscut în România pentru napolitanele Joe pe care le fabrică în Timișoara, a rămas anul trecut lider detașat al pieței românești, în condițiile în care a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 783 milioane lei (174 milioane euro), în creștere cu 16% față de 2015, și un profit net de 87 milioane lei (19,3 milioane euro), de peste patru ori mai mare ca cel înregistrat în anul precedent, arată bilanțurile publicate de Ministerul Finanțelor.

La sfârșitul lunii martie, directorul general al Nestle România, Hervé de Froment, anunța că Nestle a înregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri de 750 de milioane de lei, în creștere cu 13% față de 2015.

Șeful Nestle România estima pentru acest an o majorare a afacerilor cu 8%.

Nestle comercializează pe piața din România produse pentru copii, cereale și batoane, produse culinare, cafea și băuturi, napolitane și ciocolată, hrană pentru animale și înghețată.

Nestle activează pe piața din România de 20 de ani și are o fabrică în Timișoara unde produce napolitanele Joe și cafeaua solubilă Nescafe.

Anual, circa 35-40% din volumul total de produse fabricate în România este exportat în 25 de țări.

Nestle activează pe piața din România de 20 de ani și are o fabrică în Timișoara unde produce napolitanele Joe și cafeaua solubilă Nescafe. În România, compania are 900 de angajați.

Un alt jucător important pe piața napolitanelor este Alka, care a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 86,5 milioane lei (19,2 milioane euro), în creștere cu 12,2% față de 2015, Arată bilanțurile publicate de Ministerul Finanțelor, consultate de News.ro.

Alka a trecut pe profit în 2016 și a obținut un rezultat pozitiv de 3,7 milioane de lei, după pierderi de 1,2 milioane lei în 2015. Anul trecut, Alka avea 290 de angajați.

În 1994 se puneau bazele unei afaceri de familie, prin înființarea Alka, primul procesator local de cafea, printr-o investiție directă de mai multe milioane de euro.

După aproape două decenii de investiții de zeci de milioane de euro, Alka este unul din principalii jucători din regiune în industria bunurilor de larg consum (FMCG). În prezent, grupul este specializat în producția de biscuiți, cafea, napolitane, prăjituri și snacks-uri sărate. 

Un alt jucător important de pe piața loacală a napolitanelor este producătorul polonez de biscuiți și napolitane Dr Gerard.

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 22,9 milioane lei (5 milioane euro) și un profit de 1,6 milioane de lei. Rezultatele financiare din 2016 nu pot fi comparate cu cele din 2015, deoarece producătorul polonez a intrat pe piața din România în octombrie 2015.

Dr Gerard România produce trei categorii de produse: biscuiți dulci, napolitane și biscuiți sărați.

La sfârșitul anului trecut, directorul general Dr Gerard Group, Jarosław Zawadzki, estima pentru 2016 o cifră de afaceri în România de peste 4 milioane euro, aferentă unui volum de aproximativ 2.000 de tone de produse.

Compania și-a propus pentru 2017 o creștere a cifrei de afaceri a subsidiarei din România cu 20%.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
napolitane
nestle
alka