România, cea mai mare creștere anuală a vânzărilor cu amănuntul

Retail   
România, cea mai mare creștere anuală a vânzărilor cu amănuntul

Volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 0,1% în Uniunea Europeană și a scăzut cu 0,3% în zona euro, în iunie, comparativ cu perioada similară din 2023, iar România a avut cel mai semnificativ avans, conform datelor publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în iunie, comparativ cu perioada similară din 2023, s-a înregistrat în România (10,2%), Luxemburg (7,9%) și Croația (5,4%) iar cele mai semnificative scăderi au fost în Belgia (minus 7,3%), Estonia (minus 4,1%) și Austria (minus 3,9%), scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
METRO România are un nou CEO CITEȘTE ȘI METRO România are un nou CEO
Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au scăzut cu 0,5%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,7%, iar cele de combustibili auto cu 0,5%.

Volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 0,3% în zona euro și cu 0,1% în Uniunea Europeană, în iunie, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un avans de 0,1% atât în UE cât și în zona euro.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în iunie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în România (1,8%), Bulgaria (1,4%) și Danemarca (1%), cele mai semnificative scăderi fiind în Croația (minus 2,7%), Austria (minus 2,3%), Letonia și Lituania (ambele cu minus 1,7%).

În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au scăzut cu 1%, cele de produse non-alimentare au rămas stabile, în timp ce vânzările de combustibili auto au crescut cu 0,6%.

Conform datelor Institutului Național de Statistică, în România volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a crescut, pe ansamblu, cu 0,9%, în iunie 2024, comparativ cu luna anterioară, datorită avansului înregistrat la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+5,7%) și la vânzările de produse nealimentare (+0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au scăzut cu 0,8%.

Marea Britanie – Cererea slabă pentru vehicule electrice afectează vânzările de mașini noi în 2024 CITEȘTE ȘI Marea Britanie – Cererea slabă pentru vehicule electrice afectează vânzările de mașini noi în 2024

Ca serie ajustată, s-a majorat, pe ansamblu, cu 1,9%, datorită creșterii înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+4,4%), vânzările de produse nealimentare (+1,9%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+0,1%).

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna iunie 2024, comparativ cu luna iunie 2023, a înregistrat o apreciere, pe ansamblu, de 9,4%, datorită creșterii consemnate la vânzările de produse nealimentare (+11,9%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,7%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+6,2%).

Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 10%, datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+13,3%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,7%).

viewscnt
Afla mai multe despre
românia
eurostat
vanzari