Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în perioada 2012 - 2022 cea mai mare creștere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Estonia (47 puncte procentuale - pp), Ungaria (43 pp), Cehia și România (ambele cu 41 pp), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Ce așteptări au de la magazinele online din România clienții de pe piețele regionale de interes (Bulgaria, Grecia, Polonia, Slovacia și Ungaria), perspectivele economice ale comerțului online în anul 2023, răspunsurile pieței de curierat la cerințele tot mai specifice ale clienților, în contextul provocărilor anului, vor fi prezentate la Conferințele „Barometrul e-Commerce”, organizate de Profit.ro în parteneriat cu DPD România și devenite deja o tradiție. În acest an, conferința va fi organizată pe 7 martie, la Marriott Grand Hotel Bucharest, urmând să fie transmisă în direct și de PROFIT NEWS TV
La nivelul UE, 91% dintre persoanele cu vârsta între 16 și 74 de ani au folosit internetul în 2022, din care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Ponderea celor care au cumpărat online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creștere de 20 pp.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Cea mai ridicată pondere a utilizatorilor de internet care au cumpărat sau au comandat online bunuri sau servicii în 2022 s-a înregistrat în Țările de Jos (92%), Danemarca (90%) și Irlanda (89%), iar cea mai scăzută în România și Bulgaria, scrie Agerpres.
Cele mai frecvente achiziții online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentație sportivă), încălțăminte și accesorii (comandate de 42% din cumpărătorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (19%), cosmetice (17%), mobilă, accesorii pentru locuință și produse de grădinărit (16%), cărți printate, reviste sau ziare (14%), articole sportive (excluzând vestimentație sportivă, 14%).
În 2022, în rândul utilizatorilor de internet din UE, 21% au utilizat platformele de economie colaborativă pentru a cumpăra sau comanda bunuri fizice de la alte persoane, în timp ce 6% și-au închiriat spațiul de cazare, 1% au utilizat un serviciu de transport și sub 1% au comandat servicii menajere prin astfel de platforme.
Persoanele cu vârsta între 25 - 34 de ani și 35 - 44 de ani aveau în 2022 o tendință mai ridicată decât media să cumpere bunuri de la alți vânzători privați, cu o pondere de 29% în rândul utilizatorilor de internet din UE.