STUDIU 90% dintre români vizitează magazine online de fashion, 34% intră pentru a compara prețurile cu magazinele offline

Retail   
STUDIU 90% dintre români vizitează magazine online de fashion, 34% intră pentru a compara prețurile cu magazinele offline

90% dintre consumatorii din România au vizitat cel puțin un magazin online de fashion în ultimele 6 luni, iar 65% au și cumpărat cel puțin o dată din magazinele vizitate. Magazinele online sunt accesate pentru motive foarte diferite, nu numai pentru cumpărături, fiind utilizate ca surse de informare în 70% din cazuri, surse de inspirație (40%), dar și pentru a compara prețuri și a găsi produse pe care apoi le cumpără offline (34%).

”Dorința de a vedea și testa produsele și temerea că mărimile nu vor fi cele potrivite sunt principalii factori care îi determină pe consumatori să nu cumpere online”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting, agenție de cercetare de piață. De altfel, nepotrivirea mărimilor produselor este și principala cauză a returnării acestora (78% dintre retururi).  48% dintre cei care au achiziționat articole vestimentare online în ultima jumătate de an au returnat produsele cel puțin o dată.

Urmărește-ne și pe Google News
STUDIU Peste 70% dintre românii din mediul urban au în plan să facă achiziții de Black Friday CITEȘTE ȘI STUDIU Peste 70% dintre românii din mediul urban au în plan să facă achiziții de Black Friday
Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Studiul mai arată că magazinele online se află pe locul al doilea, după mall-uri, ca destinație preferată pentru cumpărăturile de fashion: 54% dintre români obișnuiesc să își cumpere îmbrăcămintea, încălțămintea și accesoriile din mediul online. În general, consumatorii cumpără de câteva ori pe lună (34% dintre ei). Comparativ, în online, ei cumpără doar o dată la câteva luni (31% dintre respondenți). Sumele cheltuite pentru înnoirea garderobei se situează între 101-300 lei pentru mai mult de jumătate dintre români, atât în mediul online cât și în offline.

Promovarea în online atrage un număr mare de cumpărători potențiali. 45% dintre cei care au accesat magazine electronice de fashion au fost atrași de reclame pe Facebook, alți 34% au răspuns la un banner online, iar 30% au accesat o reclamă primită pe email.

Două treimi dintre consumatori utilizează telefonul mobil în magazin, pentru a-i ajuta la cumpărături. Aplicațiile mobile sunt cele mai accesate, în acest sens: 57% folosesc aplicațiile mobile pentru a beneficia de oferte speciale.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 1.060 de respondenți, în octombrie 2017.  

viewscnt
Afla mai multe despre
magazine online
preturi