Suedezii de la Electrolux își ridică puternic vânzările în România. Retailerul pregătește separarea unei divizii și listarea acesteia pe bursă

Suedezii de la Electrolux își ridică puternic vânzările în România. Retailerul pregătește separarea unei divizii și listarea acesteia pe bursă

Foto: Wikimedia Commons

Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 4 feb 2019

Vânzările Electrolux în România au crescut anul trecut cu 24,4%, până la 489 milioane de coroane suedeze (aproximativ 47,1 milioane euro), de la 393 milioane de coroane în 2017.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România este a șaptea piață ca mărime din Europa de Est (inclusiv Rusia și Turcia) în funcție de vânzări pentru Electrolux, reiese din datele financiare ale grupului suedez.

În total, al doilea mare jucător pe piața mondială a electrocasnicelor a raportat vânzări de 8,96 miliarde de coroane (863 milioane euro) în regiune, în urcare cu 16,2%, de la 7,72 miliarde de coroane în 2017.

Proprietarul eMag, pe cale să preia controlul integral asupra Avito, cel mai mare site de anunțuri din Rusia CITEȘTE ȘI Proprietarul eMag, pe cale să preia controlul integral asupra Avito, cel mai mare site de anunțuri din Rusia

La finele lunii decembrie, Electrolux avea 888 de angajați în România, față de aproape 930 de angajați în perioada similară din 2017.

Suedezii sunt acționari majoritari ai fabricii omonime din Satu Mare, unde sunt produse electrocasnice și accesorii. Grupul mai deține o divizie de vânzări și marketing în București.

La nivel global, Electrolux a obținut vânzări nete de 124,13 miliarde de coroane (11,95 miliarde euro) anul trecut, în creștere cu 3% raportat la anul anterior.

Profitul net s-a redus însă cu peste o treime, până la 3,8 miliarde de coroane (366 milioane euro), de la 5,74 miliarde de coroane în 2017.

Acțiunile companiei s-au apreciat cu 10% pe bursa de la Stockholm după publicarea rezultatelor financiare, la 240 coroane (23,123 euro) pe unitate.

Electrolux estimează că prețurile materiilor prime, tarifele și fluctuațiile de schimb valutar vor avea un impact negativ de 2-2,4 miliarde de coroane (192-231 milioane euro) asupra rezultatelor financiare în 2019, impact ce ar putea fi atenuat parțial de creșterea prețurilor la electrocasnicele proprii în piețele-cheie.

Retailerul suedez pregătește separarea diviziei de electrocasnice profesionale, Elecrolux Professional, de grup și listarea acesteia pe bursă în prima parte a anului 2020.

 (Sumele în euro au fost calculate de Profit.ro la un curs de schimb de 0.09635 euro pentru 1 coroană suedeză)

viewscnt
Afla mai multe despre
electrolux
vanzari
satu mare
electrocasnice