Televizoarele, electrocasnicele mici și telefoanele mobile sunt în topul cumpărăturilor de Black Friday

Televizoarele, electrocasnicele mici și telefoanele mobile sunt în topul cumpărăturilor de Black Friday
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 18 nov 2015

Cele mai multe liste de cumpărături de Black Friday din acest an vor avea, în medie, între două și trei produse, în creștere comparativ cu 2014, cele mai dorite fiind televizoarele, electroasnicele mici și telefoanele mobile, potrivit unui studiu MillwardBrown România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent televizoarele, fiind menționate de 40% dintre respondenți, electrocasnicele mici (39%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele sau roboții de bucătărie, și telefoanele mobile (22%). Mașinile de spălat și frigiderele sunt următoarele două categorii de produse prezente în preferințele românilor pentru Black Friday, fiind amintite de 18%, respectiv 17% dintre cei intervievați cu privire la intenția de achiziție”, arată raportul.

Conform studiului, anul acesta, 44% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani doresc să cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpăra” sau „sigur voi cumpăra”). Comparativ cu 2012, aproape de trei ori mai multe persoane și-au exprimat dorința de a cumpăra un produs de Black Friday anul acesta. Numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului în comerțul românesc, a ajuns anul acesta la 71% în rândul persoanelor din eșantionul evaluat.

Segmentele de populație în rândul cărora se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populației generale, sunt bărbații și tinerii (cei între 24 – 34 de ani). Față de media generală de 59% a celor care au auzit de Black Friday și spun că „sigur sau probabil vor cumpăra”, în cazul bărbaților media urcă la 63%, iar în cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferențe fiind semnificative statistic, la un nivel de încredere de 95%.

“Black Friday este un eveniment deja de tradiție în România. În plus, observăm că în fiecare an sunt mai mulți români care își exprimă dorința să cumpere ceva în cadrul acestei campanii. Acest lucru se datorează succesului edițiilor precedente, apariției constante de noi magazine implicate în eveniment, dar și varietății tot mai mari a categoriilor de produse oferite la reducere”, explică Daniela Lazăr, Managing Director, MillwardBrown România.

Întrebați care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-și face cumpărăturile de Black Friday, topul românilor, în funcție de primul nume menționat de ei, arată astfel: eMag, Altex, Flanco, Carrefour, Kaufland, Media Galaxy, Auchan, Domo, Lidl și Cora.

Comparativ cu anul trecut, singura modificare notabilă este scăderea semnificativă a numărului celor care iau în calcul Domo, arată MillwardBrown.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
studiu
black friday