Un producător de brânză din Marea Britanie și-a vândut afacerea unui rival mai mare pentru a recâștiga accesul la clienții din Uniunea Europeană

Un producător de brânză din Marea Britanie și-a vândut afacerea unui rival mai mare pentru a recâștiga accesul la clienții din Uniunea Europeană
scris 16 nov 2022

Un producător de brânză din Marea Britanie și-a vândut afacerea unui rival mai mare pentru a recâștiga accesul la clienții din Uniunea Europeană, după ce Brexitul i-a lăsat o gaură neagră estimată la 600.000 de lire sterline, în vânzări pierdute în UE, relatează The Guardian.

Simon Spurrell, care a făcut prima pagină a ziarelor când a evidențiat costurile prohibitive de export după ieșirea Marii Britanii de pe piața unică, va rămâne director general al Cheshire Cheese Company din Macclesfield și va păstra o participație în afacere.

Donald Trump anunță o nouă candidatură la Casa Albă CITEȘTE ȘI Donald Trump anunță o nouă candidatură la Casa Albă

Noul său proprietar, producător de familie din nord-vestul Angliei, Joseph Heler Cheese, și-a menținut prezența în UE ca urmare a operațiunilor sale mai mari și a centrului său de distribuție din Țările de Jos, despre care Spurrell speră că va face din nou viabilă aprovizionarea clienților europeni, scrie News.ro.

Spurrell a spus că este încântat să se întoarcă pe continent după o absență de doi ani, dar încă nu poate să creadă cum a distrus guvernul firme mici ca a lui cu decizia sa pentru un Brexit dur.

”Trist este că întreprinderile mici ca a noastră nu pot avea acces la UE. Vânzarea companiei este o soluție excelentă... asigură viitorul companiei cu un producător de brânză istoric. Dar încă mă simt foarte dezamăgit și amar dezamăgit de faptul că am avut atât de multe conversații cu Departamentul pentru Comerț Internațional și cu miniștrii guvernamentali și nu se întâmplă nimic. Sunt impotenți din cauza politicii lor de Brexit. Sunt atât de anti-europeni încât nici măcar nu vor discuta despre rezolvarea unei înțelegeri mai bune. Obținerea accesului la piața unică trebuie să fie primul pas.”, a spus el.

Spurrell susține că, după campania sa în presă de anul trecut pentru a-și evidenția cazul, numeroase persoane i s-au spus că Boris Johnson s-a referit la el drept ”acel nenorocit cu brânză”.

Departamentele guvernamentale l-au sfătuit să caute noi afaceri pe ”piețele emergente”, un sfat despre care el a spus că este ridicol, având în vedere piața uriașă de la ușa Marii Britanii.

Spurrell a fondat afacerea în 2010, vânzând camioane de brânză ambalată în ceară, și a strâns numeroase premii pentru 15 soiuri artizanale, inclusiv cheddar, cheshire și albastru regal.

Companiaa acrescut cu aproximativ 30% pe an, iar până în 2019 el a decis să investească 1 milion de lire sterline într-un depozit din Macclesfield pentru a onora comenzile în Europa pentru produse preferate de multă vreme, inclusiv whisky irlandez și cheddar cu ghimbir, câștigător de aur la International Cheese Awards.

ANPC a anunțat descoperirea unor importante cantități de deșeuri, care sunt vândute ca produse second hand: Unii confundă țara noastră cu lada de gunoi a Europei CITEȘTE ȘI ANPC a anunțat descoperirea unor importante cantități de deșeuri, care sunt vândute ca produse second hand: Unii confundă țara noastră cu lada de gunoi a Europei

Dar, atunci când regulile de export ale Brexit au intrat în vigoare, el a fost lovit cu taxe pentru certificatele veterinare de până la 180 de lire sterline pentru comenzile cu amănuntul către consumatorii din UE – chiar și pentru cei care cumpără pachete de cadou personale în valoare de 30 de lire sterline – făcând afacerea lui neviabilă peste noapte.

În 2021, primul an al operațiunilor de tranzacționare după Brexit, a pierdut 240.000 de lire sterline în afaceri cu ridicata și de consum în Europa și se așteaptă la o altă pierdere de 350.000 de lire sterline în acest an.

Și, deși creșterea cererii interne în timpul pandemiei a amortizat pierderile, el nu a putut vedea o cale de întoarcere pe piața unică ca o afacere mică.

Spurrell a spus că alianța cu Joseph Heler, o companie mult mai mare, a oferit mijloace strategice de a face față barierelor comerciale costisitoare din Brexit.

”Dacă sunteți suficient de mare, puteți atenua costurile crescute, deoarece costul documentelor pentru un palet de brânză poate fi repartizat pe 100 de paleți. De asemenea, vor beneficia toți clienții din UE, deoarece aceștia pot obține o rată de livrare locală”, a adăugat el.

El a spus că acordul, care a fost încheiat pentru o sumă nedezvăluită, a fost, de asemenea, o veste excelentă pentru forța de muncă. Tot personalul de la sediul central, producție și depozit va fi păstrat, în timp ce vor fi create 14 locuri de muncă suplimentare cu normă întreagă și cu normă parțială.

”Am fost foarte îngrijorați de Crăciunul acesta. Nu știam ce se va întâmpla și gândul meu principal a fost pentru toți tipii de aici cu mine. Toți sunt acum îngrijiți de această companie fantastică la care ne-am alăturat... aceasta oferă echipei noastre un pic de siguranță în viitor.”

George Heler, directorul general al grupului Joseph Heler, a declarat: ”Suntem încântați să salutăm Cheshire Cheese Company... Împreună, suntem încrezători că îi putem extinde prezența în Marea Britanie și Europa.”

Nenumărați consumatori și întreprinderi au fost afectați de costuri suplimentare legate de Brexit începând cu 2020, costurile suplimentare de livrare facând uneori vânzările și achizițiile din Europa extrem de costisitoare.

Analiza recentă a statisticilor comerciale efectuate de Institutul de Cercetare Economică și Socială arată că comerțul din Marea Britanie către UE este cu 16% mai mic decât dacă Brexitul nu ar fi avut loc.

viewscnt
Afla mai multe despre
brânză
marea britanie