UNIKA, primul producător român din industria de mică marochinărie listat pe Amazon, continuă strategia de dezvoltare și preconizează o creștere de peste 25% pentru 2022

UNIKA, primul producător român din industria de mică marochinărie listat pe Amazon, continuă strategia de dezvoltare și preconizează o creștere de peste 25% pentru 2022
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 28 nov 2022

Cum a reușit UNIKA, producătorul român de agende, să fie primul brand autohton listat pe Amazon și care este strategia care ajută compania să preconizeze o creștere de peste 25% pentru 2022

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

UNIKA, cel mai important producător român de agende, prezent pe piața națională și europeană din 2007, cu un portofoliu format din peste 1000 de produse, își continuă strategia de dezvoltare și preconizează o creștere de peste 25% pentru 2022, susținută de proiectele planificate, consolidarea și creșterea segmentului online, dar și extinderea gamei de produse și dezvoltarea de noi tehnologii.  

Povestea UNIKA a luat naștere din pasiunea pentru arta frumosului și a crescut având ca fundament de bază calitatea și unicitatea mai presus de orice. De la intrarea pe piață, au fost comercializate peste 5 milioane de produse, iar UNIKA a obținut performanța de a deveni primul brand autohton de mică marochinărie listat pe Amazon. De-a lungul timpului, producătorul român s-a dezvoltat constant, iar de la producția de agende și alte materiale tipografice, activitatea s-a extins și spre zona de manufactură, marochinărie și legatorie de artă.

Brandul 100% românesc, cu fabrica în București, are în portofoliul său atât produse destinate B2B, dar și B2C, trecând printr-un proces amplu de rebranding la începutul acestui an. Portofoliul de produse s-a extins de-a lungul timpului, astfel că pe lângă agendele promoționale, UNIKA a început producția de produse corporate și nu numai, destinate tuturor celor care vor sa lucreze într-un mediu organizat și plăcut, dar și celor care vor să ofere un cadou deosebit, cu însemnatate mare, acestea având posibilitatea de a fi și personalizate.  În pandemie, pentru a răspunde nevoilor consumatorilor, gama a fost completată cu peste 200 de produse noi, adaptate telemuncii, precum desk pad-uri, huse de laptop sau jurnale din piele naturală cu aspect vintage. De asemenea, a fost mărită gama de articole eco-friendly, realizate din piele naturală regenerată sau care au în componență un material sustenabil, din coajă de măr reciclată, și a fost introdusă o nouă tehnologie de personalizare, prin eticheta fluorescentă.

La nivel de business, compania a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de peste 3 mil. de euro, cu 35% mai mult ca în 2020, urmând un trend ascendent în ciuda efectelor cauzate de pandemie. De asemenea, estimează o creștere de peste 25% pentru 2022. În ceea ce privește echipa,  grupul a ajuns de la un număr de sub 10 angajați, la peste 50 de angajați în prezent.

Compania investește masiv în programe de tip ERP, importând materie primă de top din Italia și Statele Unite. Principalele țări în care UNIKA exportă atât B2B, cât și B2C, sunt Germania, Franța, Arabia Saudita, Marea Britanie, Statele Unite, Spania și Italia. Clienții provin din industrii diverse, ca Pharma, Construcții, Industria Alimentară, în special producători de vinuri, FMCG, Transporturi, IT, Agricultură sau Auto.

Consolidarea segmentului online și planuri de viitor

În ultimii doi ani, compania și-a propus consolidarea segmentului online, așa încât, în prezent, produsele UNIKA se regăsesc pe cele mai mari marketplace-uri din Romania: eMag Romania, Vivre, Elefant, dar și pe 5 marketplace-uri internaționale: Amazon US, Amazon UK, Amazon Germania, Amazon Spania și eMag Ungaria.

Pe viitor, producătorul are în plan noi parteneriate, printre care vizează și industria IKA, dezvoltarea portofoliului de produselor și a serviciilor oferite, dar și extinderea la nivel internațional, pentru care a obținut mai multe certificări necesare care atestă calitatea, cum ar fi certificarea OEKO-TEX, TUV, Sedex, SMETA sau ISO. De asemenea, își propune dezvoltarea de noi tehnologii, în special pentru produsele ecologice, dar și implementarea unei tehnici revoluționare de personalizare a produselor în 2023. Mai mult, de curând, UNIKA a intrat și în rețeaua de magazine destinate casei, printr-un parteneriat cu Mobexpert.

Clienții UNIKA pot comanda produsele și din magazinul online www.unikashop.ro, bucurând-se mereu de calitatea desăvârșită a articolelor unui brand 100% romanesc.

viewscnt
Afla mai multe despre
unika
marochinărie
amazon