Vânzări în creștere pentru Grupul Hornbach

Vânzări în creștere pentru Grupul Hornbach
scris 2 nov 2021

Grupul Hornbach a realizat vânzări consolidate de 3,29 miliarde euro de la 1 martie la 31 august 2021, în creștere cu 5,1% față de perioada similară a anului trecut, și pentru întregul an financiar 2021/2022 grupul anticipează un EBIT ajustat între 290 milioane euro și 326 milioane euro.

"Grupul Hornbach (Grupul Hornbach Holding AG & Co. KGaA) și-a menținut trendul de creștere a profitului în prima jumătate a anului 2021/22 (de la 1 martie la 31 august 2021) și a obținut o cotă de piață suplimentară în țările în care operează. Vânzările consolidate din primele șase luni au crescut cu 5,1%, la 3,292 miliarde euro (2020/1: 3,132 miliarde euro). Veniturile operaționale consolidate ajustate (EBIT ajustat) ale Grupului Hornbach au depășit valoarea înregistrată anul anterior, în prima jumătate a anului. Pornind de la această performanță înregistrată în prima jumătate a anului, se așteaptă ca vânzările și EBIT ajustat pentru anul complet să depășească punctul mediu al intervalului de previziune", arată grupul.

Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun CITEȘTE ȘI Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun

Grupul avea 24.285 angajați la 31 august, cu peste 4% mai mulți decât în februarie, scrie News.ro.

„Rezultatele obținute în prima jumătate de an arată clar cum consumatorii sunt încă foarte atrași de ideea de a-și înfrumuseța locuințele și de a le transforma într-un loc sigur. Cererea clienților pentru produse de construcții și bricolaj se menține ridicată în lunile de vară, deși vremea a fost extrem de instabilă și clienții și-au reluat călătoriile mult mai mult. Vânzările au crescut cu 5,1% în prima jumătate a anului 2021/22, iar EBIT ajustat a depășit valoarea înregistrată anul anterior. Toate aceste aspecte arată performanța noastră, a vânzării cu amănuntul interconectată (ICR)“, a declarat Albrecht Hornbach, CEO al Hornbach Management AG.

El afirmă că mulțumită vânzării cu amănuntul interconectată, Hornbach a depășit semnificativ media din industrie în Germania și în alte piețe ale unor țări importante, în special pe parcursul perioadei dificile a pandemiei, în prima jumătate a anului calendaristic, și și-a extins cota de piață.

Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup operațional (vânzări de materiale de construcții cu amănuntul) care operează 165 de magazine și magazine online în nouă țări europene, a raportat la 31 august 2021 că vânzările nete au crescut cu 4,6%, la 3,085 miliarde euro în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 2,949 miliarde euro). În al doilea trimestru, au fost deschise noi magazine de materiale de construcții și grădinărit în Trollhättan (Suedia) și Cluj-Napoca (România). Pe o bază comparativă și fără efectul elementelor valutare, magazinele au generat o creștere a vânzărilor de 3,4% în primele șase luni. Activitatea online în sectorul de bricolaj (vânzare cu amănuntul interconectată - ICR) a crescut vânzările cu 48,4%, la 593 milioane euro în prima jumătate a anului financiar, și, prin urmare, a reprezentat o cotă de 19,2% din vânzările subgrupului (2020/21: 13,6 %).

Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializare

Vânzările nete ale magazinelor de bricolaj și ale magazinelor online Hornbach din Germania au crescut cu 1,5%, la 1,579 miliarde euro în prima jumătate a perioadei 2021/22 (2020/21: 1,557 miliarde euro). Vânzările comparative din Germania au crescut cu 0,7% pe parcursul aceleiași perioade (2020/21: 24,3%). Vânzările nete din cele opt țări, cu excepția Germaniei (alte țări europene), au crescut cu 8,2%, la 1,505 miliarde euro, în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 1,391 miliarde de euro). Activitatea internațională a contribuit cu 48,8% din vânzările subgrupului Hornbach Baumarkt AG (2020/21: 47,2%). În condiții comparative și fără efectul elementelor valutare, vânzările din alte țări europene au crescut cu 6,4% (2020/21: 14,4%).

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care operează în prezent 34 de locații de desfacere pentru comercianții de materiale de construcții din sud-vestul Germaniei și două locații în apropiere de granița cu Franța (Lorraine), și-a crescut vânzările pe jumătate de an cu 13,2%, la 206,5 milioane euro (2020/21: 182,4 milioane euro).

EBIT ajustat pentru a exclude elementele de venit non-operațional au crescut cu 3,8%, la 168,1 milioane euro, în al doilea trimestru al anului 2021/22 (2020/21: 161,9 milioane euro), și cu 0,7%, la 337,2 milioane euro, în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 334,7 milioane euro). Cu o marjă a EBIT ajustat de 10,2% în prima jumătate a anului (2020/21: 10,7%), profitabilitatea a rămas semnificativ mai ridicată decât înainte de pandemie. Veniturile per acțiune pe șase luni au crescut de la un an la altul la 11,69 euro (2020/21: 11,57 euro).

La nivelul subgrupului Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat de 304,3 milioane euro aproape a corespuns cu valoarea din anul anterior (2020/21: 307 milioane euro). Veniturile per acțiune Baumarkt sunt raportate la 6,58 euro (2020/21: 6,62 euro). Subgrupurile Hornbach Baustoff Union GmbH și Hornbach Immobilien AG au contribuit cu EBIT-uri ajustate de 12,6 milioane euro (2020/21: 5,7 milioane euro) și 29,1 mil. euro (2020/21: 29,4 milioane euro) la veniturile consolidate.

Compania se așteaptă, în prezent, ca veniturile operaționale consolidate ajustate (EBIT) să atingă treimea superioară a intervalului de previziune cuprins între 290 milioane euro și 326 milioane euro și, așa cum a fost prevăzut anterior, să fie ușor sub cifra raportată pentru anul financiar 2020/21 (326,4 milioane euro). Obiectivul Hornbach este de a obține, în 2021/22, o marjă de EBIT ajustat la limita superioară a intervalului cuprins între 5,3% și 5,7%. Prin urmare, profitabilitatea ar trebui să depășească semnificativ cifra anului financiar anterior pandemiei de Coronavirus (2019/20: 4,8%) și media ultimilor 20 de ani (4,5%).

viewscnt
Afla mai multe despre
hornbach
materiale de construcții