Vânzările Alibaba au înregistrat în trimestrul încheiat în decembrie cea mai slabă creștere din ultimii trei ani

Vânzările Alibaba au înregistrat în trimestrul încheiat în decembrie cea mai slabă creștere din ultimii trei ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 ian 2019

Gigantul de comerț electronic Alibaba a obținut în trimestrul al treilea fiscal, încheiat în decembrie, cea mai slabă creștere a veniturilor din ultimii trei ani, din cauza impactului încetinirii economiei chineze și al războiului comercial dintre Statele Unite și China, care au descurajat clienții în perioada de vârf a cumpărăturilor de sărbători, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Rezultatul va amplifica probabil îngrijorările investitorilor, pentru că scoate în evidență presiunile tot mai mari suportate de grupul Alibaba, ale cărui vânzări sunt considerate deseori un etalon al cheltuielilor de consum în China, a doua mare economie din lume, scrie News.ro.

Alibaba, a doua cea mai valoroasă companie din Asia după Tencent, a raportat venituri de 117,28 miliarde de yuani (17,47 miliarde de dolari) în trimestrul al treilea, comparativ cu 83 de miliarde de yuani în urmă cu un an.

EXCLUSIV Primul supermarket modern din România, închis a doua oară într-un an și jumătate. Brandul Supeco, magazin cu prețuri mici, apare în București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Primul supermarket modern din România, închis a doua oară într-un an și jumătate. Brandul Supeco, magazin cu prețuri mici, apare în București

Analiștii intervievați de firma Refinitiv anticipau venituri de 118,8 miliarde de yuani.

Profitul net a crescut cu 33%, la 30,96 miliarde de yuani, depășind așteptările analiștilor, iar acțiunile Alibaba au crescut cu 1,6% în urma informațiilor.

De obicei, Alibaba obține cele mai mari venituri în trimestrul care se încheie în decembrie, datorită mega-evenimentului ”Ziua celibatarilor”, care are loc în noiembrie. Acesta este cel mai mare eveniment de vânzări online din lume, care depășește vânzările cumulate de Black Friday și Cyber Monday din Statele Unite.

În 2018, deși vânzările din Ziua Celibatarilor au atins nivelul record de 30 de miliarde de dolari, creșterea față de 2017 a fost cea mai scăzută în istoria de 10 ani a evenimentului.

Anticipând factorii negativi generați de incertitudinile economice, Alibaba și-a redus estimările de profit pentru anul financiar care se încheie în martie înainte de sezonul cumpărăturilor de iarnă.

Vicepreședintele executiv al Alibaba a spus totuși, săptămâna trecută, că vânzările au crescut în decembrie, chiar dacă cererea pentru produsele scumpe a continuat să scadă.

Fondatorul Alibaba, Jack Ma, a declarat anterior că disputa comercială dintre SUA și China este ”Cea mai mare prostie din lume”.

Creșterea economică a Chinei a încetinit în 2018 la cel mai lent ritm din aproape trei decenii, pe fondul scăderii cererii interne și al impactului tarifelor. Analiștii anticipează ca creșterea economică să încetinească în continuare în acest an.

viewscnt
Afla mai multe despre
alibaba
comert electronic