Consumatorii au fost mai atenți în alegeri, folosind frecvent instrumente de inteligență artificială pentru a compara prețuri și a-și extinde bugetele discreționare, a declarat Wayne Best, economist-șef al Visa. Michelle Meyer, economist-șef la Mastercard Economics Institute, a subliniat că americanii au început cumpărăturile mai devreme și au profitat de promoții pentru a obține cele mai bune oferte.
Rapoartele celor două companii arată că reziliența cheltuielilor s-a menținut în decembrie, pe fondul promoțiilor timpurii lansate de retaileri pentru a consolida vânzările, scrie News.ro.
Visa a raportat o creștere de 4.2% a cheltuielilor totale din retail în SUA, excluzând auto, carburanți și restaurante, pentru perioada 1 noiembrie – 21 decembrie, ușor sub prognoza de 4,6% avans pentru întregul interval de două luni.
Mastercard, care include și vânzările din restaurante, a indicat un avans de 3,9% în aceeași perioadă, peste estimarea anterioară de 3,6%.
Datele nu sunt ajustate pentru inflație.
Atât Visa, cât și Mastercard au remarcat că promoțiile timpurii și comoditatea cumpărăturilor online au impulsionat vânzările digitale, care au crescut mai rapid decât cele din magazinele fizice. Cu toate acestea, retailul tradițional a rămas dominant: potrivit Visa, 73% dintre tranzacții au fost realizate în magazine, față de 27% online.
Electronicele — televizoare, smartphone-uri și alte dispozitive — au condus creșterea vânzărilor, cu un avans de 5,8% în datele Visa, urmate de îmbrăcăminte și accesorii, cu 5,3%. Mastercard a notat că ofertele sezoniere și vremea mai rece au încurajat reînn
















