Sarom Packaging, afaceri în creștere cu 180%

Sarom Packaging, afaceri în creștere cu 180%

Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging

Profit.ro
Profit.ro
scris 9 mar 2023

Sarom Packaging, jucător pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, a avut o cifră de afaceri de aproape 41,5 milioane lei, în creștere cu 180% comparativ cu anul 2021. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Anul 2022 a continuat să aducă provocări multiple în multe domenii, inclusiv în producția ambalajelor din sticlă. Contrar tendințelor din alte sectoare de activitate, aici nu lipsa cererii a fost cea care a complicat activitatea.

VIDEO & FOTO Ford lansează la Craiova cel mai puternic model Puma de până acum, cu motor mild-hybrid CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Ford lansează la Craiova cel mai puternic model Puma de până acum, cu motor mild-hybrid

„Pot spune că 2022 a fost un an dificil. Asta pentru că am resimțit efecte întârziate ale pandemiei, cât și pe cele ale contextului politico-economic. Am avut un nou val de creșteri ale costurilor de producție și am fost nevoiți să găsim metode potrivite pentru a le gestiona. Ceea ce a presupus, în repetate rânduri, runde extinse de negocieri cu partenerii noștri producători de sticlă, în special în ceea ce privește capacitatea tehnică a acestora. Totul, pentru a ajunge să determinăm ce creșteri de prețuri sunt cu adevărat justificate și nu speculații în contextul pieței", spune Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging.

UE este unul dintre cei mai mari producători de sticlă din lume, producția în anul 2020 fiind de 36,8 milioane de tone, mai bine de 60% dintre acestea fiind folosită pentru realizarea de recipiente.

În aceste condiții, reprezentanții companiei sunt de părere că anul 2022 a fost extrem de problematic din punctul de vedere al acoperirii cererilor pentru sticla standard, axându-se mai mult pe sticla de specialitate și consolidând trendul de creștere al companiei. Din aceasta perspectiva, au reușit sa dubleze numărul vânzărilor de ambalajele de stica premium și super premium, atât în ceea ce privește numărul de clienți, dar și veniturile.

„Îndepărtându-ne puțin de contextul economic, ne-ar fi plăcut să putem răspunde solicitărilor de ambalaje de sticlă dedicată consumului casnic, B2C. Din păcate am fost nevoiți să decalăm acțiunile în acest sens pentru că întregul volum de sticlă a fost prioritizat pentru clienții noștri tradiționali, onorând angajamentele față de aceștia”, adaugă Jacques-Edouard Săvoiu.

În ceea ce îl privește pe 2023, focusul se va concentra atât pe cele 2 direcții, cât și pe zona de consultanță.

VIDEO ANAF îți arată cum să înregistrezi contractele de închiriere CITEȘTE ȘI VIDEO ANAF îți arată cum să înregistrezi contractele de închiriere

„Lucrurile sunt destul de diferite în funcție de piața pe care activezi. Dacă ne uităm la Occident, dinamica noastră este bună. Cresc solicitările pentru sticla de calitate superioară, crește conștientizarea în privința potențialului sticlei pentru reciclare și sustenabilitate. In același timp, scade atractivitatea utilizarii ambalajelor din plastic.

În ceea ce privește însă țara noastră, aceste trenduri nu s-au corelat încă cu puterea reală de cumparare a consumatorului final. Oricât și-ar dori producătorii locali de alimente și băuturi să facă o tranziție rapidă către sticlă,  mai este nevoie de timp pentru alinierea la direcția din Occident, direcție care este însă foarte clară”, mai spune Săvoiu.

Reprezentanții companiei remarcă cum presiunea ultimilor ani se simte și în cererile clienților, în special a celor din piața vinurilor si spirtoaselor, unde se pune tot mai mult accent pe diferențiere și specializare. Este în creștere numărul producătorilor care își doresc să se facă remarcați la raft, la fel cum crește și numărul producătorilor de produse non-alcoolice și alimentare care aleg să utilizeze recipientele din sticlă.

„Un segment din ce în ce mai dinamic este și cel de beauty & personal care. Produsele făcute în România încep să capteze atenția consumatorului. Avem game diverse, iar din punct de vedere calitativ cred că sunt cel puțin la același nivel, dacă nu chiar superioare celor din Occident. Nu mai exista o bariera de perceptie legata de calitatea cosmeticelor made in Romania.  Adopția sticlei ca ambalaj este accelerată, iar noi încercăm să venim în întâmpinarea acestor producători cu un serviciu 360, de la alegerea recipientului și până la partea de producție și canale de distribuție”, arată acesta.

Pentru următorii 5 ani, reprezentanții companiei se așteaptă la o creștere semnificativă a solicitărilor pentru producția ambalajelor din sticlă corelata cu o crestere a turismului viticol și a sectoarelor conexe.

“În functie de dinamica pietei, în 2023 sunt categorii de produse la care ne așteptam la creșteri de peste 45%. Cel mai probabil și în 2023 vom avea un trend ascendent al segmentului de ambalaje premium și super premium și o creștere importantă a ambalajelor dedicate alimentelor și băuturilor non- alcoolice”, a concluzionat Edouard Săvoiu.

Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania.

viewscnt
Afla mai multe despre
sarom packaging
sticla