Tesla nu are nevoie de modele noi pentru a rămâne relevantă. Dar loialitatea clienților scade

Tesla pare să fi intrat într-o perioadă de stagnare în privința gamei sale auto, la aproape un deceniu după lansarea revoluționarului Model 3, urmat de Model Y.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Tesla nu are nevoie de modele noi pentru a rămâne relevantă. Dar loialitatea clienților scade

În timp ce rivalii chinezi lansează noi modele la fiecare doi ani, compania condusă de Elon Musk nu are în prezent niciun automobil complet nou în dezvoltare pentru șoferii umani, mizând în schimb pe tehnologia de conducere autonomă și pe roboți umanoizi, relatează Reuters.

ULTIMA ORĂ GRAFIC Rabla 2025: „Mii de dosare blocate”. Programul se îndreaptă către un eșec important, pentru prima dată de la lansare CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ GRAFIC Rabla 2025: „Mii de dosare blocate”. Programul se îndreaptă către un eșec important, pentru prima dată de la lansare

Modelul Cybertruck, singura noutate majoră din ultimii ani, s-a dovedit un eșec comercial, iar proiectul pentru un vehicul electric de 25.000 de dolari a fost abandonat. În locul acestuia, Tesla a introdus versiuni simplificate ale modelelor 3 și Y, cu prețuri de 37.000 și 40.000 de dolari, fără planuri anunțate pentru modele complet noi, scrie News.ro.

Compania nu a realizat o redesenare completă a niciunui model în aproape două decenii, o strategie riscantă într-o industrie în care reîmprospătarea constantă a ofertei este esențială. În timp ce producători precum BYD lansează zeci de modele noi în ritm accelerat, Tesla continuă să trateze mașinile sale precum telefoanele iPhone, adăugând doar îmbunătățiri prin actualizări software.

Unii analiști consideră că abordarea minimalistă a Tesla, un produs cu marjă ridicată, fără lux inutil, dar cu tehnologie avansată, poate funcționa.

Alții avertizează însă că loialitatea clienților scade, iar vânzările se diminuează odată cu îmbătrânirea modelelor.

ULTIMA ORĂ Carrefour a început demersul pentru a ieși din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Carrefour a început demersul pentru a ieși din România

Potrivit S&P Global Mobility, vânzările Tesla au scăzut cu 6% în primele nouă luni ale anului, iar profitul net s-a redus cu 37% în trimestrul al treilea, pe fondul tarifelor impuse de administrația Trump și al creșterii costurilor de cercetare.

În timp ce producătorii tradiționali investesc masiv în noi designuri și tehnologii, Tesla își concentrează resursele pe dezvoltarea robotaxielor și a roboților umanoizi, sperând să transforme compania dintr-un constructor auto într-un lider al inteligenței artificiale.

”Tesla nu poate ignora la nesfârșit legea gravitației din industria auto, vânzările scad pe măsură ce modelele îmbătrânesc”, a declarat analistul Tom Libby.

Cu o gamă redusă și modele tot mai vechi, avertizează analiștii, Tesla riscă să plătească prețul pentru absența inovației în piața auto care a consacrat-o.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0835 +0.0012+0.02 %
1 USD4.3789 -0.0037-0.08 %
1 GBP5.8344 -0.0178-0.30 %
1 CHF5.4992 +0.0063+0.11 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite