În timp ce rivalii chinezi lansează noi modele la fiecare doi ani, compania condusă de Elon Musk nu are în prezent niciun automobil complet nou în dezvoltare pentru șoferii umani, mizând în schimb pe tehnologia de conducere autonomă și pe roboți umanoizi, relatează Reuters.
Modelul Cybertruck, singura noutate majoră din ultimii ani, s-a dovedit un eșec comercial, iar proiectul pentru un vehicul electric de 25.000 de dolari a fost abandonat. În locul acestuia, Tesla a introdus versiuni simplificate ale modelelor 3 și Y, cu prețuri de 37.000 și 40.000 de dolari, fără planuri anunțate pentru modele complet noi, scrie News.ro.
Compania nu a realizat o redesenare completă a niciunui model în aproape două decenii, o strategie riscantă într-o industrie în care reîmprospătarea constantă a ofertei este esențială. În timp ce producători precum BYD lansează zeci de modele noi în ritm accelerat, Tesla continuă să trateze mașinile sale precum telefoanele iPhone, adăugând doar îmbunătățiri prin actualizări software.
Unii analiști consideră că abordarea minimalistă a Tesla, un produs cu marjă ridicată, fără lux inutil, dar cu tehnologie avansată, poate funcționa.
Alții avertizează însă că loialitatea clienților scade, iar vânzările se diminuează odată cu îmbătrânirea modelelor.
Potrivit S&P Global Mobility, vânzările Tesla au scăzut cu 6% în primele nouă luni ale anului, iar profitul net s-a redus cu 37% în trimestrul al treilea, pe fondul tarifelor impuse de administrația Trump și al creșterii costurilor de cercetare.
În timp ce producătorii tradiționali investesc masiv în noi designuri și tehnologii, Tesla își concentrează resursele pe dezvoltarea robotaxielor și a roboților umanoizi, sperând să transforme compania dintr-un constructor auto într-un lider al inteligenței artificiale.
”Tesla nu poate ignora la nesfârșit legea gravitației din industria auto, vânzările scad pe măsură ce modelele îmbătrânesc”, a declarat analistul Tom Libby.
Cu o gamă redusă și modele tot mai vechi, avertizează analiștii, Tesla riscă să plătească prețul pentru absența inovației în piața auto care a consacrat-o.















