Tu crezi în România? Un grup de tineri cred că ai toate motivele

Tu crezi în România? Un grup de tineri cred că ai toate motivele
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 13 iul 2022

Adrian Băzăvan este un tânăr diplomat european (29 ani) în serviciul Comisiei Europene, doctorand al ASE București și membru fondator al Asociației Cred în România. A înființat Asociația „Cred în România” alături de un grup de tineri care prin studiu și muncă s-au afirmat în România, datorită acesteia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Pentru că suntem înconjurați de știri senzaționale și opinii negative, tinerii au pornit într-un demers de a schimba perspectiva prin care românii se raportează la țara lor, aducând în atenția lor lucrurile bune, proiectele inspirate și ideile care fac o diferență. Vor astfel să convingă că România merită, România crește și România devine mai bună.

Care este contextul în care ne aflăm?

Adevărul este că România este o țară cu venituri ridicate și un indice al dezvoltării umane foarte înalt, fiind a 7- a cea mai mare economie din Uniunea Europeană și a 36-a din lume în funcție de PIB-ul ajustat la puterea de cumpărare.

În termeni nominali, economia României cântărește în prezent cât a altor 7 State Membre ale Uniunii Europene împreună (Lituania + Estonia + Letonia + Croatia + Slovenia + Cipru + Malta). 

Astfel, deși este deja bine poziționată, România progresează rapid într-o serie de indicatori economici, sociali și politici, înregistrând în ultimul deceniu a treia cea mai creștere economică anualizată din UE, după Irlanda și Malta (care, prin natura dimensiunilor și tipologiilor lor economice foarte particulare, sunt mai degrabă excepții statistice). De fapt, aproape în fiecare an, economia României o depășește pe cea a unui alt Stat Membru. În 2016, economia României a depășit-o pe cea a Greciei, în 2018 a depășit-o pe a Portugaliei iar în 2019 pe a Cehiei. Conform tendințelor actuale, următoarea țară pe care România o va depăși este probabil Finlanda, constituind prima țară nordică.

Aceasta a permis ca PIB-ul/locuitor raportat la puterea de cumpărare al României să depășească 70% din media europeană în 2020, pornind de la doar 44% în 2007. Iar până în 2030, pentru că noi creștem mult mai repede, probabil vom ajunge la 100% din media europeană. 

În altă ordine de idei, România este de departe prima destinație a investițiilor din Europa Centrală și de Est și devine din ce în ce în ce mai competitivă în sectoare precum tehnologia informației, industria electronicelor și cea a automobilelor.

România a părăsit comunismul și a reușit să construiască o democrație funcțională, stabilă, în care fiecare cetățean și firmă are atât libertatea, precum și siguranța, de a își face planuri și de a prospera.

România sigur nu este cea mai bună țară din lume, dar se dezvoltă rapid și recuperează decalaje, aflându-se deja în rândurile țărilor prospere, sigure și dinamice. Milioane de români pricepuți și cinstiți își fac treaba cu demnitate acolo unde se află.

Povestea lor merită să fie spusă pentru că este povestea României reale.

Lipsa de încredere a românilor în ei înșisi

Totuși, în contrast cu aceste realități palpabile pentru fiecare dintre noi, sentimentele de apartenență, de mândrie sănătoasă și de încredere în forțele proprii sunt din ce în ce mai slabe. În contextul în care spațiul mediatic este dominat de știri senzaționale, de opinii negative și de zvonuri uneori nejustificate, lucrurile bune rămân de cele mai multe ori nevăzute. Românii au ajuns sa nu mai aibă încredere în forțele proprii, au devenit suspicioși față de cei din jurul lor și pesimiști la adresa viitorului.

Acest deficit de optimism și încredere în România contribuie direct la pierderea de capital uman valoros – in special tineri, slăbirea sentimentului de responsabilitate față de societate, reducerea coeziunii sociale si a solidarității, lipsa de încredere în produsele și în serviciile românești și descurajarea antreprenoriatului local.

Ce este Cred în România?

Alături de câțiva tineri prieteni, care prin studiu și muncă s-au afirmat în România, datorită acesteia, am ales să demonstrăm că România chiar merită încrederea noastră și să evidențiem oamenii, ideile și inițiativele cu care ne mândrim. Suntem un grup divers dar foarte complementar de tineri, care lucrează în instituții europene, companii multinaționale, avocatură sau artă. Voluntariem pentru Cred în România în timpul liber, însă cu multă hotărâre și planuri mari.

Așadar ”Cred în România” este o mișcare non-profit, apolitică, civică și culturală, care își propune să transmită un mesaj echilibrat de optimism și de încredere în România, aducând în atenția românilor proiecte care se dovedesc sustenabile și utile comunității, tinerii talentați care prin dedicare și ingeniozitate rescriu paradigmele și revoluționează, artiștii care poartă cu mândrie românescul în întreaga lume. Iar astfel sperăm să contribuim la întărirea sentimentelor de apartenență la comunitate, de încredere în cei din jur și de optimism.

România în care credem este democratică, multietnică, multiconfesională și inclusivă. Este europeană și euro-atlantică. Este România atractivă pentru lucrători, studenți, artiști și antreprenori, atât români, cât și străini. Este România firmelor locale și a profesioniștilor care se bucură de succes în străinătate. Este România care există deja, dacă vrem să o privim ca atare.

Ce ne propunem?

1. Promovarea poveștilor de succes ale românilor și firmelor românești care fac performanță în domeniile în care activează, oferind astfel modele pozitive;

2. Prezentarea de știri pozitive despre oameni obișnuiți care își fac datoria cu cinste acolo unde se află, aducând astfel echilibru în spațiul mediatic și în discursul public dominat de mesaje negative;

3. Sprijinirea unor proiecte locale de artă, muzică, modă, arhitectură, care readuc românescul într-o formă modernă și atractivă;

4. Evidențierea a ceea ce funcționează bine în România. Nu ca o dovadă a excepționalismului, ci ca o dovadă a stării de fapt generale.

Proiecte

Printre inițiativele susținute se numără: Avanpost – spațiu de creație care susține producția de filme românești; BookLand – asociație care oferă elevilor din mediul rural condiții de învățare mai bună; Colegi de bancă – proiect care combate abandonul școlar în mediile defavorizate; Cum Laude – rețea de excelență care pune în valoare tinerii cu rezultate extraordinare.

Lista continuă cu competiția Destinația anului – program de promovare a turismului intern prin popularizarea destinațiilor din România; Inventikus - centru de inovare, format de entuziaști ai cercetării și inventicii; și nu în ultimul rând, Ziua generației Z - academie digitală și laborator de idei prin care tineri primesc sprijin pentru a materializa un proiect cu impact în comunitatea lor.

Iar curând lansăm proiectul 100 de motive Cred în România unde sperăm să vă avem parteneri. 100 de personalități marcante, Intelectuali, artiști, sportivi și antreprenori transmit câte un motiv pentru care Cred în România. Cele 100 de motive sperăm să inspire și să contribuie la schimbarea percepției românilor despre ei înșiși.

Ce parteneri avem?

Printre partenerii și sponsorii noștri se numără Propaganda, Prima TV, Gândul, Nordis Group, Digital Nations, Cumulus și Right Fit.

Cum te poți implica?

Așteptăm alături

noi voluntari dornici să se implice
proiecte partener 
artiști 
sponsori.

viewscnt
Afla mai multe despre
asociatia
cred in romania