Burcea, Paralela 45: După falimentele unor agenții, turiștii țin cont de brandul firmelor de la care cumpără vacanțe mai mult decât de preț

Burcea, Paralela 45: După falimentele unor agenții, turiștii țin cont de brandul firmelor de la care cumpără vacanțe mai mult decât de preț
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 23 mar 2017

Criza economică și, mai ales, falimentele agențiilor de turism Genius și Mareea, îi determină pe mai mult de jumătate dintre turiștii români care pleacă în vacanțe să țină cont mai mult de brandul agenției de turism în care intră și de credibilitatea acesteia decât de prețul pachetului, a declarat, pentru Profit.ro, Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45 și președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de criza economică, majoritatea românilor care plecau în vacanțe țineau cont în primul rând de prețul vacanței și de reducerile pe care le puteau obține. După ce a început criza și, mai pregnant după falimentele de anul trecut, procentul turiștilor care se uita mai întâi la brand a trecut de 50%, crede Burcea.

El apreciază că brandul ar trebui să însemne minimum 20% din valoarea unei agenții de turism. În brand, explică omul de afaceri, s-au investit milioane de-a lungul timpului și brandul generează sau nu vânzări. "Altfel, de ce se bat agențiile să nu le fie stricată reputația? O agenție cu brand pătat vinde puțin sau nu vinde deloc. Mareea, de exemplu, chiar dacă este în insolvență și, teoretic, ar putea funcționa, nu mai cumpără nimeni. Pentru o agenție, brandul este totul", apreciază șeful agenției Paralela 45.

El crede că este foarte greu ca o agenție cu brandul pătat să mai poată reveni în piață, iar pentru asta trebuie să se întâmple ceva spectaculos: de exemplu, dacă Eurolines ar fi cumpărat Mareea și ar fi anunțat asta public, reputația Eurolines ar fi "ridicat" Mareea și ar fi fost o garanție.

Brandul, adaugă Burcea, nu îl fac doar cei care lucrează în agenției, ci și turiștii participă la construirea lui. Trebuie ca turiștii să recomande agenția ca fiind bună, corectă și cu servicii de calitate. El amintește că firma pe care o conduce a fost aleasă opt ani consecutiv de către revista Reader's Digest drept cea mai de încredere agenție de turism din România.

Burcea: România are o pondere de turiști străini de 2,4 ori mai mică decât Ungaria și de 3,3 ori față de Bulgaria CITEȘTE ȘI Burcea: România are o pondere de turiști străini de 2,4 ori mai mică decât Ungaria și de 3,3 ori față de Bulgaria

Șeful ANAT sfătuiește turiștii ca atunci când cumpără o vacanță să se uite la istoricul agenției, la reputația ei și la reputația profesională a managerilor sau proprietarilor. Trebuie să se mai uite dacă este licențiată IATA, pentru că asta înseamnă că are garanții financiare mari, și pot căuta pe site-ul Ministerului situația financiară a firmei. "Și, foarte important, dacă este foarte ieftin, în general, este țeapă. Dacă îți face o ofertă de discount mare pentru anul viitor, să fii atent! Adică, dacă îți vinde o excursie pentru 2018 cu discount de 50%, sunt șanse mari să fie țeapă", a mai spus el.

Burcea spune că singura soluție ca să nu mai existe țepe este o lege care să asigure toți banii turiștilor, așa cum obligă și Directiva Comunității Europene.

"ANAT lucrează cu Ministerul Turismului, cu domnul Ministru Dobre, la acest act normativ. Sper ca în 3 luni să avem aceasta lege și, din acel moment, turiștii pot fi liniștiți pentru banii lor", a afirmat președintele ANAT.

viewscnt
Afla mai multe despre
burcea
agentii
brand