Daily Mail: Sute de britanici au rămas blocați în România după anularea unui zbor al companiei Wizz Air spre Glasgow UPDATE: Reacția Wizz Air

Daily Mail: Sute de britanici au rămas blocați în România după anularea unui zbor al companiei Wizz Air spre Glasgow UPDATE: Reacția Wizz Air
scris 31 aug 2017

Sute de turiști britanici au rămas blocați în România, după ce compania low-cost Wizz Air a anulat un zbor ce urma să decoleze de pe aeroportul Otopeni și nu le-a oferit pasagerilor niciun zbor alternativ până săptămâna viitoare, dezvăluie Daily Mail.

Avionul Wizz Air trebuia să decoleze pe 28 august de pe aeroportul Otopeni, scrie News.ro.

Înainte de decolare, pasagerii britanici au fost informați că aeronava nu poate să plece din cauza unei defecțiuni tehnice. O parte din pasageri au reușit să plece spre casă, după ce au achiziționat bilete de la companii rivale spre Glasgow.

De asemenea, un al doilea zbor care urma să decoleze joi seara de pe aeroportul Otopeni a fost anulat de Wizz Air.

Liderul mondial în recuperarea despăgubirilor cauzate de întârzierile companiilor aeriene intră pe piața românească CITEȘTE ȘI Liderul mondial în recuperarea despăgubirilor cauzate de întârzierile companiilor aeriene intră pe piața românească

Printre pasagerii afectați se numără și Bob Jamieson (70 de ani), care și-a petrecut săptămâna într-un hotel din apropierea aeroportului Otopeni.

Acesta susține că s-a văzut nevoit să obțină o rețetă de urgență, după ce a rămas fără insulina vitală. Jamieson a participat la o nuntă în România, dar susține că întreaga situație este nebunească, după anularea zborului Wizz Air.

”Întreaga situație este nebunească. Îl așteptam la ora 22.00, dar niciun avion nu a venit. Pe la ora 23.00, oamenii deveneau deja nervoși. Erau vreo 200 de persoane și era un pandemoniu. Ni s-a cerut să ieșim din aeroport și apoi să trecem din nou prin check in, inclusiv prin porțile de securitate. Asta a însemnat că a trebuit să mergem cu bagajele noastre până în celălalt capăt al aeroportului, prin zona de sosiri, prin verificarea bagajelor, toate astea, de parcă ne înregistram pentru un nou zbor”.

De asemenea, scoțianul a povestit că printre pasageri se numărau inclusiv copii, care au început să plângă din cauza oboselii după miezul nopții, la mai bine de cinci ore și jumătate după ce zborul trebuia să decoleze de pe Otopeni.

”Apoi a apărut o informare pe ecran, care ne spunea de anulare.Ne întrebam ce naiba se întâmpla. Apoi am fost direcționați spre biroul Wizz Air. 200 de oameni la coadă și ni s-a dat un bilet de îmbarcare pentru următorul zbor spre Glasgow. Care este luni - adică la o săptămână distanță (de la ultimul zbor - n.r.)”, a precizat Jamieson.

Pasagerilor li s-a transmis că pot sta pe durata săptămânii la un hotel, dar Jamieson susține că a existat o dispută cu privire la cine ar urma să plătească pentru cazare, înainte ca Wizz Air să accepte acoperirea costurilor pentru pasagerii blocați în București.

”Cred că au sunt 30 sau 40 de oameni de oameni la hotel. Alții și-au luat un zbor spre Londra și vor scoate bani din buzunar pentru un zbor de legătură (spre Glasgow - n.r.). Problema e că, atunci când am venit pentru nunta de săptămâna trecută, am luat medicamente care să mă ajungă până azi (joi - n.r.). Sunt diabetic și am nevoie de injecții cu insulină. Mi s-a terminat insulina noaptea trecută. Mi-am sunat medicul și hotelul a organizat ca o farmacie să-mi livreze medicamentele. Era o urgență. Îmi era frig și tremuram. Mi s-a spus că dacă nu primeam medicamentele în următoarele două ire, atunci aș fi intrat în comă și aș fi ajuns la spital”, a povestit Jamieson.

Un purtător de cuvânt al companiei aeriene și-a cerut scuze pentru incident și a oferit rezervări gratuite sau rambursări integrale pentru toți pasagerii afectați de anularea zborului de luni spre Glasgow.

UPDATE ora 17.44 Reprezentanții Wizz Air au transmis următorul punct de vedere:

"Aeronava care trebuia să opereze zborurile Wizz Air W6 3017 Otopeni - Glasgow și W6 3018 Glasgow - Otopeni din data de 28 august a fost supusă unei inspecții tehnice neprogramate. Inițial, inginerii au prevăzut doar o întârziere, însă inspecția a durat mai mult decât se aștepta, iar compania aeriană a fost nevoită să anuleze zborurile. În conformitate cu politica WIZZ și cu practicile companiilor aeriene, pasagerilor li s-a oferit fie posibilitatea reprogramării rezervării, gratuit, pe următoarele zboruri Wizz Air sau o rambursare completă. De asemenea, compania a oferit cazare și vouchere de alimente pentru acei călători care au ales să aștepte umătorul zbor. Mai mult decât atât, compania a informat pasagerii cu privire la drepturile lor, în conformitate cu legislația UE privind compensația, precum și cu felul în care se pot înscrie pentru compensare.  Wizz Air menține în permanență dialogul cu pasagerii afectați de situație și continuă să se asigure că nevoile lor sunt satisfăcute. Wizz Air își cere sincer scuze tuturor pasagerilor ale căror planuri de călătorie au fost afectate de această situație, însă siguranța -a pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor - este prioritatea numărul unu a companiei”.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
wizz air