Conform Trip.com, rezervările din China către Doha au urcat cu 441% față de anul trecut, iar cele către Abu Dhabi cu 229%. Dubaiul a înregistrat o creștere mai modestă, de 27%, dar s-a clasat printre primele 10 destinații din afara Asiei, potrivit firmei de analiză ForwardKeys, notează News.ro.
Emiratul Dubai s-a remarcat și prin cererea crescută pentru bilete de zbor premium — economy plus, business și first class — cu o creștere de 133% față de anul anterior, semn că destinația atrage tot mai mult turiști cu venituri ridicate.

Edmund Ong, director general al Trip.com Singapore, a declarat pentru CNBC că zborurile din China către Orientul Mijlociu au crescut cu 25% față de 2024 și cu peste 180% față de nivelurile din 2019, înainte de pandemie.
Cele mai dinamice destinații externe pentru rezervările de hotel în timpul Golden Week au fost Arabia Saudită, Egipt, Noua Zeelandă, Kazahstan și Emiratele Arabe Unite, potrivit platformei Tongcheng Travel. În regiune, cele mai populare țări pentru turiștii chinezi au fost Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Egiptul, Qatarul și Omanul.
Succesul regiunii se datorează în mare parte relaxării regimului de vize, creșterii numărului de zboruri directe și ofertei variate de experiențe culturale și recreative.
”Pre-pandemie, Dubai și Abu Dhabi erau deja populare datorită procesării ușoare a vizelor. După redeschidere, au fost printre primele destinații accesibile, sigure și atractive”, a explicat Alexander Glos, CEO al companiei chineze i2i Group.

Peggy Li, CEO al agenției SPS Affinity, a subliniat că noile rute directe lansate de Emirates, inclusiv către Hangzhou și Shenzhen, au jucat un rol-cheie în creșterea fluxului turistic.
”Este o strategie nu doar turistică, ci și comercială, legată de conexiunile economice dintre China și Emirate”, a spus ea.
Tot mai mulți turiști chinezi caută experiențe autentice, culturale și educaționale, nu doar lux și divertisment.
”Cererea pentru safariuri private în deșert rămâne ridicată, dar se observă un interes tot mai mare pentru experiențe cu sens, precum excursii de studiu și activități locale”, a adăugat Li.
Pentru mulți chinezi, o vacanță în Orientul Mijlociu a devenit și un simbol al statutului social.
”Arată că ai curajul și mijloacele financiare să explorezi locuri mai puțin obișnuite — și să împărtășești experiența cu prietenii tăi pe WeChat”, a spus Glos.

Totuși, competiția dintre destinațiile din Golf devine tot mai intensă.
”Toate oferă safariuri în deșert, zboruri cu balonul, plimbări cu cămile și experiențe de lux similare. Diferența o va face autenticitatea”, a spus Li.
În timp ce Abu Dhabi și Arabia Saudită câștigă teren prin accentul pe cultură și tradiție, Dubai se confruntă cu o scădere estimată de circa 50% a numărului de turiști chinezi.
”Pentru ei, Dubaiul pare prea globalizat – plin de lanțuri internaționale, dar fără o identitate arabă clară”, a explicat Glos.
Pe fondul reducerii cheltuielilor de lux în China și al aprecierii yenului, tot mai mulți turiști preferă Japonia pentru cumpărături. În acest context, Orientul Mijlociu va trebui să concureze prin autenticitate, diversitate culturală și experiențe personalizate.
”Va fi o cursă a celor mai adaptați”, a concluzionat Peggy Li.