Preluarea Starwood de către Marriott International primește undă verde de la acționari

Preluarea Starwood de către Marriott International primește undă verde de la acționari
scris 9 apr 2016

Preluarea Starwood Hotels & Resorts de către Marriott International a primit undă verde din partea acționarilor celor două companii, după mai multe luni de negocieri, timp în care proprietarul brandului Sheraton a fost curtat intens de asiguratorul chinez Anbang Insurance Group. Acordul care va da naștere celui mai mare lanț hotelelier internațional este evaluat la 12,4 miliarde de dolari. 

Marriott a oferit 0,8 acțiuni proprii și 21 dolari pentru fiecare acțiune Starwood, echivalentul a 73,42 dolari/acțiune în funcție de cotația Starwood de la închiderea de joi, scrie Bloomberg.

Suma totală, de 12,4 miliarde de dolari, este cu 200 milioane de dolari peste cea oferită inițial de Marriott, însă se situează cu mult sub ultima ofertă a chinezilor, care erau dispuși să plătească circa 14 miliarde de dolari, sau 82,75 dolari/acțiune înainte de a se retrage din cursa pentru preluarea Starwood.

Un executiv cu experiență de 30 de ani preia conducerea Ana Hotels de la fiica lui George Copos CITEȘTE ȘI Un executiv cu experiență de 30 de ani preia conducerea Ana Hotels de la fiica lui George Copos

În noiembrie 2015, Marriott International a ajuns la un acord pentru achiziționarea Starwood în schimbul a 72,08 dolari pe acțiune, echivalentul a 12,2 miliarde de dolari. Luna trecută, Starwood a anunțat că intenționează să renunțe la acordul cu Marriott și să accepte o ofertă de 13,2 miliarde de dolari din partea unui consorțiu condus de asigurătorul chinez Anbang.

După ce Marriott a plusat la 13,6 miliarde de dolari, Anbang și-a majorat oferta la aproape 14 miliarde de dolari, însă la câteva zile a abandonat negocierile, din motive care nu au fost dezvăluite.

Preluarea Starwood de către Marriott va duce la crearea celui mai mare lanț hotelier din lume, cu aproape 30 de branduri sub care vor fi operate 5.500 de hoteluri în peste 100 de țări.

Sheraton este cel mai mare brand al lanțului Starwood, alte mărci fiind St. Regis, Luxury Collection, W, Westin, Le Méridien, Four Points by Sheraton, Aloft și Element.

Primul hotel Sheraton din România a fost deschis în București în luna august, în parteneriat cu Grand Plaza Hotel, firmă controlată indirect de omul de afaceri Radu Dimofte, care mai deține și hotelurile Ramada Parc și Ramada Plaza, tot din București.

Noul Sheraton are 270 de camere, dintre care 27 apartamente executive și un apartament prezidențial, un centru de fitness, precum și zece săli de conferințe care pot găzdui împreună până la 1.400 de participanți.

Lanțul Marriott International este prezent în România de mai mulți ani prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din București.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
marriott iternational
starwood hotels
preluare
anbang