Firmele de închirieri de avioane se tem că nu își vor mai recupera avioanele din Rusia

Firmele de închirieri de avioane se tem că nu își vor mai recupera avioanele din Rusia
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 mar 2022

Pe măsură ce se apropie termenul limită de 28 martie până la care operatorii aerieni ruși ar trebui să returneze peste 400 de avioane închiriate, în valoare de aproape 10 miliarde de dolari, firmele străine de închirieri se tem că nu le vor mai recupera, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cele mai multe dintre avioane încă zboară pe rute interne rusești, spune compania de consultanță IBA, deși Bermude și Irlanda – unde sunt înmatriculate majoritatea avioanelor respective - au suspendat certificatele de navigabilitate, ceea ce înseamnă de obicei că ar trebui să fie consemnate la sol, scrie News.ro.

Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani

Aviația a fost o victimă de afaceri timpurie a invaziei Rusiei în Ucraina, deoarece Occidentul și Rusia au impus interdicții în spațiul aerian.

Acum, locatorii se confruntă cu deprecieri mari sau cu o luptă lungă pentru asigurări, pe măsură ce termenul limită de 28 martie se apropie, pentru rezilierea contractelor de leasing de avioane, sub sancțiunile Uniunii Europene.

”Mă tem că vom asista la cel mai mare furt de aeronave din istoria aviației civile comerciale”, a declarat Volodimir Bilotkaci, profesor asociat de management al transportului aerian la Institutul de Tehnologie din Singapore.

Înregistrarea dublă nu este permisă conform regulilor internaționale, dar Rusia a mutat deja mai mult de jumătate din aeronavele deținute de străini în propriul registru, după ce a adoptat o lege care permite acest lucru, a anunțat miercuri guvernul rus.

Guvernul a mai spus că 78 de avioane închiriate transportatorilor ruși au fost confiscate în străinătate și nu vor zbura înapoi în Rusia, a anunțat marți agenția de presă Interfax.

Principalul locator de avioane Avolon a reziliat toate contractele de închiriere ale companiilor aeriene ruse și a reposedat patru dintre cele 14 aeronave închiriate unor companii aeriene ruse din afara țării, a declarat vineri o sursă familiarizată cu problema. Nu este clar dacă cele patru avioane fac parte din cele 78 raportate de Moscova.

Deși avioanele sunt asigurate, natura și amploarea fără precedent a potențialelor pierderi va însemna probabil ani de litigii între locatori și asigurători, înainte de luarea oricăror decizii privind plățile, spun analiștii.

Și chiar dacă avioanele sunt reposedate, valoarea recuperabilă ar fi pusă sub semnul întrebării, deoarece aeronavele trebuie să aibă înregistrări precise de întreținere pentru a se asigura că au fost echipate cu componente autentice, urmăribile - un alt domeniu vizat de sancțiunile occidentale împotriva Rusiei.

Deși valoarea totală a avioanelor este uriașă, impactul asupra firmelor individuale de leasing poate fi încă gestionabil, chiar dacă sunt necesare reduceri de valoare, deoarece aeronavele închiriate companiilor aeriene ruse reprezintă mai puțin de 10% din portofoliile majorității firmelor de leasing.

viewscnt
Afla mai multe despre
avioane
rusia