Grecia a urcat o poziție în topul preferinței turiștilor europeni și acum se află pe locul patru, în condițiile în care 75% dintre cetățenii de pe continent și-au exprimat dorința de a vizita statul elen în următoarele luni, o creștere de șase puncte procentuale față de anul trecut, informează publicația Kathimerini.
În plus, Grecia este în top și în privința creșterii cheltuielilor turiștilor europeni în primul semestru din 2024, conform celui mai recent studiu al European Travel Commission (ETC), scrie Agerpres.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cheltuielile de călătorie au crescut cu 25% în Grecia și Spania, cu 20% în Italia și cu 16% în Franța, toate destinațiile mediteraneene fiind în fruntea listei vizitatorilor europeni. Studiul arată o creștere semnificativă a interesului pentru călătorii în rândul europenilor, în perioada iunie-noiembrie 2024, pe fondul cererii solide din partea turiștilor spanioli, italieni și britanici. În toate cele trei țări, opt din zece respondenți au indicat că intenționează să călătorească în perioada iunie-noiembrie 2024.
De asemenea, 36% dintre europeni vor să facă cel puțin o călătorie în următoarele luni, o creștere de 6% față de anul trecut. Alți 33% vor să facă o a doua călătorie, iar 24% trei sau mai multe călătorii.
Cererea pentru destinațiile mediteraneene este la un nivel ridicat, cei mai mulți turiști europeni (45%) preferând zonele însorite pentru viitoarea lor vacanță. Interesul pentru sudul Europei este la un nivel stabil comparativ cu 2023, dar a scăzut cu 10% față de 2022, nu și în Grecia. Crește în continuare cererea pentru destinațiile din vestul și nordul Europei, cu 18% și, respectiv 13%.
Spania și Italia sunt principalele alegeri ale turiștilor europeni, fiecare fiind preferată de 8% dintre respondenți. Ele sunt urmate de Franța (7%) și Grecia (6%).
Vizitatorii sunt interesați în următoarele șase luni de "soare și mare" (19%), "cultură și patrimoniu" (17%), "natură și excursii" (14%) și "city breaks" (13%).