Ucraina, invadată de automobile second-hand din UE în lunile de război. Astăzi, cozi de zeci de kilometri de mașini aduse din Vest

Ucraina, invadată de automobile second-hand din UE în lunile de război. Astăzi, cozi de zeci de kilometri de mașini aduse din Vest
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 iun 2022

Ucrainenii au cumpărat din Europa peste 200.000 de autovehicule rulate, profitând de ridicarea restricțiilor decisă de Guvernul de la Kiev, la scurt timp de la invadarea țării de către Rusia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Ucraina a pierdut circa 630 de milioane de euro taxe vamale datorate la importul de vehicule, pentru cele 211.000 de mașini introduse în țară de ucraineni, în virtutea scutirii legiferată de autorități în luna aprilie, a anunțat Yaroslav Zhelzniak, șef al comisiei pentru finanțe, politică fiscală și vamală, din Rada Supremă. După mai bine de o lună de război, guvernul și parlamentul din Ucraina și-au dat seama că vor avea nevoie de vehicule noi, inclusiv pentru nevoile militare, și au ridicat la acel moment taxele vamale la importul de vehicule.

A fost o adevărată invazie de mașini vechi, aduse în special din Polonia și Germania, dar și din Marea Britanie. Numai în ultimele două săptămâni, au fost înregistrate 48.000 de vehicule introduse în Ucraina cu regim special de vamă. Autoritățile au anunțat că vor să ridice excepțiile la 1 iulie, astfel că importurile au accelerat la 4700 de autovehicule pe zi, cu circa 1500 pe zi mai multe decât în luna mai.

Flotele de Dacia Spring ale companiilor de car-sharing din Europa cresc. Închiriere cu minutul, în Milano, Paris, Madrid și Lion, dar și la București CITEȘTE ȘI Flotele de Dacia Spring ale companiilor de car-sharing din Europa cresc. Închiriere cu minutul, în Milano, Paris, Madrid și Lion, dar și la București

În prezent, sunt cozi de zeci de kilometri de mașini aduse din Vest, care așteaptă intrarea în țară cu îndeplinirea formalităților vamale. „Probabil ar fi cu mult mai multe mașini, dacă nu ar exista limite la capacitatea străinilor de export și la limitele noastre vamale” a mai declarat parlamentarul ucrainean, citat de presa din Ucraina. La punctul de control Yagodin, cel mai apropiat de Varșovia, coada a ajuns la 40 km, susține deputatul ucrainean.

România a reușit să evite o astfel de invazie, în 2007, la momentul intrării în Uniunea Europeană. Chiar dacă la 1 ianuarie 2007 România a fost obligată să elimine taxele vamale la importul de vehicule rulate din alte țări UE, guvernul Tăriceanu a introdus taxa de înmatriculare, care a stopat aproape în totalitate aceste importuri.

Taxa a fost ulterior desființată, iar banii returnați românilor, însă efectul a fost obținut: mașinile nu au mai intrat în România, protejând astfel piața de mașini noi și în special producătorul Dacia. În prezent, românii aduc din țările UE, în special din Germania, peste 300.000 de autoturisme SH anual. Polonia s-a confruntat la rândul ei cu o astfel de invazie, după intrarea în UE din 2004. În momentul în care Comisia Europeană a declarat ilegală taxa de înmatriculare a polonezilor, aceștia au deschis pur și simplu importurile și un milion de mașini vechi din Germania au intrat în primul an pe șoselele poloneze.

Efectul a fost unul contrar cu cel din România: astăzi Polonia are cea mai mare piață de autovehicule noi dintre fostele țări comuniste, din Europa de Est.

viewscnt
Afla mai multe despre
ucraina masini second hand
taxe vamale import vehicule