Achizițiile de mobilă prind avânt, românii încep în număr tot mai mare să își modernizeze locuințele. Cum pot profita firmele de profil de acest trend

Achizițiile de mobilă prind avânt, românii încep în număr tot mai mare să își modernizeze locuințele. Cum pot profita firmele de profil de acest trend
scris 25 ian 2017

Industria mobilei rezistă și aduce venituri României, fiind sectorul care creează un sold favorabil export-import de peste 1,5 miliarde de euro/an la balanța comercială a României. O creștere observată an de an, în 2008 soldul fiind de 608 milioane de euro.

Consumul intern de mobilă a crescut cu peste 20%, românii începând să pună bani deoparte pentru a-și moderniza locuințele prin înlocuirea prăfuitelor noptiere, dulapuri și paturi cu somiere și canapele proaspăt fabricate, cu care musafirii pot fi mai ușor impresionați.

La acest avânt a contribuit serios și volumul ridicat de noi case construite în ultima perioadă și care, inevitabil, au trebuit mobilate, nu cu fotoliile luate de la părinți, ci cu noile accesorii de pe piață.

“Piața de mobilă duduie’’, jubila recent un retailer în domeniu, arătând și spre creșterea de peste 2 miliarde de euro a exportului către țări unde cele mai căutate produse românești sunt mesele, scaunele și canapelele.

La acest moment, România are una dintre cele mai dinamice piețe din Uniunea Europeană în ceea ce privește apetitul clienților de a cumpăra mobilier, dar nu toți producătorii și retailerii de mobilă reușesc să profite de acest trend al pieței, neînțelegând cum pot atrage spre ei mai mulți clienți decât cei ai concurenței.

Iar și mai puțini știu că există deja un instrument online care, pe baza răspunsurilor dintr-un chestionar, evaluează afacerea oricărei firme din punct de vedere al pregătirii digitale.

Practic, o firmă este ajutată să profite la maximum de oportunitățile pieței prin această metodă inovatoare,  care îi indică în doar câteva minute exact locul pe care se află și, mai mult, unde anume și cum trebuie să mai lucreze concret pentru a crește.

Un chestionar detaliat care bifează toate aspectele unui business, de la dimensiunea companiei, industrie, caracteristicile afacerii, trecând prin provocările specifice mediului de afaceri, până la modul de lucru și de comunicare, soluțiile tehnice utilizate sau nivelul de mobilitate.

Unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier a apelat la acest instrument și a avut succes

La Ready Business Score, dezvoltat de Vodafone România, a apelat și JYSK Romania, subsidiara retailerului danez de mobilă și accesorii Jysk Nordic, care, înțelegând nevoile pieței, s-a extins puternic pe piața locală ajungând la 40 de magazine deschise.

Retailerul a utilizat Ready Business Score, înțelegând mai concret nevoile sale de business și cum poate lua cele mai bune decizii pentru viitor, și și-a propus să deschidă în fiecare an aproximativ 10-15 magazine noi, astfel încât până în 2020 să ajungă la 100 de magazine în România. În 2015, JYSK Romania a înregistrat o cifră de afaceri de 36 de milioane de euro, după o creștere de 56% față de 2014, similar cu avansul din anul anterior.

“Această expansiune presupune și nevoia unei infrastructuri tehnice foarte bune. Există colegi care lucrează foarte mult pe teren, precum directorii regionali care trebuie să aibă acces la anumite date indiferent unde se află. Ei evaluează periodic magazinele cu ajutorul tabletelor și aplicațiilor dezvoltate în acest sens. De asemenea, toate magazinele sunt în legătură cu sediul nostru central, ceea ce presupune conectivitate permanentă. Iar pentru că avem și un magazin online, clienții care aleg să achiziționeze de pe site-ul www.jysk.ro pot avea nevoie de informații adiționale din partea noastră, informații pe care le oferim prin intermediul Serviciului Clienți, prin telefon, pe mail sau prin intermediul rețelelor sociale.  Serviciile Vodafone ne ajută să fim în pas cu tehnologia, să comunicăm mai ușor între noi indiferent de distanțe și să le oferim clienților noștri servicii rapide și de încredere’’, a declarat pentru Profit.ro Alex Bratu, Country Manager JYSK România&Bulgaria.

El arată că a deschis magazinul online în toamna anului 2015, relativ recent în comparație cu apariția primului magazin fizic JYSK din România, care a fost deschis în 2007, și că, odată cu deschiderea magazinului online, a crescut și nevoia unei comunicări simple și rapide, indiferent de distanță, cu clienții.

“Indiferent unde se află, fie că este într-un magazin fizic sau acasă, în fața calculatorului, clientul trebuie să poată lua legătura cu noi și să aibă o experiență de cumpărături simplă și plăcută. Prin tehnologiile folosite în prezent ne îndeplinim acest țel. Comunicăm foarte mult și cu alți colegi din alte țări. De aceea, este foarte important să avem un partener de încredere, care să ne ajute să fim în permanență conectați. Abonamentele de voce și cele de internet sunt cele prin intermediul cărora reușim să fim mai aproape unii de alții indiferent de distanțe’’, a punctat country manager-ul avantajele serviciilor Vodafone.

Ready Business Score  este un instrument online de analiză cu ajutorul căruia managerul unei firme poate evalua punctele forte și slăbiciunile afacerii, precum și gradul de adaptare la noua eră digitală și eficiența afacerii din acest punct de vedere.

Practic, cu Ready Business Score, managerii de companii pot evalua cât de pregătită este afacerea lor pentru viitor din punct de vedere al infrastructurii si soluțiilor de comunicare utilizate.

Platfoma ready.vodafone.ro este accesibilă gratuit și presupune parcurgerea unui chestionar online, pentru completarea acestuia fiind necesare mai puțin de 15 minute.

Calculul scorului Ready Business Score ține cont de trei arii importante pentru orice afacere din perspectiva operatorului, respectiv agilitate operațională, conectarea angajaților și interacțiunea cu clienții.

La finalul analizei, utilizatorul platfomei ready.vodafone.ro primește un raport detaliat cu recomandări de soluții din cele trei arii menționate.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
mobila