Conflictul dintre Primărie și Star Taxi ajunge la Curtea de Justiție a UE

Conflictul dintre Primărie și Star Taxi ajunge la Curtea de Justiție a UE
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 17 dec 2018

Tribunalul București a admis cererea Star Taxi de a sesiza Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru a verifica dacă este conformă cu dreptul european hotărârea Primăriei București de a interzice funcționarea unor aplicații agregatoare de taximetrie precum Star Taxi sau Clever Taxi.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Consiliul General al Municipiului București a hotărât, în decembrie anul trecut, că pot asigura transport în regim taxi doar transportatorii cu servicii de dispecerat. Hotărârea CGMB a fost suspendată de instanță la solicitarea Star Taxi.

În 14 decembrie, Tribunalul București a admis cererea companiei și a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu întrebări preliminare în care să stabilească dacă hotărârea Primăriei încalcă sau nu dreptul european, mai ales în privința dreptului de a presta un serviciu informațional.

TVA de 5% pentru servicii de restaurant și catering. Instrucțiunile de aplicare aduc exemple, dar anumite neclarități rămân CITEȘTE ȘI TVA de 5% pentru servicii de restaurant și catering. Instrucțiunile de aplicare aduc exemple, dar anumite neclarități rămân

„Hotărârea Consiliului General prin care au fost interzise aplicațiile de taxi rămâne suspendată! Primăria Doamnei Firea va ajunge în fața Curții Uniunii Europene, unde va fi analizată politica nelegală a municipalității în materie de taximetrie”, spune Cristian Băcanu, avocat la MDM Legal, reprezentantul Star Taxi în instanță.

Argumentul avocatului, după cum reiese din sesizarea CJUE, este că aplicația Star Taxi nu reprezintă un serviciu de taximetrie, ci un serviciu prin care sunt puși în legătură clienții și șoferii de taxi. Astfel, nu ar fi aplicabilă decizia CJUE în speța Uber, care a stabilit că în cazul ridesharing este vorba de servicii de transport, nu doar IT.

Mai jos, întrebările preliminare adresate CJUE.

"Admite cererea de sesizare a CJUE cu întrebare preliminară formulată de reclamantă. în temeiul dispozițiilor art.267 din TFUE, sesizează Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu următoarele întrebări preliminare:

1 .Prevederile Directivei 98/34/CE (art.l pct.2), astfel cum a fost modificată prin Directiva 98/48/CE și ale Directivei 2000/31/CE (art.2 lit.a) care prevăd că serviciul societății informaționale este “serviciul prestat în scopul obținerii unei remunerații, la distanță, prin mijloace electronice și la solicitarea individuală a beneficiarului serviciului” trebuie interpretată în sensul că, o activitate de tipul celei prestate de STAR TAXI APP SRL (respectiv serviciul ce constă în punerea în legătură directă, prin intermediul unei aplicații electronice, a clienților taxi cu șoferi de taxi) trebuie considerată un serviciu specific societății informaționale și al economiei colaborative (ținând cont de faptul că STAR TAXI APP SRL nu îndeplinește criteriile avute în vedere de CJUE în paragraful 39 din Cauza C- 434/15 referitoare la Uber pentru a fi transportator)?

2. în situația în care STAR TAXI APP SRL este considerat serviciu al societății informaționale, prevederile art.4 din Directiva 2000/31/CE, art.9,10 și 16 din Directiva 2006/123/CE precum și art.56 din TFUE introduc activitatea STAR TAXI APP SRL sub incidența principiului libertății de a presta servicii? în caz afirmativ, acestea se opun unei reglementări de tipul HCGMB nr.626/19.12.2017 pentru modificarea și completarea HCGMB nr. 178/2008 privind aprobarea regulamentului cadru, a caietului de sarcini și a contractului de atribuire în gestiune delegate pentru organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi-art.I, II, III, IV și V?

3. în cazul în care Directiva 2000/31/CE este aplicabilă în ceea ce privește serviciul prestat de STAR TAXI APP SRL, limitările prevăzute de un stat membru în privința libertății de a presta serviciul electronic, prin impunerea, în ceea ce privește serviciul, a obligației de a deține autorizație sau licență, constituie măsuri valide care reprezintă derogări de la art.3 alin.2 din Directiva 2000/31/CE, în conformitate cu art.3 alin.4 din aceeași directivă?

4. Prevederile art.5 din Directiva 2015/1535 se opun adoptării fară notificarea prealabilă a Comisiei Europene a unei reglementări de tipul HCGMB nr.626/19.12.2017 pentru modificarea și completarea HCGMB nr. 178/2008 privind aprobarea regulamentului cadru, a caietului de sarcini și a contractului de atribuire în gestiune delegate pentru organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi-art.I, II, III, IV și V?

în temeiul art. 412 alin.l pct.7 CPC, suspendă judecarea prezentei acțiuni, până la pronunțarea de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene a hotărârii preliminare. Cu recurs pe toată durata suspendării. Pronunțată azi, 14.12.2018, prin punerea soluției la dispoziția părților, prin mijlocirea grefei instanței".

viewscnt
Afla mai multe despre
star taxi
clever taxi
aplicatie taxi
cjue