Jean-Michel Jarre, președinte al Confederației internaționale a societăților de autori și compozitori (Cisac), a declarat pentru AFP că, pentru a susține artiștii afectați de criză, trebuie "taxate marile companii digitale pentru a reechilibra lucrurile".
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
"Este nevoie de o remunerare corectă din partea GAFA (Google, Apple, Facebook și Amazon), acești giganți ai tehnologiei care nu au câștigat niciodată atât de mulți bani. Dacă nu, în 2021, 50% dintre actorii culturali vor dispărea în lume", a spus muzicianul.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Fondatorul 5 to Go: Am negociat 3 francize în videoconferință. Să readucem clienții la spritz, la meci, au început să își prepare cafea acasă. Multe afaceri - închiseCisac și Unesco, al căror ambasador al bunăvoinței este, au lansat ResiliArt, mișcare pentru susținerea culturii în vremea pandemiei. "Fără cultură nu este posibilă o societate", a spus pentru AFP cântăreața Angélique Kidjo, vicepreședinte al Cisac.
"Guvernele trebuie să-i ajute pe artiști urgent. Europa și Franța au un rol de jucat", a continuat Jarre. Covid-19 este înainte de toate o criză sanitară, cu bolnavi de salvat. "Dar în timpul izolării, există adesea doar două activități, a ieși pentru a-ți cumpăra hrana și a consuma cultură", scrie News.ro.
"Îi considerăm adesea pe artiști ca pe subalterni, dar vă imaginați o lume izolată fără muzică, fără film, fără carte? Artiștii aduc oxigen în existențele noastre", a adăugat compozitorului albumului "Oxygene".
"În afara Europei, situația unor artiști este dezastruoasă, nu mai au nimic de mâncare", a spus șeful Cisac. "Și în anumite țări, unii nu se supără că artiștii au fost slăbiți, pentru că vocile lor, libere, contează acum mai puțin. Este o provocare profundă pentru libertatea de exprimare", a afirmat Angelique Kidjo.
În fața lobby-ului făcut de giganții sectorului digital "pentru a readuce în discuție ideea de drepturi de autor", Jean-Michel Jarre susține "un copyright etern: drepturile să ajungă într-un fond de solidaritate pentru artiștii aflați în situații precare".
Jean-Michel Jarre se gândește și la perioada de după izolare: "Va trebui să învățăm să respectăm valoarea artistului și să monetizăm practicile culturale pe platforme online, să ieșim din ideea de gratuitate".
Muzicianul se enervează când unii spun că o "aplicație de 4 euro sau un album de 9 euro sunt puțin cam scumpe, dar aceeași cumpără pantofi sport la 100 de euro sau tricouri la 50 de euro".
"Oamenii care administrează platformele online sunt plătiți să o facă iar artiștii de ce nu ar fi plătiți pentru munca lor? Este imposibil de înțeles", a concluzionat cântăreața Kidjo.