Aplicația pentru cartea electronică de identitate poate fi descărcată prin accesarea https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei și poate fi instalată pe laptop sau PC, anunță Ministerul de Interne.
Aplicația dedicată cărții electronice de identitate permite utilizatorilor vizualizarea informațiilor personale înscrise pe CEI (inclusiv domiciliul și reședința), autentificarea în sisteme informatice, precum și semnarea electronică a documentelor folosind semnătura electronică avansată. Documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică avansată emis de MAI au aceeași valoare ca documentele semnate olograf.

Totodată, aplicația oferă posibilitatea vizualizării informațiilor înscrise în certificatele digitale emise de MAI care sunt stocate pe CEI, precum și resetarea PIN-urilor de autentificare și de semnare (opțiune utilă în situația în care utilizatorul a uitat PIN-ul stabilit inițial).
Pentru a utiliza cartea electronică de identitate este nevoie de un cititor de carduri (integrat în laptop, tastatura PC sau conectat extern) și de aplicația dedicată CEI.
În prezent, specialiștii MAI lucrează la dezvoltarea unei aplicații care va permite dematerializarea CEI, respectiv transformarea acesteia într-un document digital, accesibil cetățenilor pe smartphone în orice moment, acest serviciu electronic fiind prevăzut în cadrul proiectului D4eID - Digitalizare pentru promovarea cărții de identitate, finanțat prin PNRR, cu termen de finalizare luna mai 2026.

Începând de marți, 10 iunie, prin HUB-ul de servicii electronice va fi disponibil serviciul electronic de atestare a domiciliului/reședinței.
Astfel, utilizatorii vor putea obține online, prin intermediul HUB-ului, un certificat care atestă adresa de domiciliu sau reședință, semnat electronic cu certificat calificat de către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor pe care îl vor putea transmite pe email oricărei persoane juridice sau fizice interesate.
Prima versiune a acestui serviciu va permite obținerea unui certificat în limba română, dar ulterior va fi disponibilă o versiune multilingvă pentru a putea fi folosit de români în alte țări din Uniunea Europeană, fiind semnat cu un certificat calificat recunoscut la nivelul UE.
Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Procesul de extindere a serviciului de emitere a noii Cărți Electronice de Identitate continuă a fost anunțat recent.
Documentul devine acum disponibil în Brașov, Constanta, Iași, Oradea, Ploiești și Timișoara.

”De mâine, 8 mai 2025, ora 10.00, Cartea Electronică de Identitate va deveni disponibilă și pentru cetățenii cu vârsta de peste 14 ani cu domiciliul în municipiile Brașov, Constanta, Iași, Oradea, Ploiești și Timișoara. Cetățenii vor avea la dispoziție 23 de ghișee unde se vor putea prezenta pentru efectuarea procedurilor de eliberare a Cărții Electronice de Identitate”, este anunțat.
Programările se vor realiza exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI.

Până în acest moment, peste 5.500 de persoane, din județul Cluj și din municipiul București, au depus cerere pentru a obține noua carte electronică de identitate, iar aproximativ jumătate dintre ei au intrat deja în posesia noului document.
Cetățenii pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.

Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Principalele beneficii ale CEI:
Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene
Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate
Posibilitatea utilizării ca document de călătorie
Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.
De luna trecută, emiterea cărții electronice de identitate poate fi solicitată și de către persoanele cu domiciliul în București.
Astfel, cetățenii români cu vârsta de peste 14 ani care au domiciliul în municipiul București pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate, programul în funcție de fiecare sector fiind astfel:

Sector 1 – începând cu ora 11.00
Sector 2 – începând cu ora 09.00
Sector 3 – începând cu ora 11.00
Sector 4 – începând cu ora 10.00
Sector 5 – începând cu ora 09.00
Sector 6 – începând cu ora 10.00

Programările se vor face exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI.
Este estimat că primele cărți de identitate electronice vor intra în posesia cetățenilor care au domiciliul în municipiul București începând cu 12 mai 2025.
Opțiunea pentru a solicita o carte electronică de identitate poate fi exprimată oricând de către titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.
De asemenea, până la finalizarea extinderii emiterii la nivel național a cărții electronice de identitate, termenul de soluționare a cererii și eliberarea C.E.I va avea în medie un interval de 10 zile, urmând ca după operaționalizarea C.E.I. la nivelul întregii țări, perioada de așteptare pentru eliberarea documentului electronic de identitate să fie diminuată.

Odată cu finalizarea activităților tehnice prin extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivel național, cetățeanul va putea opta între a solicita eliberarea unei Cărți Electronice de Identitate sau a solicita eliberarea unei Cărți de Identitate Simple care nu va conține suport de stocare electronic (cip) și care va fi pusă în circulație în ultima decadă a lunii mai 2025.
Costuri pentru eliberarea CEI
Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Ulterior, pentru solicitarea eliberării altei Cărți Electronice de Identitate, cetățeanul va achita o taxă în valoare de 67 de lei.
De asemenea, pentru eliberarea Cărții de Identitate Simple (CIS) solicitantul va achita o taxă în valoare 38 de lei.
Principalele beneficii ale CEI
- Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene
- Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate

- Posibilitatea utilizării ca document de călătorie
- Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronica.
Următoarele faze ale extinderii
Potrivit MAI, în următoarele două luni, CEI va fi disponibilă la nivel național, prin serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor.
Din luna iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum și pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție mai eficientă decât utilizarea certificatului de naștere).

Începând cu 20 mai 2025, se vor elibera și Cărți de Identitate Simple (CIS), care nu conțin suport electronic de stocare.
În teste, primele astfel de cărți au început să fie eliberate din 2021 în municipiul Cluj-Napoca. Acum acestea sunt extinse în toată țara, începând cu județul Cluj.
Guvernul a aprobat recent, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, trei hotărâri care definitivează din punct de vedere normativ procesul de emitere a Cărții Electronice de Identitate (CEI). Hotărârile de guvern stabilesc cadrul tehnic și procedural pentru implementarea noului document de identitate la nivel național.

Astfel, Executivul a adoptat Hotărârea privind data realizării condițiilor tehnice necesare emiterii CEI, conform Ordonanței Guvernului nr. 12/2023, Hotărârea privind procedurile de colectare și ștergere a datelor biometrice, în vederea emiterii și gestionării CEI, Hotărârea pentru actualizarea normelor metodologice privind evidența persoanelor și actele de identitate și Calendarul emiterii Cărții Electronice de Identitate
”Emiterea Cărții Electronice de Identitate va începe în 20 martie 2025, în județul Cluj”, precizează ministerul de Interne. în următoarele două luni, CEI va fi disponibilă la nivel național, prin serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor; din 2 iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum și pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție mai eficientă decât utilizarea certificatului de naștere). începând cu 20 mai 2025, se vor elibera și Cărți de Identitate Simple (CIS), care nu conțin suport electronic de stocare.
Potrvit MAI, principalele beneficii ale noii cărți de identitate sunt: dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene; elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate; posibilitatea utilizării ca document de călătorie; acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică; costuri și accesibilitate.

”În perioada 20 martie 2025 – iunie 2026, contravaloarea Cărții Electronice de Identitate este suportată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”, subliniază comunicatul.
Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate: În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă. În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică. Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.