Operațiunea va fi aplicată treptat, până în 2030.
Această reducere de personal face parte dintr-un plan global al grupului, care prevede renunțarea la 3.400 de locuri de muncă în divizia Bosch Global Business Services la nivel mondial.
Angajații afectați activează în special în servicii și operațiuni interne: contabilitate, administrativ, resurse umane și diverse servicii de asistență. Oficialii Bosch precizează că reducerea de personal va fi realizată în mare parte prin automatizarea proceselor, nu prin relocarea acestora în alte țări.
Conform legislației și contractelor de muncă, angajații vor primi compensații, iar selecția celor care urmează să fie disponibilizați se va face prin proceduri interne, în colaborare cu reprezentanții angajaților. "Scopul nostru este să realizăm aceste ajustări într-un mod cât mai acceptabil din punct de vedere social, lucrând îndeaproape cu reprezentanții angajaților", se arată în comunicatul oficial al companiei.
Anunțul Bosch
"Bosch Global Business Services plănuiește ajustări structurale pentru a-și asigura competitivitatea pe termen lung.
Economia globală trece printr-o schimbare structurală, afectând toate sectoarele de afaceri ale Bosch. Performanța economică slabă pe piețele cheie, incertitudinile geopolitice crescânde, transformarea din diverse industrii și intensificarea competiției prezintă provocări semnificative pentru companie. Pentru a-și proteja competitivitatea și a continua să investească în inovație, Bosch trebuie să reducă permanent costurile și să-și reorienteze organizația în în mod corespunzător.
Divizia de servicii Bosch Global Business Services, care gestionează diverse servicii operationale precum contabilitate, achizitii sau servicii de resurse umane, contribuie și ea la acest proces. Pentru a se poziționa eficient în contextul cererii stagnante preconizate pentru servicii și ținând cont de potențialele de productivitate existente în mediul de servicii, Bosch Global Business Services intenționează să reducă în total aproximativ 3.400 de locuri de muncă la nivel mondial până la finalul anului 2030.
Ajustările de personal planificate la Bosch Global Business Services din Germania sunt incluse în reducerea de aproximativ 13.000 de locuri de muncă deja anunțată la sfârșitul lunii septembrie. Aceste măsuri contribuie la reducerea decalajului anual de costuri de aproximativ 2,5 miliarde de euro la Bosch Mobility.
Bosch Global Business Services și-a informat deja reprezentanții angajaților și angajații cu privire la măsurile planificate și va iniția prompt discuții cu reprezentanții angajaților. Implementarea exactă va face parte din discuțiile viitoare.
În contextul actual, Bosch Global Business Services din România intenționează să ajusteze aproximativ 510 poziții până la sfârșitul anului 2030. Această schimbare se va face in mod gradual pentru a ne permite să implementăm cele mai bune măsuri pentru angajații noștri și pentru viitorul activităților de business ale Bosch Timișoara.
Ne angajăm să avem o comunicare transparentă și deschisă, motiv pentru care i-am informat mai întâi pe angajații noștri despre această decizie. Scopul nostru este să realizăm aceste ajustări într-un mod cât mai acceptabil din punct de vedere social, lucrând îndeaproape cu reprezentanții angajaților. În prezent, Bosch Global are aproximativ 1.800 de angajați în Timișoara, care sprijină operațiunile financiare și de business la nivel mondial. Locația din Timișoara rămâne concentrată pe menținerea competitivității sale ca centru strategic pentru Bosch".
Potrivit informațiilor confirmate oficial atunci, aproximativ 170 de posturi vor fi desființate până la sfârșitul anului 2025, dintr-un total de aproximativ 3.300 de angajați. Cele mai afectate poziții sunt cele de șefi de schimb, șefi de linie și tehnicieni, în special din zona de producție.
Reprezentanții companiei explică decizia prin „transformările structurale majore din industria auto globală”, care impun ajustări pentru menținerea competitivității. Scăderea comenzilor, presiunea pe costuri și schimbările din lanțurile valorice, în special faptul că marii producători auto își proiectează tot mai frecvent propriile arhitecturi electronice și externalizează producția hardware – au afectat direct activitatea fabricii din Jucu.
Bosch susține că procesul de restructurare este gestionat cu transparență și responsabilitate socială. Angajații au fost primii informați despre măsuri, iar reprezentanții lor au fost implicați încă din faza de planificare. Cei afectați vor trece printr-o evaluare internă, în urma căreia compania va stabili, în mod transparent, posturile care vor fi desființate. De asemenea, toți angajații disponibilizați vor primi pachete compensatorii și vor avea posibilitatea de a fi relocați în alte departamente sau unități ale grupului.
„Scopul nostru este de a face restructurările cât mai acceptabile din punct de vedere social”, au transmis oficialii Bosch, subliniind că măsurile respectă contractul colectiv de muncă și principiile de corectitudine corporativă.
Grupul german Bosch a anunțat în toamnă că va elimina încă aproximativ 13.000 de locuri de muncă până în 2030, pe lângă tăierile de personal anunțate în prima parte a anului, în cadrul măsurilor de restructurare a diviziei sale Mobility, în contextul scăderii cererii pentru mașini și al concurenței ridicate.
„Măsurile anunțate pe 25 septembrie nu afectează locațiile Bosch din România. Ca principiu, evaluăm continuu dacă activitățile și structurile noastre sunt aliniate în mod corespunzător în diverse piețe și domenii de afaceri”, au declarat pentru Profit.ro cei de la Bosch în luna septembrie.
„Deși obiectivul Bosch este de a menține forța de muncă la un nivel de ocupare cât mai bun posibil, depindem de cererea clienților și de evoluțiile piețelor noastre.
Având în vedere situația dinamică, nu putem exclude necesitatea unor măsuri suplimentare în acest moment. În cazul unor ajustări necesare, discutăm din timp cu reprezentanții angajaților noștri și ne informăm mai întâi angajații despre orice decizie”, au adăugat aceștia.
Bosch este una dintre cele mai afectate companii din zona de componente auto, atât din cauza dimensiunii uriașe a afacerii, cât și din cauze specifice, care au afecta și alți furnizori.
Printre acestea se numără tranziția la propulsia electrică, ce a condus la automobile cu mai puține componente, în timp ce produsele tradiționale au devenit inutile pe noile mașini.
Nu în ultimul rând, scăderile masive ale vânzărilor de autovehicule, în special în Europa, după criza COVID, nu au mai fost niciodată recuperate, ceea ce înseamnă că industria de componente a rămas cu capacități importante neutilizate.
Cele mai multe concedieri vor fi făcute în Germania, aproximativ 9.000 de persoane, la unitățile de pompe de injecție pentru motoare cu combustie, la cele de acționare a motoarelor și la cele de componente electronice.
De asemenea, în unitățile care produc transmisii, inclusiv în dezvoltare și cercetare. Bosch are doar în Germania peste 100.000 de angajați.
Conducerea Bosch a transmis că are în vedere reducerea costurilor cu circa 2,5 miliarde euro, pentru ca planurile de reorganizare a companiei să poată fi susținute.
În același timp, compania se așteaptă la creșteri de venituri, în special din divizia de mobilitate, cu tehnologii și sisteme noi, care sunt în curs de implementare pe vehicule, cum sunt de exemplu direcția electrică sau frânele electrice, fără sisteme mecanice.
De asemenea, evoluția software-ului și simplificarea componentelor electronice vor produce modificări importante în modelul de business în acest sector.















