INEDIT Ministrul care a introdus în România Cartea Electronică de Identitate a simțit acum pe propria piele ce înseamnă birocrația

Social   
INEDIT Ministrul care a introdus în România Cartea Electronică de Identitate a simțit acum pe propria piele ce înseamnă birocrația

Fostul ministru al Digitalizării din perioada decembrie 2020 – septembrie 2021, în Guvernul Cîțu, Ciprian Teleman, cel care a negociat cu oficialii Comisiei Europene inclusiv introducerea cărții electronice de identitate, a simțit pe propria piele acum ce înseamnă birocrația din România în obținerea acestui document.

VEZI MAI JOS ȘI CE PROBLEME AU DESCOPERIT ROMÂNII DUPĂ CE ȘI-AU LUAT NOUL BULETIN

Urmărește-ne și pe Google News

El a relatat ce probleme a întâmpinat la ghișeul Evidenței populației din Corbeanca, localitate unde locuiește împreună cu soția.

Acolo a vrut să-și schimbe actul de identitate valabil cu noul buletin cu cip. Nu a putut.

Un angajat din România al Lidl a decedat în team building CITEȘTE ȘI Un angajat din România al Lidl a decedat în team building

„Soția mea, când a cumpărat terenul, l-a pus pe numele ei și pentru asta ea trebuie să vină fizic la Evidența Populației, în Corbeanca, să ateste că eu sunt soțul, probabil…”, a spus fostul ministru, arată Hotnews.

Cum a început odiseea

„Procedura de preschimbare a unui document valabil cu unul nou este identică cu procedura veche de schimbare a unui document, adică prezentarea documentelor în original”, a povestit Ciprian Teleman.

”E vorba de certificat de căsătorie, atestarea că strada pe care stai are un nume, iar dacă imobilul nu a fost cumpărat de tine, ci de soție, trebuie să fie prezentă la Evidența Populației.

Mi se pare că birocrația asta nu stimulează adopția noului act electronic de identitate. În Corbeanca, unde am fost, mi-au spus că legea nu s-a schimbat și sunt obligați să ceară documentele după legea veche”, a explicat acesta.

„La eliberarea CEI este un mic interogatoriu”

Fostul ministru al Digitalizării a spus că, la ghișeu, solicitanții trebuie să completeze un chestionar.

Proprietarii de restaurante de pe o insulă greacă, în grevă CITEȘTE ȘI Proprietarii de restaurante de pe o insulă greacă, în grevă

„La eliberarea cărții electronice de identitate este un mic interogatoriu, care la mine s-a oprit în momentul în care doamna de la ghișeu a văzut că în actul de vânzare-cumpărare este trecută doar soția. Când a cumpărat terenul, soția mea l-a pus pe numele ei și pentru asta ea trebuie să vină fizic la Evidența Populației, la Corbeanca, să ateste că eu sunt soțul, probabil..”, a relatat, ușor amuzat, fostul ministru.

Cartea actuală de identitate a fost eliberată în baza unor documente și mai este valabilă încă 4 ani, spune acesta.

„Va trebui să vin cu soția să fac dovada că locuiesc acolo și sunt la respectiva adresă. Mi-au cerut două documente: actul de vânzare-cumpărare și procesul verbal de recepție a lucrării, care se eliberează când e imobilul gata.

Cu aceste două am fost și am făcut copii după ele. Acestea probabil rămân în sistem și nu va mai trebui să le aducem pe viitor, dar ar trebui să informeze cu privire la toate aceste aspecte”, a spus el.

„Pot să vă trec „administrator firmă”?

Revenind la întrebările din chestionar, Teleman a spus că a mai fost întrebat de situația militară.

VIDEO&FOTO Viktor Orban, mesaj tăios către România pentru dezastrul de la Salina Praid: Este clar, neglijență umană! Budapesta dublează ajutorul CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Viktor Orban, mesaj tăios către România pentru dezastrul de la Salina Praid: Este clar, neglijență umană! Budapesta dublează ajutorul

„M-au întrebat care este situația militară (rezervist, grad), ultimul nivel de studii, funcția pe care o am acum și ocupația. Am spus că sunt antreprenor. A căutat vreo 5 minute și nu a găsit antreprenor ca „ocupație” și m-a întrebat: „pot să vă trec „administrator firmă”? Și am spus că nu e nicio problemă că sunt administrator firmă.

La final, doamna de la ghișeu mi-a arătat un chestionar pe care l-am semnat că datele sunt conforme cu ce a înregistrat ea”, a zis acesta.

Fostul ministru a mai precizat că i s-a transmis că nu va avea nevoie de reprogramare pentru a relua tot procesul de eliberare a noii cărți electronice de identitate, procesul urmând să se reia oricând va veni cu soția sa la ghișeu.

Cetățenii reclamă că noile buletine cu cip nu pot fi citite la notari, bănci sau în alte instituții

La postarea de pe Facebook a MAI, care însoțește prezentarea noului site, românii susțin că cei care au reușit să intre în posesia noilor buletine cu cip „întâmpină probleme la notari, bănci sau în alte instituții pentru ca aceștia nu au în dotare cititoare de buletine, astfel că ei nu îți pot valida domiciliul.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Noi taxe pe masa discuțiilor - Impozit pe dividende la 16%, impozit pe profit la 19%, TVA majorat inclusiv la HoReCa cu eliminare impozit la baruri, taxă de solidaritate peste 10.000 de lei, impozit progresiv și alte taxe CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Noi taxe pe masa discuțiilor - Impozit pe dividende la 16%, impozit pe profit la 19%, TVA majorat inclusiv la HoReCa cu eliminare impozit la baruri, taxă de solidaritate peste 10.000 de lei, impozit progresiv și alte taxe

„Ca să mergi la un notar care nu are cititor de carduri/buletine, trebuie sa mergi la Evidența populației să îți emită o adeverință în care să fie notată reședința. Care sunt soluțiile pe care le luați sau ne sfătuiți să le luăm in astfel de circumstanțe?”, întreabă un utilizator.

Un alt utilizator întreabă MAI: „Există în acest moment posibilitatea de a se emite o CEI având și o viza de reședință (flotant) adăugată la informațiile electronice?”

El susține că „la începutul lunii trecute am avut o programare la Evidența Populației pentru a-mi schimba CI cu CEI și mi s-a comunicat faptul că nu s-a implementat și posibilitatea de a adăuga o adresă de reședință separat de adresa standard de domiciliu”.

Procesul de extindere a serviciului de emitere a noii Cărți Electronice de Identitate continuă, a fost anunțat recent.

Documentul devine acum disponibil în Brașov, Constanta, Iași, Oradea, Ploiești și Timișoara.

INTERVIU George Simion: Până la finalul acestei veri vom ști în ce funcție va fi Călin Georgescu în statul român. POT va fi adus la guvernare, fiind un aliat. Ce spune despre guvernatorul BNR, demisia șefului Parchetului, casele de 35.000 euro CITEȘTE ȘI INTERVIU George Simion: Până la finalul acestei veri vom ști în ce funcție va fi Călin Georgescu în statul român. POT va fi adus la guvernare, fiind un aliat. Ce spune despre guvernatorul BNR, demisia șefului Parchetului, casele de 35.000 euro

”De mâine, 8 mai 2025, ora 10.00, Cartea Electronică de Identitate va deveni disponibilă și pentru cetățenii cu vârsta de peste 14 ani cu domiciliul în municipiile Brașov, Constanta, Iași, Oradea, Ploiești și Timișoara. Cetățenii vor avea la dispoziție 23 de ghișee unde se vor putea prezenta pentru efectuarea procedurilor de eliberare a Cărții Electronice de Identitate”, este anunțat.

Programările se vor realiza exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI.

ULTIMA ORĂ Bruxelles-ul bagă România în infringement pentru reglementarea prețurilor angro la gaze CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Bruxelles-ul bagă România în infringement pentru reglementarea prețurilor angro la gaze

Până în acest moment, peste 5.500 de persoane, din județul Cluj și din municipiul București, au depus cerere pentru a obține noua carte electronică de identitate, iar aproximativ jumătate dintre ei au intrat deja în posesia noului document.

Cetățenii pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.

DNA a trimis în judecată un deputat PSD Constanța pentru finanțarea unei asociații de fotbal CITEȘTE ȘI DNA a trimis în judecată un deputat PSD Constanța pentru finanțarea unei asociații de fotbal

Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Principalele beneficii ale CEI:

    Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene
    Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate
    Posibilitatea utilizării ca document de călătorie
    Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.

De luna trecută, emiterea cărții electronice de identitate poate fi solicitată și de către persoanele cu domiciliul în București.

Astfel, cetățenii români cu vârsta de peste 14 ani care au domiciliul în municipiul București pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate, programul în funcție de fiecare sector fiind astfel:

ULTIMA ORĂ Neversea pus pe pauză în acest an. Mesaj către cei care au cumpărat deja bilete CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Neversea pus pe pauză în acest an. Mesaj către cei care au cumpărat deja bilete

Sector 1 – începând cu ora 11.00

Sector 2 – începând cu ora 09.00

Sector 3 – începând cu ora 11.00

Sector 4 – începând cu ora 10.00

Sector 5 – începând cu ora 09.00

Sector 6 – începând cu ora 10.00

VIDEO O țigară aruncată la întâmplare, cauza incendiului de amploare din Argeș, stins după 5 zile CITEȘTE ȘI VIDEO O țigară aruncată la întâmplare, cauza incendiului de amploare din Argeș, stins după 5 zile

Programările se vor face exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI.

Este estimat că primele cărți de identitate electronice vor intra în posesia cetățenilor care au domiciliul în municipiul București începând cu 12 mai 2025.

Opțiunea pentru a solicita o carte electronică de identitate poate fi exprimată oricând de către titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.

De asemenea, până la finalizarea extinderii emiterii la nivel național a cărții electronice de identitate, termenul de soluționare a cererii și eliberarea C.E.I va avea în medie un interval de 10 zile, urmând ca după operaționalizarea C.E.I. la nivelul întregii țări, perioada de așteptare pentru eliberarea documentului electronic de identitate să fie diminuată.

DOCUMENT Zeci de grefieri au câștigat majorarea salariilor cu 25%. Înalt magistrat: S-a deschis o cutie a Pandorei, toți grefierii și magistrații din țară vor solicita același lucru CITEȘTE ȘI DOCUMENT Zeci de grefieri au câștigat majorarea salariilor cu 25%. Înalt magistrat: S-a deschis o cutie a Pandorei, toți grefierii și magistrații din țară vor solicita același lucru

Odată cu finalizarea activităților tehnice prin extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivel național, cetățeanul va putea opta între a solicita eliberarea unei Cărți Electronice de Identitate sau a solicita eliberarea unei Cărți de Identitate Simple care nu va conține suport de stocare electronic (cip) și care va fi pusă în circulație în ultima decadă a lunii mai 2025.

Costuri pentru eliberarea CEI

Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

VIDEO Papa Francisc, baie de mulțime în papamobil CITEȘTE ȘI VIDEO Papa Francisc, baie de mulțime în papamobil

Ulterior, pentru solicitarea eliberării altei Cărți Electronice de Identitate, cetățeanul va achita o taxă în valoare de 67 de lei.

De asemenea, pentru eliberarea Cărții de Identitate Simple (CIS) solicitantul va achita o taxă în valoare 38 de lei.

Principalele beneficii ale CEI

- Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene

- Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate

ANUNȚ A venit căldura, Termoenergetica oprește încălzirea în blocuri CITEȘTE ȘI ANUNȚ A venit căldura, Termoenergetica oprește încălzirea în blocuri

- Posibilitatea utilizării ca document de călătorie

- Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronica.

Următoarele faze ale extinderii

Potrivit MAI, în următoarele două luni, CEI va fi disponibilă la nivel național, prin serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor.

Din luna iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum și pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție mai eficientă decât utilizarea certificatului de naștere).

Evoluția României prin ochii unui angajat pe viață elvețian: De la azil post-comunist la motor economic al UE CITEȘTE ȘI Evoluția României prin ochii unui angajat pe viață elvețian: De la azil post-comunist la motor economic al UE

Începând cu 20 mai 2025, se vor elibera și Cărți de Identitate Simple (CIS), care nu conțin suport electronic de stocare.

În teste, primele astfel de cărți au început să fie eliberate din 2021 în municipiul Cluj-Napoca. Acum acestea sunt extinse în toată țara, începând cu județul Cluj.

Guvernul a aprobat recent, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, trei hotărâri care definitivează din punct de vedere normativ procesul de emitere a Cărții Electronice de Identitate (CEI). Hotărârile de guvern stabilesc cadrul tehnic și procedural pentru implementarea noului document de identitate la nivel național.

Institutul IfW leagă prognoza de creștere economică a Germaniei în 2026 de cheltuielile militare CITEȘTE ȘI Institutul IfW leagă prognoza de creștere economică a Germaniei în 2026 de cheltuielile militare

Astfel, Executivul a adoptat Hotărârea privind data realizării condițiilor tehnice necesare emiterii CEI, conform Ordonanței Guvernului nr. 12/2023, Hotărârea privind procedurile de colectare și ștergere a datelor biometrice, în vederea emiterii și gestionării CEI, Hotărârea pentru actualizarea normelor metodologice privind evidența persoanelor și actele de identitate și Calendarul emiterii Cărții Electronice de Identitate

”Emiterea Cărții Electronice de Identitate va începe în 20 martie 2025, în județul Cluj”, precizează ministerul de Interne. în următoarele două luni, CEI va fi disponibilă la nivel național, prin serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor; din 2 iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum și pentru stabilirea identității în cadrul unor proceduri administrative (o soluție mai eficientă decât utilizarea certificatului de naștere). începând cu 20 mai 2025, se vor elibera și Cărți de Identitate Simple (CIS), care nu conțin suport electronic de stocare.

Potrvit MAI, principalele beneficii ale noii cărți de identitate sunt: dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene; elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate; posibilitatea utilizării ca document de călătorie; acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică; costuri și accesibilitate.

Angajatorii au început recrutările pentru sărbătorile de Paște. Ce salarii primesc cameristele, bucătarii, barmanii, ospătarii CITEȘTE ȘI Angajatorii au început recrutările pentru sărbătorile de Paște. Ce salarii primesc cameristele, bucătarii, barmanii, ospătarii

”În perioada 20 martie 2025 – iunie 2026, contravaloarea Cărții Electronice de Identitate este suportată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”, subliniază comunicatul.

Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate: În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă. În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică. Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.

viewscnt
Afla mai multe despre
carte electronică de identitate
ministerul de interne