Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că doar 66% dintre elevii de clasele a XII-a și a XIII-a s-au înscris pentru a susține examenul de bacalaureat, mai puțin decât în alți ani. Ministrul a precizat că există îngrijorări în rândul specialiștilor cu privire la riscul de abandon școlar, problemele generate de pandemie suprapunându-se peste cele cronice ale educației din România.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat la Digi 24, că problemele generate de pandemie s-au suprapus peste cele cronice din întățământul românesc și au amplificat discrepanța dintre rural și urban, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!”Amplificarea acestor diferențe a generat, pe de o parte, renunțarea la școală. Vedem, din păcate, și în numărul celor înscriși pentru examenul de bacalaureat, care sunt doar 114.000 din promoția curentă, formată din 173.000 de elevi de clasa a XII-a și a XIII-a. 66% înscriși la examenul de bacalaureat din promoția curentă - 152.000 clasa a XII-a și 21.000 elevi de clasa a XIII-a. Este un procent mai mic decât în anii anterior, procentul celor înscriși la Bacalaureat”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a explicat că există îngrijorări în urma acestei situații.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare”Asta a creat îngrjorări cu privire la creșterea riscului de abandon școlar. Pe de altă parte, din păcate, vedem doar săptpmâna aceasta numeroase cazuri de bullyng – un element îngrijorător (...) este tot o consecință a pierderilor care au fost înregistrate nu numai în plan educațional, dar și în planul tulburărilor sociale, comportamentale”, a mai afirmat ministrul.