La o adresă nu pot fi înregistrate cu buletinul mai mult de zece persoane, cu excepția familiei extinse. Noi modificări privind documentele de identitate

La o adresă nu pot fi înregistrate cu buletinul mai mult de zece persoane, cu excepția familiei extinse. Noi modificări privind documentele de identitate
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 mai 2023

Cel mult zece persoane vor putea fi înregistrate în actul de identitate cu domiciliul la aceeași adresă, cu excepția familiei extinse, conform unui act normativ adoptat miercuri de către deputați.

Camera Deputaților a adoptat un act normativ pentru modificarea Ordonanței de urgență 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, stabilind că la o adresă nu pot fi înregistrate cu cartea de identitate mai mult de zece persoane.

Urmărește-ne și pe Google News
Carrefour și-a încetinit expansiunea în România cu magazine proprii CITEȘTE ȘI Carrefour și-a încetinit expansiunea în România cu magazine proprii
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Legea, care urmează să fie trimisă președintelui pentru promulgare, a fost adoptată cu 258 de voturi „pentru” și șapte „împotrivă”, conform Agerpres.

Amenzi de la 75 la 150 de lei

Actul normativ prevede:

  • „Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în Registrul Național de Evidență a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă.
  • Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse.
  • Prin familie extinsă să înțelege titularul dreptului locativ, soțul, soția acestuia, rudele titularului și cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv.
  • Nerespectarea acestei prevederi se sancționează cu amendă de la 75 lei la 150 lei.
  • În cazul persoanelor defavorizate care nu pot face dovada adresei de domiciliu, aceasta se înscrie în baza adeverinței eliberate de către unitatea administrativ-teritorială din care rezultă adresa la care se stabilește domiciliul.
  • De la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cererea pentru eliberarea cărții electronice de identitate se soluționează de către orice serviciu public comunitar de Evidență a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reședința persoanelor fizice.
  • Cei care găzduiesc alte persoane care nu au înscrise în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv, după trecerea termenelor prevăzute, vor avea obligația de a se prezenta împreună cu acestea la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimțământului de primire în spațiu, cu excepția cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul serviciului sau în scop turistic.
  • În legea în vigoare, această obligație este stabilită în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.
  • Persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței și să ceară înscrierea în cartea de imobil. În textul actual, persoanele care își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința sunt obligate doar să ceară în acest termen înscrierea în cartea de imobil la noua locuință”.
viewscnt
Afla mai multe despre
identitate
persoane