DOCUMENT ANAF pune restricții de acces contribuabililor. O circulară internă menționează variante de urgență, cum ar fi ghișee în exteriorul clădirilor

DOCUMENT ANAF pune restricții de acces contribuabililor. O circulară internă menționează variante de urgență, cum ar fi ghișee în exteriorul clădirilor
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 23 oct 2021

ANAF pregătește restricții stricte în ce privește accesul contribuabililor în unitățile Fiscului începând de luni, în linie cu noile reglementări adoptate de autorități pentru combaterea pandemiei de coronavirus. În unitățile ANAF vor mai putea intra persoanele vaccinate, cele care au trecut prin boală cu cel mult șase luni în urmă, dar și cele care prezintă rezultatul negativ al unui test.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Un document intern al ANAF, obținut de Profit.ro, prezintă, însă, și informații suplimentare privind organizarea de servicii în situații de urgență (ex: certificat de atestare fiscală, declarații, etc) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-Cov-2. În aceste cazuri, șefii din teritoriu ai ANAF trebuie să aibă în vedere măsuri de organizare a activității în mediul online, în spații deschise sau organizarea de ghișee în exteriorul clădirilor, acolo unde acest lucru este posibil sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a raspândirii virusului (număr limitat de persoane, asigurarea distanțării sociale, măsuri de protecție).

Automatica SA: pionierul automatizărilor din România în era Industriei 4.0 CITEȘTE ȘI Automatica SA: pionierul automatizărilor din România în era Industriei 4.0

În contextul impunerii de restricții, reprezentanții angajaților atrag atenția că în lipsa unui act normativ, condiționarea sub orice formă a accesului angajaților la locul de muncă poate fi privită ca un abuz al instituției.

Circulara care prezintă variantele pentru situații de urgență nu a fost făcută publică. Profit.ro o prezintă însă la finalul articolului.

Trebuie menționat că nu este clar cine și în funcție de ce criterii decide dacă o anumită situație reprezintă o "situație de urgență" în care sunt asigurate variante de interacțiune cu ANAF.

Instrumente pentru o muncă remote eficientă CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientă

Circulara prevede și măsuri privind angajații și modul în care activitatea acestora poate fi transferată către regimul de telemuncă, fără a afecta serviciile instituției.

Anunțul oficial al ANAF

"Vă informăm că începând de luni, 25 octombrie, accesul în incinta ANAF, precum și în sediile structurilor subordonate, se va efectua în condițiile prevăzute de dispozițiile art. 12 din Anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19, cu modificările și completările ulterioare.

Astfel, vor avea acces:

  • persoanele care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare,
  • persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore,
  • persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Totodată, ANAF va lua masuri în vederea implementării excepțiilor prevăzute de art. 12 din Anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19, cu modificarile si completarile ulterioare. Reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale pot fi îndeplinite utilizând mijloacele de comunicare la distanță. Astfel, declarațiile fiscale pot fi depuse prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV) sau prin www.e-guvernare.ro."

ANAF a intrat în inspecție fiscală la City Insurance CITEȘTE ȘI ANAF a intrat în inspecție fiscală la City Insurance

Circulara internă a ANAF

Pentru contribuabili

Contribuabilii vor fi informați cu privire la accesul în incinta sediilor ANAF prin postarea unui anunț pe site (portalul www.anaf.ro) și prin afișarea la sediul instituției, conform noilor reglementări prevăzute de HG nr. 1130/2021 .

Accesul persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituțiilor publice este permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virului SARS-CoV-Z si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virului SARS-Cov-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-Z nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15~a zi si a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virul SARS-CoV-Z.

Cum previi picarea site-ului în cazul creșterilor masive de trafic CITEȘTE ȘI Cum previi picarea site-ului în cazul creșterilor masive de trafic

Prin excepție, este permis accesul avocaților pentru exercitarea activităților prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat.

În situația în care este necesară asigurarea accesului la serviciile publice oferite de ANAF în situații de urgență (ex: certificat de atestare fiscală, declarații, etc) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-Cov-Z se vor lua măsuri de organizare a activității în mediul online, în spații deschise sau organizarea de ghișee în exteriorul clădirilor, acolo unde acest lucru este posibil sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a raspândirii virusului SARS-CoV-Z (număr limitat de persoane, asigurarea distanțării sociale, măsuri de protecție).

Conducătorul instituției va dispune măsuri în vederea respectării dispozițiilor prevazute de HG nr. 1 130/ 2021 și va desemna în acest sens personal responsabil cu verificarea certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVlD-19 în conformitate cu prevederile art. 14, alin.(1) și (2) din HG nr. 1130/2021 .

Conducerea fiecărei structuri din ANAF va lua măsurile necesare în vederea aplicării, în mod corespunzător, a celor mai sus prezentate, precum și orice alte măsuri suplimentare care se impun în vederea punerii în aplicare a dispozițiilor legale mai sus invocate.

Val de mesaje false în numele ANAF. Atenționare: NU deschideți CITEȘTE ȘI Val de mesaje false în numele ANAF. Atenționare: NU deschideți

Pentru angajați

La nivelul fiecărei structuri, conducerea acesteia va analiza și stabili modalitatea de desfășurare a activităților proprii, precum și regimul de muncă aplicabil (munca la birou, munca la domiciliu sau o variantă mixtă), în funcție de diverși factori (domeniul, specificul și volumul de activitate, protecția angajaților aflați în stare de vulnerabilitate, dimensiunea spațiului de lucru și a numărului de angajați care își desfășoară activitatea fizic în acel spațiu, apariția unor situații de angajați infectați/ aflați în izolare/ carantină, etc.).

Acolo unde specificul muncii permite, se dispune desfășurarea activității în regim de muncă la domiciliu, pentru un procent de cel puțin 50% din totalul personalului fiecărei structuri, în condițiile art. 12 alin. (1) din Anexa nr. 3 - Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc la Hotărârea Guvernului nr. 1090/2021, cu modificările și completările aduse prin Hotărârea Guvernului nr. 1130/2021. La dispunerea măsurilor, conducerea fiecărei structuri se va asigura de îndeplinirea activităților în regim de continuitate, precum și de desfășurarea activităților necesare pentru îndeplinirea obiectivelor structurii coordonate, în condiții de siguranță pentru proprii angajați.

"Conducerea ANAF trebuie să ia în această perioadă toate măsurile necesare pentru protejarea angajaților și a contribuabililor, în egală măsură, însă este, de asemenea, important ca ANAF să asigure accesul contribuabililor la serviciile agenției prin orice mijloace sigure pe care instituția reușește  să le identifice. Legat de pașaportul/certificatul verde, în lipsa unui act normativ cu puteri depline care să impună obligativitatea acestuia, condiționarea sub orice formă a accesului angajaților la locul de muncă, potrivit dispozițiilor legale în vigoare, poate fi privită ca un abuz al angajatorului", a declarat, contactat de Profit.ro, Liviu Toader, președinte SindFISC.

La stabilirea și implementarea condițiilor de desfășurare a activităților, respectiv pentru stabilirea efectuării activității în regim de muncă la domiciliu de către angajații din subordine se vor avea în vedere prevederile Ordinului nr. 3858/2020 al președintelui ANAF privind desfășurarea activităților în regim de muncă la domiciliu pentru angajații, funcționari publici și personal contractual din cadrul ANAF în scopul asigurării pe perioada stării de alertă a unei protecții adecvate a personalului propriu împotriva îmbolnăvirii cu coronavirus SARS-CoV-Z:

a) asigurarea continuității activității;
b) specificul activității să permită îndeplinirea atribuțiilor de serviciu la domiciliu;
c) activitatea specifică compartimentelor în care aceștia sunt încadrați să se poată desfășura neperturbată;
d) existența suportului logistic necesar desfășurării activității în regim de muncă la domiciliu.

Personalul prezent la locul de muncă are obligația de a se conforma măsurilor impuse, după cum urmează:

- la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, se supune triajului epidemiologic;
- dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori;
- menținerea obligativității purtării măștii de protecție pe durata întregului interval orar al programului de lucru zilnic astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți angajații prezenți la locul de muncă, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne;
- menținerea distanței fizice minim reglementate între salariați.

În mod excepțional, la structurile în care activitatea nu se poate desfășura în regim de muncă la domiciliu, conducătorul structurii poate organiza activitatea și programul de lucru astfel încât să existe grupe diferite de personal care să înceapă, respectiv să termine activitatea la ore diferite, cu respectarea timpului normal de lucru (8 ore/zi, 40 de ore/săptămână).

Organizarea activității la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente în ceea ce privește prevenirea contaminării cu virusul SARS-Cov-Z și pentru asigurarea sănătății si securității în muncă a angajaților, ținând cont și de gradul de vaccinare a angajaților atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-Z prezentat de salariații pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum și de numărul de angajați care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi si a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 si care dețin și prezinta angajatorului adeverinta eliberata de medicul de familie.

Această evidență a angajaților se va asigura de către seful ierahic direct, urmând ca centralizarea datelor sa se facă la nivel de serviciul birou, administrație județeană a finanțelor publice, directie (generală), direcție generală regională și ANAF.

DECIZIE Vama se separă de ANAF CITEȘTE ȘI DECIZIE Vama se separă de ANAF

Circulara ANAF privind restricțiile

DOCUMENT ANAF pune restricții de acces contribuabililor. O circulară internă menționează variante de urgență, cum ar fi ghișee în exteriorul clădirilor

DOCUMENT ANAF pune restricții de acces contribuabililor. O circulară internă menționează variante de urgență, cum ar fi ghișee în exteriorul clădirilor

DOCUMENT ANAF pune restricții de acces contribuabililor. O circulară internă menționează variante de urgență, cum ar fi ghișee în exteriorul clădirilor

DOCUMENT ANAF pune restricții de acces contribuabililor. O circulară internă menționează variante de urgență, cum ar fi ghișee în exteriorul clădirilor

 

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
coronavirus
birou
telemunca
contribuabili
restrictii
ghiseu