Reglementările privind trasabilitatea, ingredientele și amprenta de carbon vor modela în următorii 10 ani industria FMCG la fel de puternic ca preferințele consumatorilor și vor crea noi oportunități de dezvoltare și inovare, în timp ce rolul automatizării și al inteligenței artificiale vor crește tot mai mult, anticipează Caroli Foods Group, unul dintre liderii pieței locale de mezeluri.
„Automatizarea și inteligența artificială vor eficientiza procesele operaționale, vor permite controlul lanțurilor de aprovizionare și trasabilitatea digitală, dar componenta umană va continua să definească cultura companiei noastre (...) În următorii 10 ani ne dorim să continuăm să fim în topul producătorilor de produse de carne ambalată din România”, spun reprezentanții Caroli.
În urmă cu 10 ani, compania se concentra pe expansiunea portofoliului de produse și pe investiții în tehnologie, având ca obiectiv creșterea capacității de producție și distribuție.
Între timp au avut loc schimbări semnificative pentru companie, un moment de referință având loc în 2017, când Caroli Foods Group a fost achiziționată în proporție de 100% de grupul alimentar mexican Sigma.
După achiziție, compania a început un proces de integrare într-un grup multinațional alimentar de top, care operează în 17 țări din trei regiuni-cheie: Europa, America de Nord și America de Sud.
Compania a investit în ultimii ani peste 10 milioane de euro în modernizarea și tehnologizarea fabricii din Pitești, unde lucrează aproape jumătate dintre cei circa 1.400 de angajați Caroli.

Pe lângă dezvoltarea portofoliului de produse, eficientizarea tehnologică și operațională a fabricii din Pitești, planurile de investiții au vizat și îmbunătățirea lanțului logistic. În 2022 a avut loc cea mai importantă investiție realizată de companie în acest sens, prin extinderea bazei logistice existente cu un nou depozit, de 6.800 metri pătrați, situat la Oarja, în proximitatea fabricii de la Pitești.
De asemenea, o schimbare importantă a avut loc în 2024 în structura de management a companiei. Din noiembrie 2024, Caroli Foods Group are un nou CEO, Giampaolo Manzonetto, un executiv cu o experiență de peste 25 de ani în industria FMCG.
Caroli Foods Group a anunțat recent, pentru Profit.ro, că extinde activitatea de export, începând să fabrice pentru Sigma, grupul internațional cu sediul în Mexic din care face parte, o selecție de produse care vor fi comercializate de acesta pe piața din Spania.
“În acest mod ne extindem activitatea de export, completând volumele regulate pe care Caroli Foods Group le exportă deja în străinătate sub brandurile sale”, a transmis Caroli.
Compania vede acest proces ca o dovadă a eficienței proceselor de producție din România, precum și a calității produselor, și anunță că noua oportunitate va contribui la creșterea businessului în acest an și la consolidarea rolului companiei în cadrul grupului.

În prezent, Caroli vinde pe 12 piețe europene, în țări precum Spania, Franța, Germania sau Marea Britanie, în magazine administrate în mare parte de parteneri români, în baza unei relații dezvoltate de-a lungul anilor.
Caroli Foods Group are un portofoliu de peste 200 de produse (șuncă, salam, crenvurști, cârnați și altele) sub brandurile Caroli, Sissi, Maestro, Campofrio și Primo.