Comisia Europeană acuză Google de abuz de poziție dominantă pe piața publicității online. Gigantul ar putea fi nevoit să-și separe activitatea
Comisia Europeană acuză Google că abuzează de poziția dominantă în domeniul tehnologiei publicitare (ad tech), acuzațiile vizând în profunzime modelul de afaceri al companiei. Astfel, aceste acuzații deschid calea pentru o eventuală separare a activității de publicitate, scrie Bloomberg.
Comisia Europeană acuză Google că abuzează de poziția dominantă în domeniul tehnologiei publicitare (ad tech), acuzațiile vizând în profunzime modelul de afaceri al companiei. Astfel, aceste acuzații deschid calea pentru o eventuală separare a activității de publicitate, scrie Bloomberg.
"Google este prezentă la aproape toate nivelurile așa-numitului lanț de aprovizionare cu tehnologie publicitară. Îngrijorarea noastră este că Google s-ar putea să se fi folosit de poziția sa pe piață pentru a-și favoriza propriile servicii de intermediere. Acest lucru nu numai că este posibil să fi dăunat concurenților Google, ci și intereselor editorilor, crescând totodată costurile agențiilor de publicitate", a declarat Vestager.
Comisia Europeană a declarat că un ordin pentru Google de a schimba anumite practici ar putea să nu fie suficient pentru a corecta comportamentul abuziv, ceea ce aduce pe masa factorilor de decizie varianta unui potențial ordin împotriva Google de a despărți activitatea sa de tehnologie publicitară de serviciile de bază.
Publicitatea online este cea mai profitabilă afacere a companiei-mamă Alphabet, generând 80% din veniturile totale anul trecut.