Concurența din China și mașinile electrice schimbă piața auto germană. Migrație în masă spre domeniul apărării

Concurența din China și mașinile electrice schimbă piața auto germană. Migrație în masă spre domeniul apărării
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 apr 2024

Producătorii auto din Germania sunt în criză, atât din cauza concurenței din China, cât și a evoluției mașinilor electrice, ceea ce face ca mii de lucrători cu înaltă calificare să migreze spre alte domenii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Din fericire, mulți se uită la un sector care nu poate angaja suficient de repede: apărarea, scrie Bloomberg.

ULTIMA ORĂ Gigantul francez Michelin mută parte din producție din Polonia în România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Gigantul francez Michelin mută parte din producție din Polonia în România

De la invazia Ucrainei de către Rusia în urmă cu doi ani, producătorii de arme au experimentat ceva asemănător cu o inversare a norocului. Odată asociate cu „industriile păcatului”, cum ar fi tutunul și jocurile de noroc, aceste companii sunt acum văzute ca potențiali angajatori atractivi – și mai ales dacă contribuie la lupta împotriva războiului din Ucraina, arată Adevărul.

Hensoldt, care face ca senzorii de apărare aeriană să fie cruciali pentru interceptarea rachetelor rusești în Ucraina, a înregistrat un aflux de noi angajați, în principal ingineri, proveniți de la producătorii de automobile. „Profităm de problemele din alte industrii atunci când ne dezvoltăm forța de muncă”, a declarat fostul CEO Thomas Mueller, care a fost succedat de Oliver Doerre în aprilie. Compania intenționează să angajeze 700 de persoane în cadrul diviziilor în acest an.

O parte din eforturile de a aduce mai mulți lucrători are de-a face cu provocările masive cu care se confruntă Ucraina. Pentru fiecare obuz de artilerie pe care țara a lăsat-o în stoc, Rusia are 10, potrivit președintelui ucrainean Volodimir Zelenski. În timp ce companiile se extind rapid, Uniunea Europeană nu a reușit să producă arme sau muniții suficient de repede pentru a satisface cererea de război.

108.000 de oameni au aplicat pentru locuri de muncă la Rheinmetall

Rheinmetall, cel mai mare producător de arme din Germania, se așteaptă ca vânzările să depășească 10 miliarde de euro în acest an, față de 7,2 miliarde de euro în 2023. Intenționează să-și extindă producția anuală de obuze de artilerie la 700.000 de cartușe până în 2025, o creștere de zece ori în comparație cu înainte de invazia rusă. , și a angajat aproximativ 4.000 de oameni la nivel global de la începutul anului 2022.

Anul trecut, 108.000 de oameni au aplicat pentru locuri de muncă la companie doar în Germania, a declarat CEO-ul Armin Papperger în apelul companiei privind veniturile pe întregul an din martie. După ce a primit deja aproximativ 38.500 de cereri în acest an, compania este pe cale să depășească aceste cifre.

Producătorul de cutii de viteze Renk a înregistrat cereri mai mult decât duble față de 2021, iar aceste cifre urmează să crească și mai mult în 2024, spune șeful Resurse Umane Brigitte Schnakenbourg. Calitatea aplicațiilor s-a îmbunătățit, de asemenea, a adăugat ea. „Primim mult mai multe cereri de la oameni cu profiluri excelente”, a spus ea.

Rusia: Războiul hibrid mai profund al SUA în Ucraina se va încheia într-o umilință de tipul celei din Vietnam CITEȘTE ȘI Rusia: Războiul hibrid mai profund al SUA în Ucraina se va încheia într-o umilință de tipul celei din Vietnam

Salarii deosebit de atractive

Potrivit platformei de locuri de muncă Stepstone, salariile din industria de apărare sunt mai mari decât în ​​alte domenii, cu un salariu mediu de aproximativ 68.000 de euro înainte de taxe. „Oamenii își găsesc locuri de muncă sigure aici, deoarece industria este în plină expansiune”, a spus Schnakenbourg.

Renk l-a recrutat recent pe Emmerich Schiller, Chief Operating Officer, care a petrecut peste 25 de ani în funcții de conducere la Mercedes-Benz, inclusiv ca director general și șef de operațiuni pentru divizia de mașini sport Mercedes-AMG.

În noul său rol, Schiller va avea sarcina de a mări producția pe măsură ce volumul comenzilor crește. După ce au fost instruiți să producă produse de înaltă calitate în timp ce sunt sub presiune, foștii lucrători auto au abilitățile necesare pentru a modela industriade apărare „Este logic”, a spus Schiller, „să transferăm acest know-how”.

Având în vedere că războiul din Ucraina este în al treilea an și nu se așteaptă să înceteze în curând, sectorul va fi considerat din ce în ce mai mult esențial pentru interesul public.

viewscnt
Afla mai multe despre
china
masini electrice
germania