Consumatorii chinezi se înghesuie să plătească 400 de dolari pentru o cutie de crabi

Consumatorii chinezi se înghesuie să plătească 400 de dolari pentru o cutie de crabi
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 nov 2020

Chiar dacă economia chineză suferă de pe urma Covid-19, pandemia a fost o veste bună pentru proprietarii de ferme de acvacultură care cresc crabi păroși, în condițiile în care consumatorii înstăriți care nu au mai putut face shopping la Paris sau Milano s-au reorientat spre produsele de lux de pe piața internă, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În mod normal, mulți chinezi oferă crabi păroși drep cadou rudelor, clienților importanți sau oficialilor guvernamentali. Acest gen de delicatesă culinară costă până la 2.700 de yuani (400 de dolari) pentru o cutie de opt crabi și poate fi cumpărată numai toamna, timp de câteva săptămâni, scrie Agerpres.

Băncile centrale au vândut aur pentru prima dată în ultimul deceniu CITEȘTE ȘI Băncile centrale au vândut aur pentru prima dată în ultimul deceniu

"Aproape toți crabii păroși din bazinele noastre au fost rezervați, mult mai repede decât anul trecut", spune Ma Mingjun, care deține o fermă de acvacultură în apropiere de Shanghai.

Potrivit firmei de consultanță AskCI Consulting, anul trecut cererea pentru crabi păroși în China s-a ridicat la aproximativ 120 miliarde yuani iar în acest an este prognozată să urce la 150 de miliarde yuani. În plus, cel mai bine vândut sortiment în acest an ar urma să coste 1.600 de yuani pentru o cutie, dublu față de 800 de yuani în 2019.

Aceasta delicatesă culinară este unul dintre multele produse costisitoare ale căror popularitate a crescut în China. Producătorii de articole de lux LVMH, Kering SA și Estee Lauder Cos. au raportat o creștere de aproape 50% a vânzărilor în China în al doilea trimestru iar magazinele duty-free din provincia sudică Hainan au raportat o creștere de 167% a vânzărilor cu prilejul zilei naționale, aniversată în octombrie.

Unul dintre motive este și interdicția de călătorie care a obligat turiștii chinezi să aleagă destinații locale, susține Xu Ruyi, analist la firma de consultanță Mintel Group. "Mulți chinezi înstăriți care obișnuiau să cumpere agresiv în străinătate fac acum cumpărături de pe piața locală. Consumatorii cu venituri mari sunt mai rezistenți în perioadele de incertitudini economice și mai dispuși să cheltuie pentru ceva care le face plăcere, ca o recompensă pentru un an dificil", susține Xu Ruyi.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
cutie de crabi
china