Parteneriatul Renault - Geely crește implicarea miliardarului chinez Li Shufu în industria europeană

Parteneriatul Renault - Geely crește implicarea miliardarului chinez Li Shufu în industria europeană
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 nov 2022

Decizia grupului francez Renault SA de a-și combina activele din domeniul motoarelor cu combustie cu cele ale grupului chinez Geely aduce un alt constructor auto pe orbita lui Li Shufu, un miliardar chinez care a devenit un jucător important în procesul de restructurare a industriei auto europene pentru era vehiculelor electrice, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Renault și Geely Holding Group, care la începutul acestui an a înființat societatea mixtă Aurobay împreună cu constructorul suedez Volvo Car AB, vor da naștere unei companii cu venituri de 15 miliarde de euro. Societatea mixtă, deținută în mod egal, va furniza motoare pe combustie și tehnologie hibridă brandurilor pe care le dețin, precum și altor companii auto, scrie Agerpres.

VIDEO Pastila de HR - Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte al ABSL: Capitalul uman este cel mai important mijloc de producție și existență al acestei industrii. Nimic nu-l poate înlocui. Ne rafinăm continuu CITEȘTE ȘI VIDEO Pastila de HR - Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte al ABSL: Capitalul uman este cel mai important mijloc de producție și existență al acestei industrii. Nimic nu-l poate înlocui. Ne rafinăm continuu

Tranzacția cu Renault se adaugă unui șir de întreprinderi auto pe care Geely le are în Europa, care deține de asemenea pachete de acțiuni la Aston Martin Lagonda Ltd., Mercedes-Benz AG și marca Lotus.

"Cu cât ești mai mare, cu cât ai mai mulți bani pentru a investi în noi invenții și tehnologii. Cel mai grav lucru care s-ar putea întâmpla ar fi ca industria să înceteze să mai dezvolte această tehnologie", a declarat Michael Fleiss, director general la divizia suedeză a Aurobay, Powertrain Engineering Sweden.

Constructorii auto au început să își restructureze afacerile pentru a ține pasul cu schimbările de amploare generate de tranziția la vehiculele electrice și un număr din ce în ce mai mare de producători au decis să își separe diviziile de vehicule electrice de cele care produc vehicule cu motoare pe combustie. Chiar dacă vânzările de vehicule electrice sunt în creștere puternică, automobilele echipate cu motoare pe combustie vor continua să fie vândute timp de mai mulți ani.

Există însă unele obstacole care stau în calea societății mixte Geely-Renault. Renault și Nissan, care au o alianță veche de două decenii, și în prezent negociază partajarea tehnologiei cu alți jucători. Potrivit surselor din apropierea discuțiilor, este vorba de tehnologii în domeniul vehiculelor electrice dar și în zone precum propulsoarele hibride și sistemele de siguranță.

Japonezii de la Nissan cred că există unele riscuri în planul directorului general de la Renault, Luca de Meo, de a combina operațiunile din domeniul motoarelor cu combustie cu cele ale Geely și vor să obțină asigurări că o serie de tehnologii importante vor fi protejate indiferent care va fi acordul încheiat cu constructorul chinez, au dezvăluit sursele citate de Bloomberg.

"Astăzi am semnat un acord non-angajant. Am început să discutăm un acord cu privire la proprietatea intelectuală. Continuăm discuțiile dar până acum nu a fost decis încă nimic", a spus Michael Fleiss. Acesta a adăugat că noua societate mixtă, denumită Horse, va începe să analizeze o serie de detalii ce țin de guvernanță, utilizarea uzinelor și locul unde va fi cartierul general.

"Nu avem în vedere disponibilizări dar ar putea să aibă loc o restructurare", a mai spus Fleiss. 

viewscnt
Afla mai multe despre
li shufu
geely